به گزارش ایرنا عبدالرضا دادبود عصر شنبه در نشست رسمی و علنی شورای اسلامی شهر گرگان اظهار داشت: تعادل بخشی در توسعه شهری، کسب درآمد پایدار و سرمایه گذاری در مناطق مختلف گرگان از دلایل فروش برخی از املاک شهرداری براساس قانون بودجه سال 97 و افق توسعه شهر است.
وی افزود: در نظر داریم تا اجرای پروژه های سرمایه گذاری را از مناطق جذاب گرگان به همه مناطق شهر تسری دهیم.
به گفته وی، شاید اجرای برخی طرح ها در زمین ها و املاک شهرداری در مدت زمان دو تا سه سال آینده درآمدهای مضاعفی را نسبت به فروش این املاک حاصل سازد، اما برای رونق سرمایه گذاری در مناطق مختلف شهرداری گرگان نیاز به نقدینگی دارد و این فروش نیز براساس بودجه سال 97 در دستور کار است.
به گزارش ایرنا شهرداری گرگان براساس لایحه تقدیمی خواستار موافقت شورای شهر با فروش یکی از املاک شهرداری در منطقه مینا گل گرگان شد که اعضای شورا با وجود موافقت ضمنی، رای گیری و تصمیم گیری در این خصوص را به هفته بعد و اخذ نرخ های جدید کارشناسی از اراضی منطقه موکول کردند.
طبق بودجه سال 97 شهرداری گرگان مبلغ 370 میلیارد ریال از درآمدهای این مجموعه براساس فروش املاک آن تامین خواهد شد.
در این جلسه همچنین لایحه ای از سوی شهرداری گرگان با موضوع تامین اعتبار ومجوز پرداخت هزینه تجدیدنظرخواهی در خصوص یکی از پرونده ها علیه شهرداری مطرح شد.
براساس دادنامه دادگاه بدوی در این پرونده شهرداری گرگان مکلف به پرداخت مبلغ 40میلیارد ریال غرامت به یکی از شهروندان است که هزینه تجدید نظر خواهی آن به مبلغ تقریبی 2میلیارد ریال به تصویب اعضای شورا رسید.
بهرام غریب مسوول حقوقی شهرداری گرگان در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در خصوص علت این غرامت گفت: بیشتر این مطالبه غرامت مربوط به احداث و بازگشایی خیابان ها و معابر توسط شهرداری در دهه های 60 و 70 است و اینک با وجود کمیسیون توافقاتی دیگر شاهد چنین مشکلاتی نیستیم.
برخی از اعضای شورای شهر نیز به افزایش تعداد شکایت شهروندان در این حوزه اشاره کردند و خواستار ریشه یابی این موضوع و ورد دستگاه های نظارتی به این امر شدند زیرا به عقیده آنها حجم بالای شکایت به منظور مطالبه غرامت از شهرداری روال معمولی را دنبال نمی کند و قابل پیگیری است.
گرگان مرکز استان گلستان است.
7333/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.