غلامعلی هلاکو روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: طبق برنامه اقتصاد مقاومتی تدوین شده توسط جهاد کشاورزی گلستان قرار است تولید مجموع شیر خام امسال استان به 372 هزار تن برسد.
وی همچنین از افزایش 3 درصدی تولید گوشت قرمز استان خبر داد و گفت: تاکنون در گلستان 23هزار تن گوشت قرمز تولید شد که این رقم تا پایان سال به 29 هزار و 500 تن افزایش خواهد یافت.
استان گلستان واقع در شمال کشور با دارا بودن هفت اقلیم از 13 اقلیم دنیا، اقتصاد مبتنی بر کشاورزی و تولید محصولات دامی، ظرفیت مناسبی برای تولید شیر و گوشت در کشور است.
طبق گزارش سازمان جهادکشاورزی گلستان، در این خطه بیش از 3 میلیون تن منابع علوفه ای، پسماند زراعی، باغی و صنعتی برای تولید محصولات دامی در دسترس دامداران قرار دارد.
طبق گزارش سازمان جهادکشاورزی گلستان، این استان شمالی با تولید سالانه بیش از 360 هزار تن شیر، 29 هزار تن گوشت قرمز و 215هزار تن گوشت سفید جایگاه ویژه ای در تامین پروتئین کشور دارد.
همچنین طبق اعلام دامپزشکی گلستان 32 کارخانه لبنی در استان فعال است که برخی از این واحدها، محصولات لبنی فرآوری شده را به خارج از کشور صادر می کنند.
6204/3091
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.