به گزارش ایرنا نواب قائدی، دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: یکی از عوامل مهم در کیفیت ساخت و ساز، بکارگیری کارگران ماهر است و به همین سبب ضروری است روندی طراحی و اجرایی شود که از کارگران و استادکاران دارای پروانه مهارت فنی در اجرای ساختمان ها و طرح های عمرانی استفاده شود.
رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز گفت: برای پیگیری مشکلات صنعت ساختمان، طرح ساماندهی و بکارگیری استادکاران و کارگران ماهر صنعت ساختمان در این کمیسیون بررسی شد.
قائدی بیان داشت: تثبیت قیمت کارگر، بکارگیری کارگران ماهر بومی و شناسنامه دار شدن طرح‌ها، از جمله مزیت های طرح ساماندهی کارگران ماهر است.
وی ادامه داد: پیرو تفاهم نامه ای که هفتم خرداد 97 بین نظام مهندسی، اداره راه و شهرسازی و اصناف منعقد شد، کمیته ای متشکل از نمایندگان معاونت‌های معماری و شهرسازی، فنی و عمرانی، نظام مهندسی و سایر نهادهای مرتبط، به تدوین شیوه نامه نحوه عملیاتی شدن طرح یاد شده می‌پردازند.
سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: در قالب این شیوه نامه، با ارایه راهکارهای تشویقی برای کارگران و کارفرمایان، کارگران به شرکت در دوره های آموزشی و دریافت گواهینامه مهارت، ترغیب و از این طریق بکار گرفته می شوند.
قائدی بیان کرد: برای اجرایی شدن کامل قانون نظام مهندسی، قانون اصناف و همچنین ساماندهی حضور افراد دارای صلاحیت در همه مراحل ساخت و ساز، افزون بر مهندسان و کاردان‌های فنی، استادکاران و کارگران ساختمانی نیز به عنوان یکی از حلقه های صنعت ساختمان، نیازمند ساماندهی هستند.
وی با اشاره به تلفات بالای ناشی از حوادث در اجرای طرح های عمرانی گفت: با آموزش موارد ایمنی به کارگران و مسئولیت دار شدن کارگران، می‌توان آمار تلفات ناشی از حوادث پروژه‌های عمرانی را کاهش داد.
9873 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.