به گزارش خبرنگار ایرنا، در این مراسم که روز یکشنبه در دانشگاه پیام نور گنبد برگزار شد، فرماندار ویژه این شهرستان درسخنانی با گرامیداشت روز ملی خانواده و تکریم بازنشستگان برلزوم توجه بیشتر به این دو موضوع مهم درجامعه تاکید کرد.
عبدالقدیر کریمی گفت: نهاد خانواده اگرچه کوچکترین نهاد جامعه است اما اثرگذاری فوق العاده ای در اجتماع دارد که باید ظرفیت ها و کارکردهای آن درحوزه های مختلف مورد توجه جدی اعضای خانواده، مسئولان و رسانه ها قرار گیرد.
وی، خانواده و آسیب های آن را از اولویت های مورد توجه در این شهرستان دانست و افزود: دراین رابطه یک تیم تخصصی در حوزه مشاوره و خانواده در فرمانداری ویژه تشکیل شده تا مسائل و آسیب های این حوزه را برآورد نماید.
کریمی اضافه کرد: پس از احصای مشکلات حوزه خانواده و آسیب های آن که بیشتر شامل معضلاتی همچون موادمخدر، طلاق، خودکشی و حاشیه نشینی است، اقدامات لازم برای پیشگیری و کاهش این آسیب ها انجام می شود.
وی با تاکید برضرورت مدیریت آسیب های اجتماعی در خانواده ها با نگاه تخصصی، تصریح کرد: اگر این اقدام به درستی صورت نگیرد، دامنه آسیب ها به مدرسه و سپس به جامعه تسری می یابد که مقابله با آن سخت تر می شود.
فرماندار ویژه گنبدکاووس ادامه داد: امروز چاره ای نیست جز اینکه پدران و مادران با وجود مسائل و مشکلات اقتصادی درکنار مسئولان برای ارتقای شاخص های فرهنگی و اجتماعی حوزه خانواده تلاش نمایند.
کریمی به تصویب لایحه منطقه آزاد تجاری اینچه برون گنبد در مجلس شورای اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: با فراهم شدن زیرساخت های این منطقه، تحول بزرگ اقتصادی طی یک دوره پنج تا 10 ساله در استان گلستان و این شهرستان رخ می دهد و آثار خوبی برای مردم به همراه خواهد داشت.
وی همچنین بازنشستگان را سرمایه های اجتماعی و معنوی جامعه دانست و تکریم این قشر را حداقل کار برای آنان از سوی ادارات و نهادها و نیز خانواده ها دانست و بر آن تاکید کرد.
به گزارش ایرنا، در این مراسم که به همت امور بانوان و خانواده فرمانداری ویژه با همکاری برخی ادرات و نهادهای گنبدکاووس برگزار شد، رییس دانشگاه پیام نور این شهرستان نیز در سخنانی با اشاره به نقش و جایگاه خانواده در آموزه های دینی و علمی، گفت: نهاد خانواده مقدس ترین نهاد در جامعه و در عن حال منشاء بسیاری از آسیب های اجتماعی است که در صورت توجه به آن، سعادت جامعه تضمین می شود.
رضا یازرلو افزود: برای تقویت بنیان خانواده و کاهش آسیب های اجتماعی در آن، مرکز مشاوره تخصصی این حوزه با همکاری بهزیستی در دانشگاه پیام نور گنبد ویژه دانشجویان راه اندازی شده است.
به گزارش ایرنا، در این مراسم که مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان و برخی روسای ادارات و نهادهای گنبد نیز حضور داشتند از تعدادی بازنشسته و خانواده موفق این شهرستان با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.
25 ذی الحجه که امسال مصادف با 15 شهریور است، در تقویم جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز خانواده و تکریم بازنشستگان نامگذاری شده است.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.