مهرداد یزدی روز یکشنبه به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهارداشت: طبق برنامه ریزی تا سه سال آینده افزایش تعداد نمایشگاه های تخصصی در حوزه کشاورزی استان در تقویم نمایشگاه های بین المللی کشور گنجانده و اجرایی می شود.
به گفته وی، در این پیوند برپایی حداقل چهار نمایشگاه مد نظر است.
وی افزود: از ابتدای امسال سه نمایشگاه تخصصی در حوزه کشاورزی با عنوان های 'دام و طیور، شیلات و آبزیان و صنایع وابسته'، 'ماشین های کشاورزی، ادوات و تجهیزات ابیاری و صنایع وابسته به آن' و 'بذر، کود، سم و نهاده های کشاورزی و گلخانه، ادوات باغبانی، ماشین آلات و صنایع وابسته ' در گرگان مرکز استان برگزار شد.
یزدی اضافه کرد: هم اینک سالانه در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی استان 16 نمایشگاه تخصصی در حوزه های مختلف برگزار که در سه سال قبل10 مورد بود.
به گفته وی، در این نمایشگاه ها، 35 عنوان نمایشگاهی به صورت تلفیقی و هم خانواده استفاده می شود که بیشترین بازدید کننده نیز مربوط به حوزه کشاورزی، صنعت ساختمان، مبلمان و جشنواره اقوام است.
استان مرزی گلستان واقع در شمال کشور با افزون بر 20 هزار کیلومترمربع وسعت، یک میلیون و 869 هزارنفر جمعیت دارد و اقتصاد آن بویژه در بیش از یکهزار روستا بر پایه کشاورزی است.
همچنین وجود هفت اقلیم از 13 اقلیم دنیا، یکهزار و 400جاذبه گردشگری تاریخی، طبیعی، مذهبی، ورزشی، فرهنگی و هنری، همجواری با ترکمنستان و ارتباط با کشورهای آسیای میانه، قرارگرفتن بین دو قطب گردشگری شمال وزیارتی مشهد وعبور سالانه 20 میلیون زائر و گردشگر از استان، همزیستی آرام بیش از 15 قوم، 120 کیلومتر ساحل دریای خزر، تولید 92 گیاه زراعی و باغی، تولید خاویار و میگو، فعالیت حدود یکهزار و 200واحد در حوزه های صنعت، معدن، کشاورزی از دیگر ویژگی های منحصر به فرد گلستان به شمار می رود.
سالانه افزون بر 650 هزار هکتاراز اراضی گلستان به کشت محصولات مختلف بویژه غلات همچون گندم و جو و دانه های روغنی اختصاص دارد.
6204/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.