مسعود امامی یگانه روز پنجشنبه در جلسه بررسی مشکلات مربوط به سرمایه گذاری و ایجاد درآمد پایدار شهرداری ها افزود: شهرداران باید با توجه به ظرفیت های موجود در هر شهر زمینه حضور سرمایه گذاران برای توسعه و عمران شهری را فراهم کنند.
وی با بیان اینکه در حوزه درآمد پایدار شهری قوانین و دستورالعمل های حمایتی مشخصی وجود دارد گفت: شهرداری ها همچنین باید با مشارکت شوراهای اسلامی شهر طوری برنامه ریزی کنند که فارغ از اعتبارات کمکی دولت بتوانند امورات شهری را به نحو شایسته مدیریت کنند.
وی اظهارداشت: دولت امسال بیش از 300 میلیارد ریال از محل اعتبارات قانون مالیات بر ارزش افزوده، عوارض آلایندگی و ارزش افزوده گاز طبیعی به شهرداری های استان اردبیل کمک کرده است.
امامی یگانه با بیان اینکه اجرای طرح های اولویت دار و برنامه های کاری شهرداری ها پیگیری می شود افزود: مدیریت پسماند، تنظیف مناسب شهری و جمع آوری زباله در بیشتر شهرها از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست و شهرداران باید با جدیت رفع مشکلات موجود را دردستور کار قرار دهند.
مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری اردبیل بیان کرد: شهرداران باید در اولین فرصت طرح های قابل سرمایه گذاری را شناسایی کنند تا با پیگیری لازم موانع و مشکلات حل و فصل و زمینه های لازم برای سرمایه گذاران در استان فراهم شود.
وی با بیان اینکه بهره گیری از تسهیلات ارزان قیمت دولت برای اجرای طرح های سرمایه گذاری فرصتی مناسب برای اجرای طرح های درآمدزا و توسعه شهری برای شهرداری هااست گفت: تاکنون طرح های پیشنهادی تعدادی از شهرداری ها به سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور ارسال شده و بقیه شهرداری ها نیز در این باره باید برنامه ریزی کنند .
استان اردبیل دارای 29 شهر است .
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.