به گزارش ایرنا، محمدعلی لطف الفهی روز سه شنبه در دومین همایش 'بسیج و آینده انقلاب اسلامی' در دانشگاه مراغه افزود: اخلاق اسلامی در چهار دهه اخیر به واسطه حضور جوانان متعهد بسیجی و دانشگاهی در جامعه ترویج و تبلور یافته است.
وی با اشاره به نقش بسیج در ترویج فرهنگ اسلامی ادامه داد: بسیجیان با ارزش گذاشتن به معنویات و عمل نمودن به دستورات دینی و برخورداری از اخلاق اسلامی، می توانند در حفظ، تبلیغ و اشاعه فرهنگ و معارف اسلامی و ترغیب افراد جامعه به ارزش های اسلامی موثر واقع شوند.
لطف اللهی با بیان اینکه بسیج تندیس پایداری و رمز جاوید مبارزه با بیدادگری است گفت: بسیج مترادف با نام جوانمردانی است که عطر وجودشان عالمی را پرفروغ کرده و یادآور مجاهدت های آنان در عرصه دفاع از ارزش هاست.
وی افزود: بسیجیان به عنوان بلند همتانی که به دور از وسوسه های دنیا و بی رغبت به جاذبه های زندگی در سایه ایمان خالص و عمل صالح، جامه جهاد بر تن کرده و در صف مجاهدان فی سبیل الله قرار گرفتند و به حیاتی طیبه
دست یافتند.
وی با اشاره به نقش روحیه بسیجی و جهادی در رعصه های علم و فناوری ادامه داد: بی شک توسعه و خودکفایی کشور با توسعه علمی و فناوری ارتباط تنگاتنگ داشته و جامعه دانشگاهی با تکیه بر این رویحه می تواند گام های موثری در این زمینه بردارد.
وی اضافه کرد: کشور عزیزمان هر چه از توان علمی بالا و از صنعت و فناوری پیشرفته برخوردار باشد، با همت و پشتکار و نیروی ایمان مردم، می تواند مراحل آبادانی و سازندگی را با قدرت و سرعت مضاعف طی کند.
وی افزود: در این عرصه نیز، بسیجیان به عنوان نیرو های اصیل و پیش برنده انقلاب اسلامی باید توان علمی خویش را بالا برده و با افزایش مهارت ها و دست یافتن به تجارب و تخصص های لازم، هرکدام در رشته و حرفه ای، با اخلاص و دلسوزی که نسبت به میهن اسلامی دارند، چرخه های تولید، خودکفایی و استقلال همه جانبه را به گردش درآورند.
فرمانده سپاه ناحیه مراغه نیز در این همایش گفت: بسیج در دفاع مقدس جانانه از میهن و ملت دفاع کرده و در بحران ها، بلایا و فتنه ها همواره در کنار مردم و همراه بی ادعای دولت ها در مسیر سازندگی و آبادانی کشور بوده و خواهد بود.
سرهنگ پاسدار رضا سامی افزود: بسیج همواره در ایجاد امنیت پایدار تلاش و مجاهدت کرده است و امروز نیز در قامت یک عنصر فرهنگی موثر به ویژه در دانشگاه ها و مراکز علمی و آموزشی در پاسداری و صیانت از انقلاب اسلامی حضوری فعال دارد.
وی با بیان اینکه بسیج گوش به فرمان ولایت است اضافه کرد: در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی و به برکت نیروی عظیم و مردمی بسیج، نفوذ معنوی کشور عزیزمان در منطقه و در بین امت اسلامی بیش از پیش بسط یافته و در مقابل دشمنی ها، توطئه ها و خباثت های قدرت های مستکبر و دست نشانده، چشم امید ملت های مظلوم به ایران اسلامی است.
دومین همایش 'بسیج و آینده انقلاب اسلامی' با حضور جمعی از اساتید، کارکنان و دانشجویان و به همت پایگاه مقاومت شهید نجات اللهی کارکنان دانشگاه مراغه در سالن فجر این دانشگاه برگزار شد.
حدود چهار هزار دانشجوی دختر و پسر در سه رشته دکتری، 26 رشته کارشناسی ارشد، 18 رشته کارشناسی پیوسته، دو رشته کارشناسی ناپیوسته و یک رشته کاردانی در دانشگاه مراغه تحصیل می کنند.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.