ابوطالب قزلسفلو روز شنبه درگفت و گو باخبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: مناطق دچار آتش سوزی شامل منطقه جنگلی جوزک رامیان، پس پشته مینودشت، تپه نورالشهدا، قرن آباد و والش آباد گرگان، تراجیق گالیکش و مرتع روستای قره سو بندر ترکمن بوده است.
وی با بیان این که این آتش سوزی ها مجموعا به 32 هزار و 400 متر مربع از جنگل های دست کاشت سوزنی برگ و پهن برگ و مراتع با پوشش درختچه گز و گیاهان مرتعی خسارت زده است، گفت: بیشتر آتش سوزی در سطح 20 هزار متر مربع از جنگل های پهن برگ و دست کاشت روستای پس پسته مینودشت، پنج هزار متر مربع جنگل پهن برگ جوزک رامیان و پنج هزار متر مربع مرتع حاشیه روستای قره سو بندرترکمن بوده است.
وی افزایش بی سابقه و غیرعادی دما در دو روز گذشته، مصادف شدن با تعطیلی و حضور مردم در طبیعت و آتش زدن بقایای کاه و کلش زمین کشاورزی واقع در حاشیه عرصه های جنگلی و مرتعی از سوی کشاورزان برای کشت پاییزه را از جمله عوامل اصلی بروز آتش برشمرد.
گرمای هوای استان گلستان در روزهای نخست آبان افزایش بی سابقه یافت و در گنبدکاووس دمای هوا در روز سوم آبان به 38.5 درجه رسید که در در 25 سال اخیر در این ماه بی سابقه بوده است.
طبق گزارش صبح شنبه کارشناس هواشناسی استان به ایرنا، سامانه سرد و بارشی که منشا آن از غرب اروپا است از بامداد امروز (شنبه) به استان نفوذ کرده و پیامد آن کاهش دما و بارندگی ملایم در نواحی کوهستانی و غربی است.
استان یک میلیو ن و 869 هزار نفری گلستان 452 هزار هکتار عرصه جنگلی و 862 هزار هکتار عرصه مرتعی دارد.
6204/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.