به گزارش خبرنگار ایرنا عبدالرضا دادبود در جلسه شنبه شب شورای شهر گرگان از احداث و بهره برداری نخستین بوستان شهری ویژه معلولین و توان یابان در این شهر تا پایان امسال خبر داد و افزود: تلاش می شود تا با رعایت الزامات و مقررات قانونی فضاهای عمومی، کم توجهی دوره های گذشته در محیط سازی شهری جبران شود.
وی خاطرنشان کرد: متناسب نبودن وضعیت معابر و سازه های شهری گرگان و سنخیت نداشتن فضای عمومی برای بهره مندی معلولان بویژه نابینایان مشکلی است که باید برای رفع آن اقدامات جدی تری انجام داد.
در این جلسه که تعدادی از روشن دلان به مناسبت در پیش بودن 23 مهرماه روز نابینایان و عصای سفید حضور داشتند ضرورت هایی همچون اصلاح فرم و شکل معابر شهری، بهسازی و مناسب سازی پل های عابر پیاده، ارائه خدمات به معلولین از سوی سازمان فرهنگی - ورزشی از سوی نابینایان حاضر در جلسه مطرح شد.
در ادامه این جلسه لایحه ای از سوی شهرداری گرگان با موضوع رونق بخشی به صنعت ساختمان سازی در شهر مطرح شد که بر اساس بخشی از مفاد آن صاحبان چک های برگشتی در حوزه عوارض ساختمان سازی در صورت تسویه نقدی بدهی تا موعد مقرر مشمول تخفیف خسارت جرایم ناشی از تاخیر شوند که این لایحه با درصدهای منظور شده به تصویب نرسید و به شهرداری برگشت داده شد. همچنین لایحه فروش اقلام کشتارگاه شهرداری گرگان به برنده مزایده مطروحه طرح و به تصویب رسید.
همچنین دبیر شورای شهر از وصول نامه فرماندار گرگان خبر داد که بر اساس آن شکل و نحوه اجرای معامله و تملک ساختمان فرمانداری از سوی شهرداری دچار پیچیدگی های آیین نامه ای است بنحوی که مقرر شد برای جلوگیری از هر گونه شائبه و به منظور شفاف سازی بیشتر مراتب از سوی استانداری گلستان پیگیری شود.
7333/2729
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.