یلدا راهدار، شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اما از طرفی دولت برای کاهش فشار مالیاتی به اقشار مختلف جامعه باید از فرار مالیاتی جلوگیری و معافیت های مالیاتی گسترده را حذف کند.
وی ادامه داد: درآمدهای مالیاتی در بودجه 98 در مجموع حدود یک هزار و 57 میلیارد تومان برآورد شده که نسبت به سال 97 که یک هزار و 45 میلیارد تومان بوده افزایش حدود هشت و سه دهم درصدی نشان می دهد.
او اظهار داشت: در ابتدا شاید این افزایش، ناعادلانه به نظر برسد اما با در نظر گرفتن میزان 31 درصدی و به طور خوشبینانه 25 درصدی تورم، این میزان فزونی نه تنها غیرعادلانه نیست بلکه نشان می دهد دولت درصدد افزایش فشار مالیاتی نیست.
معاون اتاق بازرگانی فارس بیان کرد: مالیات بر اشخاص حقوقی هم در بودجه سال 98 بالغ بر 37 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده که نسبت به سال 97 یک درصد کاهش یافته است.
راهدار گفت: در لایحه بودجه 98، مالیات بر درآمد نیز 25 هزار میلیارد تومان برآورد شده که در مقایسه با سال 97 افزایش 25 درصدی نشان می دهد.
وی اضافه کرد: از آنجا که برای دستمزدهای سال 98 بناست افزایش 20 درصدی لحاظ شود و تورم نیز به طور متوسط 28 درصد برآورد شده، بنابراین افزایش 28 درصدی مالیات بر درآمد به بخش حقوق بگیر جامعه فشار وارد خواهد کرد.
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: مالیات بر واردات نیز برای سال 98 بالغ بر 28 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده که هفت درصد نسبت به سال 97 کاهش داشته و این افزایش با توجه وضعیت بازرگانی خارجی چند ماه گذشته معقول و منطقی به نظر می رسد.
راهدار اضافه کرد: مالیات بر کالاها و خدمات که مالیات بر ارزش افزوده را نیز شامل می شود در سال 98 بالغ بر 63 هزار میلیارد تومان برآورد شده که در مقایسه با پارسال 26 درصد افزایش داشته است.
حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان، چهارم دی ماه 97 با حضور در صحن علنی مجلس، لایحه بودجه سال 98 را که شامل منابع عمومی و تخصصی بود، تقدیم مجلس کرد.
6122 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.