به گزارش خبرنگار ایرنا ، دکتر حسن روحانی روز سه شنبه در حاشیه افتتاح مجتمع کاغذ امیرآباد در گفت و گو با خبرنگاران افزود : بسیار خرسندیم که در سالروز میلاد امیرمؤمنان واحدهای تولیدی که به دلایل مختلف نمی‌توانستند فعال شوند، با حل مشکلاتشان در یکی دو سال اخیر توانسته‌اند ، فعال شوند و فعالیت خود را توسعه دهند.
وی با اشاره به اینکه مجتمع تولید کاغذ امیرآباد در اواخر سال 95، فعالیت خود را آغاز کرده و امروز به طور رسمی مورد بهره‌برداری قرار گرفته است، گفت: بخشی از نیازهای کاغذ کشور توسط این بنگاه و مؤسسه اقتصادی تأمین می‌شود.
رئیس جمهوری با اشاره به اینکه بخش بزرگی از نیازمندی کاغذ کشور از خارج تأمین می‌شود، خاطر نشان کرد: باید به سمت خودکفایی کاغذ حرکت کرده و در عین حالی که مسیر رقابتی ادامه می‌یابد از تولید داخلی، حمایت کنیم.
وی افزود : ما باید از طریق تعرفه و حمایت از تولید داخلی در تولید کاغذ به خودکفایی برسیم؛ چرا که در کشور، این توان و ظرفیت وجود دارد.
روحانی با بیان اینکه در حال حاضر یک سوم توان تولید کاغذ و تأمین نیاز در داخل کشور وجود دارد ،گفت: بسیار خوشحالم که این واحد تولیدی را فعال می‌بینیم و امیدوارم این مسیر ادامه پیدا کند.
وی افزود : این مجتمع دارای تجهیزات بسیار خوبی است و از لحاظ مهندسی کار بزرگی صورت گرفته است و تصفیه‌خانه عظیمی در کنار این کارخانه ایجاد شده است و کاملاً با استانداردها همخوانی دارد و کاغذ بسیار مطلوبی را تولید می کند.
با بهره برداری از این کارخانه ، حدود 10 درصد نیاز کشور به واردات این نوع کاغذ کاهش یافته است.
این واحد صنعتی که در سال 87 کلنگ زنی شده بود با کلید تدبیر دولت یازدهم با رفع موانع در سال جاری به مرحله تولید رسید .
این واحد صنعتی سالانه حدود 155 تا 160 هزار تن کاغذ تحریر و چاپ تولید می کند و برای ساخت آن یک هزار و 550 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
همزمان با سفر رئیس جمهوری به مازندران در روز جاری 33 پروژه عمرانی و زیرساختی در حوزه های بهداشت و درمان، کشاورزی، راهسازی، شیلات، صنعتی و معدنی با اعتباری افزون بر 18 هزار و 650 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.
همچنین در این سفر عملیات اجرایی 10 طرح زیربنایی نیز با اعتباری حدود 15 هزار و 220 میلیارد ریال شروع می شود.
این دومین سفر دکتر حسن روحانی به مازندران در کسوت رئیس جمهوری است.
6982/1654/3009
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.