جی پلاس، ارور Oc در یخچال فریزر بکو یک کد خطای رایج در این دستگاه می باشد که در این مطلب قصد داریم علت وقوع ارور Oc در یخچال فریزر بکو و نحوه رفع آن را بررسی کنیم.

یخچال بکو، از محبوب‌ترین برندها در ایران

شرکت بکو از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان لوازم خانگی در ترکیه است و در بازار ایران نیز از محبوبیت بالایی برخوردار است. این مجموعه در سال 1967، در استانبول، تاسیس شد و در مدت زمان بسیار کم، توانست به یکی از اصلی‌ترین برندها در این زمینه تبدیل شود. تمامی محصولات این مجموعه با استفاده از جدیدترین استانداردهای جهانی تولید می‎شوند و دارای کیفیت بسیار خوبی هستند. یخچال فریزرهای بکو نیز با همین استراتژی و به صورت دیجیتال تولید می‎شود. به همین دلیل، برخی از مشکلات آن با استفاده از ارورهای مشخصی نشان داده می‎شود. در ادامه قصد داریم دلایل ارور Oc در یخچال فریزر بکو را بررسی کنیم که یکی از خطاهای رایج در این نوع یخچال‌ها است.

بررسی ارورهای موجود در یخچال فریزرهای بکو

همانطور که بیان شد، معمولا مشکلات یخچال فریزرهای بکو، با استفاده از ارورهای مشخصی بر روی صفحه نمایش دستگاه نمایش داده می‎شود. دقت داشته باشید که ارورهای این نوع از یخچال‌ها، با توجه به بخش‌های مختلف دستگاه و همچنین مشکلات متفاوت، در دسته‌های گوناگونی قرار می‌گیرد. یکی از رایج‌ترین این ارورها، ارور Oc در یخچال فریزر بکو  می‌باشد. در ادامه قصد داریم برخی از آن‌ها را بررسی کنیم. البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که تعمیر برخی از این ارورها، نیاز به دانش فنی دارد و در صورتی که به خوبی با بخش‌های مختلف دستگاه آشنایی نداشته باشید، ممکن است آسیب‌هایی را به آن وارد کنید و بهتر از یک تکنسین متخصص تعمیر یخچال بکو کمک بگیرید..

ارور Oc در یخچال فریزر بکو

یکی از رایج‌ترین ارورها در یخچال فریزرهای بکو، ارور oc است. این کد خطا که در برخی مواقع نیز به صورت 0c خوانده می‎شود، نشان دهنده کار نکردن کمپرسور یا خرابی سنسور دیفراست است. در این حالت، درجه دمای روی صفحه نمایش نشان داده می‎شود و یک لحظه ارور OC همراه با یک علامت تعجب قرمز ! نشان داده می‎شود.

برای این که بتوانید این مشکل را برطرف کنید، باید ابتدا سلامت کمپرسور را بررسی کنید. دقت داشته باشید که در برخی از مدل‌های یخچال فریزرهای بکو، کمپرسور در واقع همان موتور است. در این نوع از دستگاه‌ها، معمولا ارور Oc در یخچال فریزر بکو نشان دهنده خرابی موتور اینورتر است که در اکثر موارد، این مشکل به دلیل برد اینورتر موتور یخچال گرم شده و ارور 0C بر روی صفحه نمایش نشان داده می‎شود.

برای این که بتوانید این مشکل را برطرف کنید، ابتدا باید سنسور دیفراست را در دمای 25 درجه سانتی گراد بررسی کنید که حدود 10 کیلو اهم باشد. بررسی و رفع عیب این کد خطا، در یخچال فریزرهای بکو نیاز به بررسی دقیق و برد دارد. به همین دلیل، پیشنهاد می‎شود برای برطرف کردن آن از یک متخصص یخچال فریزر از مراکز معتبر و نمایندگی تعمیرات بکو کمک بگیرید.

