حجت الاسلام سیدعلی طاهری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهارداشت: برخلاف دیدگاه نادرست برخی از مدیران که تحقق توسعه و پیشرفت را در گرایش و اتکا به غرب و اروپا قلمداد می کند، این سند مبین آن است که پیشرفت ایران اسلامی با محوریت مواهب خدادادی داخلی و تکیه بر داشته های مادی و معنوی کشور عینت می یابد.
وی ادامه داد: همانطور که در طول 40 سال پس از انقلاب به دستاورد های مطلوب و ارزشمندی رسیدیم در ادامه نیز بدون چشمداشت به بیگانگان می توانیم در بخش هایی از کشور که دستاوردهای حداکثری تحقق نیافته، شاهد بهبود وضعیت و موفقیت باشیم.
نماینده سابق مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی موفقیت اجرای سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را منوط به دیدگاه مدیران مجری آن در دستگاه های مختلف دانست و گفت: مدیران باید در عمل به این سند اعتقاد داشته باشند که اگر چنین نباشد تحقق آن با چالش جدی روبرو خواهد شد.
وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب حساسیت ویژه ای در خصوص سندهای تنظیمی در ارتباط با آینده کشور دارند، تاکید کرد: این سند افتخاری برای جمهوری اسلامی ایران است که صرفا با دستور العمل و بخشنامه به عینیت نمی رسد.
طاهری گفت: باید طوری برنامه ریزی شود که سندهای توسعه کشور مانند سند 1404 و سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در کنار هم و به موازات هم عمل شود زیرا در غیر این صورت تحقق آنها سخت خواهد شد.
عضو سابق کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همانطور که از اسم این سند برمی آید ما یک کشور اسلامی هستیم و در دین مبین اسلام نیز برنامه هایی برای پیشرفت و توسعه جامعه اسلامی پیش بینی شده است، از طرف دیگر کشور ایران یک سابقه تمدنی بسیار عمیق و گسترده دارد که با امتزاج دو مولفه ایرانی و اسلامی می توان برای توسعه و پیشرفت آِینده کشور به دستاورد های مطلوبی دست یافت.
وی درخصوص نقش دانشجویان، جوانان و طلاب در تحقق این سند نیز گفت: آِینده کشور در دستان دانشجویان و طلاب امروز جامعه است به عنوان مدیران و آِینده سازان کشور است و برای اینکه در تحقق سند اسلامی ایرانی پیشرفت نقش آفرینی کنند باید از هم اکنون در خصوص این سند دغدغه داشته و با زوایای مختلف این سند توسعه آَشنا باشند.
این استاد دانشگاه افزود: مراکز علمی و دانشگاهی باید مقدمات آشنایی دانشجویان و جوانان را با سندالگوی اسلامی ایرانی پیشرفت فراهم کرده و با برگزاری نشست ها و جلسات این سند برای آنان تبین شود.
به گزارش ایرنا، رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی تدوین سند پایه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت که در آن اهم مبانی و آرمان‌های پیشرفت و افق مطلوب کشور در پنج دهه آینده ترسیم و تدابیر مؤثر برای دستیابی به آن طراحی شده است، دستگاه ها، مراکز علمی، نخبگان و صاحب‌نظران را به بررسی عمیق ابعاد مختلف سند تدوین ‌شده و ارائه نظرات مشورتی برای تکمیل و ارتقای این سند بالادستی فراخواندند.
ایشان مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را موظف کردند که با مشورت مراجع مندرج در ابلاغ، نظرات و پیشنهادهای تکمیلی را دقیقاً بررسی و بهره‌برداری کند و نسخه‌ی ارتقا یافته الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را حداکثر ظرف دو سال آینده برای تصویب و ابلاغ ارائه نماید، به ‌طوری‌ که از ابتدای قرن پانزده هجری شمسی اجرای این الگو با سرعت مطلوب آغاز و امور کشور بر مدار آن قرار گیرد.
7333/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.