به گزارش ایرنا، سید عزت الله ضرغامی روز سه شنبه در همایش فعالان رسانه ای استان ایلام به مناسبت روز خبرنگار اظهار داشت: خبرنگاران با توجه به وظیفه خطیر خبری ناظران اصلی و ‌واقعی جامعه و در بسیاری موارد ارائه دهنده راهکار برای رفع یا کاهش مشکلات اجتماعی هستند.
وی تاکید کرد: ایران اسلامی نیازمند نظارت خبرنگاران به عنوان نمایندگان و نخبگان جامعه است چرا که عدم نظارت و نبود انتقادهای سازنده از سوی خبرنگاران موجب بروز برخی ناکارآمدی های عملکردی و کج روی هایی از طرف مسئولان و مدیران می شود.
رئیس سابق سازمان صدا و سیما با بیان اینکه برخی ناکارآمدی و سوء مدیریت ها در بین مسئولان مشاهده می شود، یادآور شد: وجود یا گسترش ایرادات مدیریتی از سوی مسئولان باعث ناراحتی ، ‌بدبینی و تاثیرگذاری منفی بر باورها و اعتقادات دینی مردم و افکار عمومی نسبت به دین مبین اسلام و آرمان های آن می شود چرا که این ایرادات مدیریتی مسئولان را از نگاه اسلام می دانند.
ضرغامی افزود: رسانه ها با شجاعت، بدون ترس یا خط و ‌مشی های اداری و با حفظ عزت نفس کاری و شخصیتی بر وضعیت جامعه نظارت کنند و مدافع حقوق افکار عمومی باشند.
وی گفت: خبرنگاران باید بدور از مسائل حاشیه ای و رعایت اخلاق حرفه ای ، با بهره گیری از دانش و سواد رسانه ای و اشراف بر موضوعات حوزه های مختلف عملکرد مسئولان و جامعه را رصد و نظارت کنند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: خبرنگاران رسانه ها باید اخبار و موضوعات مختلف را اهم و مهم کرده و با اجتهاد به رویدادها آنها را اولویت بندی و با ظرافت و حساسیت موضوعی منتشر کنند.
ضرغامی گفت: خبرنگاران بر افکار عمومی تاثیرگذار هستند بنابراین آثار منتشر شده از سوی آنها باید عادلانه همراه با انعکاس واقعیت ها باشد.
وی خودسازی و تقویت کرامت نفس را برای خبرنگاران لازم و ضروری دانست و تاکید کرد: اهالی رسانه باید در کنار نظارت بر جامعه و مسئولان بر جایگاه خبری و حساسیت های آن و تاثیرگذاری خبر بر مردم و جامعه نیز نظارت داشته باشند.

** خبرنگاران سربازان جبهه نرم رسانه ای هستند
فرمانده سپاه حضرت امیرالمومنین (ع) ایلام نیز در این مراسم گفت: خبرنگاران به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسئولان باید اخبار جامعه را با رعایت واقعیت و صحت اما با چاشنی آرامش بخشی و ایجاد اتحاد بین افکار عمومی و مسئولان انعکاس و نشر دهند.
سردار سید صادق حسینی اظهار داشت: خبرنگاران امروز سربازان جبهه نرم نظام در برابر هجمه های همه جانبه دشمنان هستند و این موضوع وظیفه خبری خبرنگاران را سنگین تر کرده است.
وی افزود: امروز جبهه استکبار با تمام قدرت و قوا در برابر انقلاب ابران اسلامی صف آرایی کرده اند و در این میان خبرنگاران باید با زبان قلم و خلق نوع آوری های خبری استقامت، پایداری، توانمندی و اتحاد مردم ایران اسلامی و زبونی و دسیسه های دشمنان را با رعایت صداقت و شیوایی خبری برای مخاطبان نشر دهند.
حسینی تاکید کرد: رسانه ها و خبرنگاران نقشی مهم و اثرگذار در حفظ انسجام و وحدت ملی دارند و بدون شک آنها زبان گویای وقایع جامعه هستند و باید در کنار انعکاس اخبار التهاب های افکار عمومی را به سمت آرامش سوق دهند.
وی گفت: خبرنگاران باید نقاط قوت، اظهارات مثبت و امیدوارکننده مسئولان را برجسته و همچنین دسایس و توطئه های دشمنان و استکبار جهانی را برای مخاطبان روشنگری کنند.
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.