به گزارش خبرنگار ایرنا، ورزش گلستان از گذشته های دور چهره های درخشانی در فوتبال ایران داشت که نام برخی از آن ها ماندگاری زیادی در عرصه این رشته پرطرفدار یافته اما هنوز هیچ فوتبالیستی از این استان موفق به قهرمانی با تیم ملی در رویدادی معتبر نشد.
عبدالجلیل گل چشمه آقای گل فوتبال ایران، صلاح الدین اونق دروازه بان تیم ملی، نساجی و ابومسلم و اکبر میثاقیان بازیکن گنبدی استقلال تهران، ملوان و ابومسلم شناخته شده ترین فوتبالیست های این رشته پرطرفدار گلستان در سال های گذشته بودند.
در سال های اخیر و با رونق فوتبال در رده های سنی پایه، استعدادهای گلستان یکی پس از دیگری شکوفا شده و در نتیجه آن روز به روز بر تعداد ورزشکاران حرفه ای و مدعی استان برای حضور در تیم ملی افزوده شد.
حالا تلاش های فراوان چندین ساله در مسیر کشف ستاره ها و استعدادها به ثمر نشسته و گلستان در بزرگترین رویداد فوتبالی آسیا 2 نماینده دارد.
سردار آزمون مهاجم روبین کازان روسیه و احمد نوراللهی هافبک دفاعی پرسپولیس تهران، از عصر امروز ماجراجویی خود را برای پایان دادن به حسرت 43 ساله فوتبال ایران در کسب عنوان قهرمانی آسیا آغاز می کنند.
تنها تجربه فوتبال گلستان از شانزده دوره برگزاری جام ملت ها به دوره گذشته و حضور سردار آزمون بازمی گردد.
جام ملت های آسیا سال 2015 اولین تورنمنت ملی رسمی سردار آزمون بود . او سال قبلتر از همراهی تیم ملی در جام جهانی برزیل بازمانده بود و در استرالیا به دنبال روزنه جدیدی برای نمایش قابلیت های خود می گشت.
پسر 20 ساله گنبدی که حالا با القابی چون مسی آسیا شناخته می شد پای به جام ملت های استرالیا گذاشت و آنقدر در تمرینات آماده نشان داد که کیروش را مجبور کرد از رضا قوچان نژاد که محبوب کادر فنی و در اوج آمادگی بود بگذرد و او را در ترکیب اصلی بگذارد.
آزمون در دومین بازی ایران در جام ملت های آسیا گلی 3 امتیازی به قطر زد تا در صعود ایران به مرحله حذفی نقشی اساسی ایفا کند.
سردار در بازی حساس مرحله حذفی مقابل عراق هم گلزنی کرد اما ایران در این دیدار پس از تساوی در وقت های قانونی و اضافه، در ضربات پنالتی به این تیم باخت و با تلخی از جام وداع کرد.
حالا 4 سال از آن روز گذشته و سردار که با حضور در جام جهانی و لیگ قهرمانان اروپا به همراه تیم باشگاهی اش، آبدیده تر شده، به دنبال جبران آن اتفاقات تلخ است.
آزمون که در جام جهانی روسیه کارنامه خوبی نداشت و بدون گلزنی به کارش پایان داد، انگیزه فراوانی برای اثبات شایستگی هایش دارد و بی تردید روشن شدن موتور گلزنی این مهاجم گلستانی، رویای ایران برای رسیدن به عنوان قهرمانی مسابقات را محقق خواهد کرد.
دیگر گلستانی حاضر در این مسابقات، احمد نوراللهی است.
هافبک دفاعی پرسپولیسی ها که با نایب قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا اولین عنوان فوتبالی گلستان را کسب کرده است، در ادامه مسیر رو به رشد خود، راهی امارات شده تا بخت خود برای رسیدن به ترکیب تیم ملی را آزمایش کند.
نوراللهی که به عصای دست برانکو در لیگ قهرمانان تبدیل شده بود با توجه به غیبت سعید عزت اللهی مصدوم، بخت زیادی برای تکرار نمایش های موفق خود در جام ملت ها دارد و می تواند به یکی از ستاره های ایران در این رویداد تبدیل شود.
تیم ملی فوتبال ایران در گروه چهارم جام ملت های آسیا با یمن، ویتنام و عراق هم گروه است .
ایران در اولین مسابقه خود در این رقابت ها از ساعت 19.30 امروز به مصاف یمن خواهد رفت.
3091
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.