کشور ترکیه با نام رسمی جمهوری ترکیه در جنوب شرقی اروپا و غرب آسیا قرار گرفته است. به همین دلیل به آن یک کشور فراقاره‌ای می‌گویند. این کشور 2 همسایه‌ی اروپایی و 6 همسایه‌ی آسیایی دارد و با دریا سیاه از شمال، دریای اژه از غرب و مدیترانه از جنوب، در تماس است. این کشور یکی از توریستی‌ترین کشورهای جهان است و شهرهای توریستی بسیار، هتل‌ها و رستوران‌های مهم، سواحل زیبا و تفریحی، طبیعتی چشم‌نواز و تاریخی غنی دارد.

در همسایگی کشور ما کشوری قرار گرفته که ازلحاظ موقعیت جغرافیایی و ویژگی‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی، در نوع خود منحصربه‌فرد است. کشور ترکیه با سواحل زیبای مدیترانه‌ای، دیدنی‌های تاریخی و شهرهای دیدنی و خاص از جمله مقاصد خارجی است که توصیه می‌کنیم حتماً یک‌بار از آن دیدن کنید. در این نوشته می‌خواهیم از ترکیه و سپس بزرگترین شهر آن، یعنی استانبول، بیشتر برای شما بگوییم!

 

کشور ترکیه کجاست؟

کشور ترکیه با نام رسمی جمهوری ترکیه در جنوب شرقی اروپا و غرب آسیا قرار گرفته است. به همین دلیل به آن یک کشور فراقاره‌ای می‌گویند. این کشور 2 همسایه‌ی اروپایی و 6 همسایه‌ی آسیایی دارد و با دریا سیاه از شمال، دریای اژه از غرب و مدیترانه از جنوب، در تماس است. این کشور یکی از توریستی‌ترین کشورهای جهان است و شهرهای توریستی بسیار، هتل‌ها و رستوران‌های مهم، سواحل زیبا و تفریحی، طبیعتی چشم‌نواز و تاریخی غنی دارد.

این کشور به دلیل همسایگی با ایران و عدم دریافت ویزا از مسافران ایرانی، دارای اهمیت ویژه‌ای برای گردشگران ایرانی است. دین رسمی ترکیه اسلام است و بخش بزرگی از مردم آن به زبان ترکی استانبولی صحبت می‌کنند. همچنین واحد پول کشور ترکیه لیر است. در مورد آب‌وهوای ترکیه نیز به‌صورت مختصر می‌توانیم بگوییم که این کشور عموماً آب‌وهوایی مرطوب دارد و به‌طورکلی هوای آن ترکیبی از آب‌وهوای اقلیم مدیترانه‌ای، گرمسیری و اقیانوسی است.

 

معرفی کشور ترکیه و استانبول بزرگترین شهر ترکیه (3)

 

بهترین شهرهای ترکیه برای سفر

بزرگترین شهرهای ترکیه به ترتیب استانبول، آنکارا، ازمیر، بورسا، آدانا، غازی عینتاب، آنتالیا، قونیه و قیصریه هستند و هرکدام از این شهرها ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند. اگر قصد سفر به این کشور را دارید و می‌خواهید بلیط ترکیه را تهیه کنید، با این نوشته همراه باشید تا بهترین شهرهای توریستی آن را به شما معرفی کنیم.

قطعاً استانبول بزرگ با جاذبه‌های دیدنی فراوانش یکی از بهترین شهرهایی است که می‌توانید برای سفر انتخاب کنید. در مورد این شهر در بخش بعدی مفصلاً توضیح می‌دهیم؛ اما به‌جز استانبول، آنتالیا نیز یکی از شهرهای گردشگری و مهم در ترکیه است. این شهر به سواحل فوق‌العاده‌اش همچون لارا، کنی آلتی، پاتارا، کمر، بلک و... معروف است. تفریحات آبی متنوع، هتل‌ها و رستوران‌های لوکس و سواحل زیبا از مهم‌ترین مواردی هستند که در آنتالیا می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید.

مارماریس با آب‌وهوا و طبیعت فوق‌العاده، آنکارا با تاریخ غنی، قونیه با یادگاری که از مولانا در دل خود دارد و دیگر شهرهای زیبای ترکیه مانند کوش آداسی، بدروم و کاپادوکیا، همگی انتخاب‌هایی ایده‌آل برای یک سفر جذاب هستند.

 

بزرگترین شهر ترکیه، استانبول

استانبول شهری است همه چیز تمام؛ اماکن تاریخی این شهر مانند مسجد ایاصوفیه، مسجد آبی و موزه‌های جذاب در کنار محله‌های و خیابان‌های مهمی همچون میدان تقسیم و خیابان استقلال، محله‌های زنده‌ای که بهترین غذاهای خیابانی را ارائه می‌دهند، مراکز خرید لوکس و همچنین طبیعتی فوق‌العاده، همه و همه در این شهر وجود دارد. شاید بتوان گفت فاصله‌ی شما با یکی از رؤیایی‌ترین سفرهایتان به اندازه‌ی یک بلیط هواپیما به مقصد استانبول و چند شب اقامت در یکی از هتل‌های این شهر است؛ سفر به استانبول از آن تجربه‌هایی است که هرگز فراموش نخواهید کرد.

