کوهسار دادور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بدلیل نبود درآمد پایدار، شهرداری سروآباد 9 ماه حقوق و مزایای به پرسنل خود بدهکار است و این موضوع مشکلات عدیده ای برای این دستگاه خدمات رسان ایجاد کرده است.
وی افزوزد: با مراجعه و پیگیری های مستمر اعضای شورای اسلامی شهر و سرپرست شهرداری، این موضوع را با بهمن مرادنیا استاندار و امی رقادری معاون عمرانی استاندار کردستان در میان گذاشتیم که ایشان بر لزوم حل مشکلات شهرداری تاکید کردند.
فرماندار سروآباد اضافه کرد: با نظر مساعد استاندار و معاونت عمرانی استانداری کردستان مقرر شد 2 میلیارد و 700 میلیون ریال به صورت بلاعوض با هدف پرداخت حقوق و مزایای معوقه پرسنل و کارگران زحمتکش به شهرداری سروآباد اختصاص داده شد.
وی یادآور شد: شهرداری سروآباد یکی از معدود شهرداری های استان کردستان است که فاقد درآمد پایدار بوده و حتی در پرداخت حقوق و مزایای پرسنل و کارگران خود با مشکل جدی روبرو است و در ماه های اخیر عدم پرداخت حقوق باعث نگرانی نیروهای این مجموعه شده است.
سرپرست شهرداری سروآباد نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تقدیر و تشکر از پیگیری های مستمر فرماندار و اعضای شورای اسلامی سروآباد گفت: شهرداری 47 میلیارد ریال بدهی معوق دارد.
دلیر عبدی افزود: شهرداری دارای 56 نفر نیرو بود که 9 نفر آنها تعدیل شدند و 6 ماه از حقوق و مزایای آنها شامل پنج ماه امسال و یک ماه سال 96 تاکنون پرداخت نشده است.
وی تاکید کرد: این شهرداری در مجموع 810 میلیون تومان حقوق معوقه و 800 میلیون تومان مزایای معوقه سال های قبل مربوط به کارکنان دارد که امیدواریم با پیگیری های مسئولان شهرستانی و استانی و جذب کمک مالی هر چه سریعتر مشکلات موجود را برطرف کنیم.
شهردار سروآباد ماه گذشته خودروی پژو پارس شخصی خود را برای پرداخت بخشی از حقوق و مزایای معوقه پرسنل فروخته است.
به گزارش ایرنا، شهرداری سروآباد در سال های اخیر با توجه به جمعیت بسیار پایین این شهر و نبود درآمد پایدار همواره در پرداخت حقوق و مزایای نیروهای خود با مشکل روبرو بوده بطوریکه طبق اعلام کارگران، حقوق و مزایای 9 ماه آنها پرداخت نشده است.
کارگران و پرسنل این دستگاه خدمات رسان امسال 2 بار اعتراض خود را با جمع آوری نکردن زباله های سطح شهر نشان دادند که با وساطت فرمانداری و شورای اسلامی شهر این مشکل بر طرف شد.
به گزارش ایرنا، شهرستان سروآباد با جمعیت 50 هزار نفری، 2 بخش مرکزی و هورامان، 2 شهر و 73 روستا در فاصله 90 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7354/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.