به گزارش خبرنگار ایرنا زاهدی شامگاه چهارشنبهدر حاشیه بازدید از دانشگاه منابع طبیعی وعلوم کشاورزی گرگان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تصویب قانون نظام آموزش مهارتی یک اقدام موثر از سوی مجلس شورای اسلامی برای رفع و کاهش مشکلات حوزه کارآفرینی و اشتغال بود.
وی اضافه کرد: در این قانون هشت نوع صلاحیت حرفه‌ای و آموزش مهارتی شناسایی و پیش بینی شده که شامل درجات ساده مهارتی تا درجات عالی همتراز با کارشناسی ارشد و دکترا است.
به گفته وی، در این قانون از دولت خواسته شده که باید به سمت و سویی برود که تمام نیازهای خود و حتی بخش خصوصی را بر اساس صلاحیت حرفه ای تامین و جبران کند، یعنی آموزش و پرورش و آموزش عالی باید به سمت آموزش مهارتی یا به زبان ساده تر به حوزه کارآفرینی سوق داده شوند.
این نماینده مجلس ابراز امید واری کرد با اجرایی شدن این قانون و دیگر قوانین مجلس که در حوزه کارفرینی به تصویب رسیده در حوزه اشتغال دغدغه ای نماند. زاهدی ادامه داد: هرچند این امر زمانبر و نیاز به فرهنگ سازی دارد ولی باید با بهره مندی از توان رسانه ها اجرای نظام آموزش مهارتی را به عنوان یک مطالبه در سطح جامع تبیین کنیم و تلاش شود که همه دستگاه ها و حتی بخش خصوصی به سمت و سوی اجرای این قانون برود.
وی همچنین به قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان، ایجاد صندوق نوآوری و شکوفایی، قانون رفع موانع تولید و اصلاح مقررات مالی دولت اشاره کرد و افزود: تصویب این قوانین همگی در راستای توسعه کارافرینی رقم خورده است .
زاهدی به وضیت مراکز آموزش عالی استان گلستان نیز اشاره کرد و افزود: آنچه در سیستم آموزشی گلستان چه در بخش آموزش عالی، آموزش و پرورش و دانشگاه علمی و کاربردی شاهد بودیم با وجود کمبودها اما رویکردهای بسیار خوبی داشت.
وی گفت: بزرگترین مجموعه گلخانه ای در دانشگاه آزاد گرگان، 60 شرکت دانش بنیان در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی و مرکز رشد و کارآفرینی مایه مباهات است؛ همچنین در برخی از هنرستان های استان بعضی از قطعات مورد نیاز صنعت و یا پوشاک مدارس تولید می شود و این ها اقدامات ارزشمندی است که صورت گرفته است.
این نماینده مجلس همچنین به پاره ای از اقدامات در حوزه تامین و جبران کسری آب شرب برای مناطق جنوبی و مرکزی ایران اشاره کرد و افزود: با مطالعات صورت گرفته و همکاری موثر و ارزشمند دولت ، در زمینه بهره برداری از آاب های غیر متعارف (آب های ژرف) موفقیت هایی حاصل شده است.
وی با یادآوری حفر یک حلقه چاه دو هزار متری در شهر زابل، اظهارداشت: هم اینک ده لیتر بر ثانیه از این چاه آب استحصال می شود ودر صورتی که بتوانیم این حجم را به حدود 40 تا 50 لیتر بر ثانیه برسانیم و کیفیت بهداشتی آن نیز در وزارت بهداشت تامین شود به منبع آب شرب پایداری در منطقه دست یافته ایم که بسیار ارزشمند است .
به گزارش ایرنا این نمایندگان از بخش های مختلف دانشگاه منابع طبیعی و علوم کشاورزی گرگان دیدن کردند.
7333/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.