دلایل خرابی کمپرسور یخچال فریزر بکو

همانطور که بیان شد، یکی از اصلی‌ترین دلایل نمایان شدن ارور Oc در یخچال فریزر بکو خرابی کمپرسور دستگاه است. کمپرسور وظیفه سرد کردن محفظه دستگاه را دارد و در صورتی که مشکلی برای آن به وجود بیاید، یخچال دیگر آن سرمای کافی را نخواهد داشت. دقت داشته باید که خرابی کمپرسور می‌تواند مشکلات بسیار زیادی را برای شما به همراه داشته باشد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به خرابی مواد غذایی درون آن  اشاره کرد.

موتور کمپرسور با فشرده کردن گاز و انتقال آن در لوله‌های کندانسور و جریان در اواپراتور یخچال باعث ایجاد سرما می‎شود. زمانی که موتور از کمپرس می‌افتد یا موتور می‌سوزد، دیگر گاز توانایی فشرده شدن و منبسط شدن را ندارد که در نتیجه آن گازی در لوله‌ها جریان پیدا نمی‌کند و در نتیجه سرمایی ایجاد نمی‎شود.

برای برطرف کردن این مشکل، باید موتور یخچال را تعویض کنید. البته دقت داشته باشید که در صورتی که تنها به دلیل مواجه شدن با ارور Oc در یخچال فریزر بکو نباید به سراغ تعویض کمپرسور بروید. زیرا ممکن است این قطعه سالم باشد اما بخش دیگری به نام سنسور دیفراست دچار مشکل شده باشد.

خرابی سیستم دیفراست

سنسور دیفراست یکی از مهم‌ترین قطعات موجود در یخچال فریزرها است و به همین دلیل، باید با آن آشنا باشید تا در صورتی بروز هر مشکلی بتوانید به راحتی آن را رعایت و تعمیر کنید. وظیفه اصلی این سنسور، جلوگیری از برفک زدن دستگاه است و بر اساس تغییرات دما کار می‌‎کند. اگر دمای قطعه گرما دهنده به منظور از بین بردن برفک‌های موجود در یخچال بیش از حد بالا برود، این سنسور وارد عمل شده و آن را خاموش می‌کند. دقت داشته باشید که خراب شدن این قطعه، می‌تواند دلیل نمایان شدن ارور Oc در یخچال فریزر بکو نیز باشد.

علت روشن ماندن چراغ تعجب قرمز در یخچال فریزر بکو

برخی مواقع ممکن است یک علامت خطر قرمز روی صفحه یخچال فریزر بکو روشن می‎شود که بیانگر گرم بودن یخچال فریزر یا به اصطلاحی نرسیدن دما پس از مدت زمانی به دمای تنظیمی است. برخی مواقع این علامت می‌تواند به صورت یک مثلث قرمز رنگ به عنوان یک علامت هشدار در صفحه نمایش یخچال باشد. دقت داشته باشید که این مورد می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد و باید آن را با دقت بررسی کرد.

برخی مواقع نیز ممکن است این علامت با استفاده از نشان ! نمایش داده شود. دقت داشته باشید که این علامت می‌تواند نشان دهنده مشکلی در وضعیت کلی یخچال فریزر باشد و به همین دلیل، باید بخش‌های مختلف آن را بررسی کنید تا بتوانید دلیل اصلی آن را پیدا کنید. به طور کلی مواردی که می‌تواند باعث نمایش این نماد شود، به شرح زیر هستند.

  • باز ماندن درب یخچال
  • گذاشتن حجم زیادی از مواد غذایی داخل یخچال
  • اشکالات فنی

سخن پایانی

در این مطلب با بررسی نکات و دلایل بروز ارور Oc در یخچال فریزر بکو همراه شما بودیم. دقت داشته باشید که یخچال فریزرهای این برند، با استفاده از استانداردهای جهانی و قطعات تخصصی تولید می‎شوند. به همین دلیل، برای تعمیر آن‌ها، نیاز به دانش فنی خواهید داشت. در صورتی که با چنین اروری مواجه شدید، حتما با یک تکنسین حرفه‌ای تماس بگیرید و تعمیر دستگاه خود را به وی بسپارید.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
6 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.