به گزارش خبرنگار ایرنا سید مناف هاشمی روز دوشنبه در نشست توسعه و برگزیدگان و گشایش همزمان پروژه های زیربنایی و اقتصادی گلستان که با حضور دکتر روحانی رییس جمهوری برگزار شد، اظهار داشت: گلستان امن ترین استان مرزی کشور است و در سایه وحدت و همگرایی اقوام ساکن می تواند مسیر مناسبی برای واردات و صادرات انواع کالا باشد.
وی بیان کرد: تکمیل و بهره برداری از این طرح می تواند گلستان را به قطب ترابری ایران تبدیل کند.
استاندار گلستان افزود: امسال و با وجود فشارهای اقتصادی در کشور، صادرات استان 59 درصد افزایش یافته که بهره برداری از طرح برقی کردن راه آهن اینچه برون - گرمسار می تواند به صادرات بیشتر کالاها منجر شود.
هاشمی ادامه داد: یکی دیگر از ظرفیت های توسعه گلستان، جزیره آشوراده و قابلیت های فراوان تنها جزیره ایرانی دریای خزر برای توسعه و رونق گردشگری است.
وی گفت: اجرای طرح گردشگری در این جزیره که از مصوبات سفر اول هیات دولت تدبیر و امید به گلستان بود چندی قبل آغاز شده و تکمیل آن می تواند این جزیره را به یکی از مراکز مهم گردشگری و ورزش های آبی کشور تبدیل کند.
استاندار گلستان همچنین به نیروی انسانی متخصص و توانمند استان اشاره کرد و گفت: در یکسال اخیر و با توجه به اعتقاد دولت برای استفاده از بانوان در عرصه های مدیریتی، 7مدیرکل، 12 معاون مدیرکل،4 فرماندار، یک شهردار و 48 رییس اداره از میان بانوان انتخاب شده اند.
دراین مراسم همچنین تعدادی از نخبگان، فعالان سیاسی و اجتماعی استان پیرامون کمبودها، نیازها و خواسته های استان سخنرانی کردند.
همچنین قرار است در این جلسه چندین طرح عمرانی و زیرساختی استان با حضور رییس جمهوری به بهره برداری برسد.
به گزارش ایرنا، دکتر حسن روحانی به همراه شماری از معاونان و وزیران دولت امروز دوشنبه از طریق فرودگاه کلاله وارد گلستان شد، دیدار مردمی اولین برنامه این سفر دو روزه بود که با حضور گسترده مردم در ورزشگاه تختی شهرستان گنبدکاووس برگزار و در ادامه رییس جمهوری عازم شهرستان گرگان شد.
در جریان سفر رییس جمهوری به گلستان طرح های مرتبط با توسعه استان در حوزه های بهداشت و درمان، کشاورزی، حمل و نقل، مدیریت منابع آب، انرژی، گردشگری، محیط زیست، عمران شهری و روستایی، ورزش، آموزش عالی، آموزش و پرورش، صنایع بهره برداری و همچنین سرمایه گذاری بخش دولتی و خصوصی پیگیری می شود.
دیدار با نخبگان و علمای اهل تسنن و تشیع، بهره برداری از پروژه های استانی و شرکت در شورای اداری استان گلستان از دیگر برنامه های سفر رییس جمهوری است.
برنامه سفر رییس جمهوری به گلستان با نشست خبری دکتر روحانی با خبرنگاران استان در روز سه شنبه 25 دی ماه پایان می یابد.
نخستین سفر استانی دکتر روحانی به گلستان آذرماه سال 93 انجام شد که در این سفر هیات دولت 6 هزار و 600 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه این استان اختصاص داد که تاکنون افزون بر 80 درصد از این پروژه ها اجرایی شده است.
استان مرزی گلستان با یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت با کشور ترکمنستان ، دریای خزر و استانهای مازندران ، سمنان وخراسان شمالی همسایه است.
3091/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.