امام جمعه کرج در دیدار نوروزی مسئولان با تاکید بر استفاده از ظرفیت جوانان، گفت: برای پیشرفت و توسعه، باید زیرساخت های علم و فناوری، گسترش پیدا کند.

به گزارش ایلنا، آیت الله حسینی همدانی امروز در دیدار نوروزی با استاندار، نمایندگان مردم کرج در مجلس شورای اسلامی، ائمه جمعه و جمعی از مدیران کل استان؛اظهار داشت:‌ یکی از ویژگی های امسال این است که ابتدا و انتهای آن مزین به ماه رجب است و از ویژگی های ماه رجب اینکه ماه امیرالمومنین و ماه استغفار است و این امر علاوه بر اینکه وظیفه فردی و اجتماعی محسوب می شود؛ آثار مادی و معنوی فراوانی برای شخص خواهد داشت و بنوعی، امان نامه ای الهی است.

وی در ادامه با تبریک سالروز میلاد امام جواد (ع) و روز جوان، افزود: روش اداره امت اسلامی از سوی آن امام همام برای ما می تواند الگو باشد؛ آنچه که رهبرمعظم انقلاب اسلامی نیز در پیام نوروزی و خطابه های خود در سال جدید برآن تاکید داشتند؛ استفاده از ظرفیت نیروهای جوان البته با شرایط بوده است.

امام جمعه کرج گفت: برای واگذاری مسئولیت به جوانان تنها جوان بودن کافی نیست؛ بلکه ویژگی ها و خصوصیتی باید وجود داشته باشد.

آیت الله حسینی همدانی در ادامه با بیان اینکه دنیا در حال تحولات عظیمی است و الوین تافلر نیز در کتاب خود به روند تغییر شرایط جهان پرداخته و مقام معظم رهبری نیز در این رابطه تاکید داشته اند اینکه؛ مهمترین عامل پیشرفت و توسعه ملت ها کسب ثروت از مسیر علم است.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در این رابطه افزود: باید زیرساخت های علمی و پارک های فناوری در کشور توسعه پیدا کند.

امام جمعه کرج گفت: علم و جوان گرایی دو سرمایه مهم محسوب می شود و اگر جامعه ای عالم و دانشمند داشته باشد و اما توانایی رشد و بهره مندی از این سرمایه ها را نداشته باشد باید فقط برخودمان خرده بگیریم.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه با بیان اینکه امروز قدرت دفاعی و موشکی حرف اول را نمی زند؛ عنوان کرد: امروز دانش علم حرف اول را می زند و باید بر روی این اصل متمرکز شویم.

امام جمعه کرج در محور دیگری با اشاره به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: تاکید بر خرید و حمایت از کالای ایرانی و شعار سال قرار داده شده و لازم است مردم و مسئولان به این مهم اهمیت دهند.

وی افزود: مصرف کالای ایرانی باید بین مردم به یک فرهنگ تبدیل شود و موج فرهنگ مصرف کالای ایرانی به جریان بیفتد.

آیت الله حسینی همدانی ادامه داد:‌ مسئولان نیز در تشویق و ترویج مصرف کالای ایرانی اهتمام کنند و اگر موانعی در این زمینه وجود دارد برداشته شود.

امام جمعه کرج همچنین با بیان اینکه استاندارالبرز از بدو ورود به استان نیز برتوسعه اشتغال و احیا تولید تاکید داشته اند؛ افزود؛ امیدمی رود در سال جدید نیز بسترهای رونق تولید و برداشتن رکود و مصرف کالای ایرانی محور کار استان قرار گیرد.

آیت الله حسینی همدانی با بیان اینکه کشورهای توسعه یافته در مقطعی اهتمام عمومی به این امر داشتند و شاید جهشی در این زمینه بوده ایم؛ گفت: این روند باید در مصرف نیازهای داخلی دستگاه ها نیز مورد توجه واقع شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.