به گزارش ایرنا، محمدحسین ظریفیان روزچهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران به مناسبت برگزاری نخستین همایش علمی اخلاق و رسانه در چهارشنبه هفته گذشته (21 آذرماه جاری) در سازمان صدا و سیما در تهران افزود: پس از اصلاح مقاله های رسیده، تمامی آنان در یک مجموعه کتاب منتشر خواهیم کرد.
وی به برگزاری هشت کمیسیون در این همایش اشاره و اظهار کرد: در راستای نیل به رسانه تراز انقلاب اسلامی، همایش اخلاق و رسانه با همکاری بیش از 50 مرکز حوزوی، دانشگاهی و رسانه ای با حضور استادان، صاحب نظران، پژوهشگران، دانشجویان و طلاب برگزار شد.
دبیرعلمی نخستین همایش اخلاق و رسانه خاطرنشان کرد: در این همایش از صاحبان هشت مقاله برتر تجلیل به عمل آمد و از 6 کتاب رونمایی شد.
وی گفت: حوزه اخلاق و رسانه حوزه ای است که ورود علمی به آن کمتر صورت گرفته است، به همین علت ادبیات علمی کمتری در این زمینه وجود دارد و در این همایش به دنبال رسیدن به مبانی علمی و ادبیات دانشی در این حوزه بودیم تا در آینده، محققان مبتنی بر این تکاپوی علمی، مسیر را توسعه، ارتقا و تکمیل کنند.
وی افزود: تکمیل شاخص های اخلاق حرفه ای، نقد و بررسی نظریه های موجود، ایجاد فهم مشترک از اخلاق حرفه ای، رسیدن به نظریه هایی جدید مبتنی بر اخلاق اسلامی، ایجاد زیربنا برای تولید نظریه رسانه ای و ارائه راهبردها برای رسیدن به رسانه اخلاقی از جمله هدف های برگزاری همایش مذکور بود.
ظریفیان، رسانه اخلاقی را رسانه ای پایبند به ارزش های اخلاقی و پاسدار مرزهای ارزشی جامعه برشمرد و افزود: از جمله دغدغه های سازمان صدا و سیما ترویج اخلاق در تولیدهای این رسانه است.
وی برگزاری این همایش را حرکتی مهم و تعیین کننده برای تولید دانش نظری در حوزه دین و رسانه دانست و گفت: تاثیرگذاری روز افزون رسانه ها بر ابعاد گوناگون جامعه به ویژه در حوزه اخلاق سببب شد تا در این همایش بر محوریت اخلاق در رسانه و رسانه اخلاقی توجه ویژه ای شود.
وی تصریح کرد: یکی از مطالبه ها از رسانه ها، توجه به موضوع اخلاق در جامعه است و رسانه ها باید در این زمینه پیشتاز باشند.
7406/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.