دیدنی‌ها استانبول

یکی از مهم‌ترین جاذبه‌هایی که در استانبول وجود دارد، مساجد تاریخی و زیبای آن است. برای مثال مسجد ایاصوفیه که ابتدا کلیسایی بود که به دستور ژوستینین یکم، امپراطور روم شرقی، ساخته شد و در سال ۱۴۳۵ به دستور محمد فاتح به مسجد تبدیل شد، یکی از مهم‌ترین اماکن دیدنی در استانبول و شاهکاری از معماری بیزانس است.

کاخ توپکایی که به دستور سلطان محمد ساخته شد و به مدت 400 سال پادشاهان عثمانی در آن سکونت می‌کردند، یکی دیگر از جاذبه‌ها استانبول است. در موزه‌ی این کاخ آثار ارزشمندی همچون عبا، دندان و شمشیر پیامبر نگه‌داری می‌شود. این کاخ در سال ۱۹۸۵ به ثبت میراث جهانی یونسکو رسیده است. مسجد آبی، مسجد سلیمانیه، آب‌انبار باسیلکیا، کلیسای چورا، میدان هیپودرم، کاخ دلماباغچه و برج گاتا از دیگر اماکن تاریخی و فرهنگی هستند که دارای معماری‌ای چشم‌نوازند و به شما توصیه می‌کنیم حتماً به آن‌ها سر بزنید.

 

معرفی کشور ترکیه و استانبول بزرگترین شهر ترکیه (1)

 

استانبول همچنین مملو از پارک‌های موضوعی و ساحلی و بزرگ است پارک فنرباغچه، پارک ساحلی مودا، پارک تکسیم گزی، پارک مینیاتوری استانبول، پارک برفی و... ازجمله‌ی این پارک‌ها هستند.

راه‌های سفر به استانبول

ازآنجایی‌که کشور ترکیه در همسایگی کشور ما قرار دارد، برای سفر به کشور ترکیه و شهر استانبول، راه‌های متنوعی وجود دارد. همان‌طور که حدس می‌زنید، سفر هوایی راحت‌ترین روش برای سفر به استانبول است. در این روش تنها کافی است بلیط رفتتان از تهران به استانبول و همچنین بلیط استانبول به تهران را خریداری کنید و در زمان مشخص‌شده به فرودگاه مراجعه کنید.

اما اگر بخواهید زمینی به استانبول سفر کنید، می‌توانید با قطار، اتوبوس و یا حتی اتومبیل شخصی خود به این شهر بروید. در سفر با اتوبوس هزینه‌ی سفر شما به‌شدت کاهش پیدا می‌کند؛ اما مدت‌زمان قابل‌توجهی را در راه خواهید بود. شما می‌توانید از تهران یا تبریز با اتوبوس به استانبول سفر کنید. اگر قصد سفر به ترکیه با قطار را دارید، باید بدانید که مسیری 70 ساعته پیش رو خواهید داشت؛ بااین‌وجود این مسیر به‌شدت زیبا و به‌یادماندنی است. برای سفر به ترکیه با قطار باید بلیط تبریز وان یا تهران ترکیه را خریداری کنید.

در سفر به ترکیه با ماشین شخصی باید از یکی از مرزهای بازرگان، رازی و یا سرو وارد شهر وان شوید و از آنجا به سمت استانبول بروید. حتماً مدارک موردنیاز برای سفر به استانبول به اتومبیل شخصی را نیز به همراه داشته‌ باشید تا در طول سفر دچار مشکل نشوید.

 

کلام آخر

از زیبایی‌های ترکیه و استانبول هرچه بگوییم، کم گفته‌ایم. ترکیه کشور بزرگ و زیبایی است که به پل میان دو قاره معروف است و همین باعث شده تا دارای ویژگی‌های تاریخی، طبیعی و فرهنگی خاصی باشد و به یکی از توریستی‌ترین کشورهای جهان تبدیل شود. از سوی دیگر استانبول که بزرگترین شهر ترکیه به شمار می‌آید، شهری است که برای هر فرد با هر سلیقه‌ای، شگفتی‌ای در خود جای داده است. به شما توصیه می‌کنیم که سفر به این کشور و این شهر زیبا را از دست ندهید!

 

*** این مطلب در سرویس گزارش آگهی منتشر شده و تبلیغاتی می باشد؛ لذا جماران هیچ توصیه در رابطه با انجام فعالیت فوق ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.