بیشتر جاذبه‌های این شهر مرکزی، به دلیل معماری جذاب و پیشینه‌ی تاریخی‌شان مورد توجه قرار گرفته‌اند. پس اگر به تاریخ و معماری علاقه دارید با خرید یک بلیط قطار یزد می‌توانید به این شهر سفر کنید و از جاذبه‌های غنی تاریخی آن لذت ببرید.

از یزد، شهر خشتی ایران چه می‌دانید؟ سفر به یزد، سفر به قلب تاریخ و معماری پر افتخار ایران است. مطمئن باشید اگر تابه‌حال به شهر یزد سفر نکرده‌اید بعد از مطالعه‌ی این مطلب به دنبال تهیه‌ی بلیط قطار یزد خواهید بود تا این تجربه‌ی زیبا را در برنامه‌های سفرتان بگنجانید. شهر خشت و بادگیر و قنات ایران، سالانه میزبان تعداد زیادی از گردشگران داخلی و خارجی است که برای دیدن شکوه نظم و تقارن این شهر به آن سفر می‌کنند. چرا شما یکی از مسافران یزد نباشید؟ دیدنی‌های یزد را می‌شناسید؟ در ادامه با هم به یزد سفر می‌کنیم.

 

دیدنی‌های شهر یزد

بیشتر جاذبه‌های این شهر مرکزی، به دلیل معماری جذاب و پیشینه‌ی تاریخی‌شان مورد توجه قرار گرفته‌اند. پس اگر به تاریخ و معماری علاقه دارید با خرید یک بلیط قطار یزد می‌توانید به این شهر سفر کنید و از جاذبه‌های غنی تاریخی آن لذت ببرید.

 

بافت قدیمی یزد

در مرکز شهر یزد، درست جایی که زندگی در آن جریان دارد، تاریخ و اصالت اولین شهر خشتی دنیا نمایان خواهد بود. بافت تاریخ و قدیمی شهر یزد با خانه‌های کاهگلی میزبان توریست‌هایی است که می‌خواهند زندگی مردمی که هم‌جوار کویر هستند را تماشا کنند. خانه‌هایی با معماری مخصوص اقلیم گرم و خشک که با بادگیرهای زیبایشان نمای شهر را متفاوت کرده‌اند.

یکی از این محله‌های قدیمی شهر یزد، محله‌ی فهادان است که در گذشته محله‌ی اعیانی یزد بود. بناهای تاریخی مهمی در محله‌ی فهادان یزد قرار دارند. یکی از این بناهای زیبا، خانه لاری‌ها است که از زمان قاجار به‌جا مانده است. از دیگر بناهای مهم فهادان می‎توانیم به مدرسه‌ی ضیائیه یا زندان اسکندریه اشاره کنیم که یادگاری از دوران یورش مغولان است.

 

میدان امیرچخماق

از زمان‌های گذشته، میدان از مهم‌ترین نقاط شهرهای قدیمی ایران و مرکز تجمع مردم برای مشارکت‌های اجتماعی بود. میدان امیرچخماق یزد یکی از این میدان‌های قدیمی و مهم ایران است که در بافت تاریخی شهر قرار دارد. اطراف این میدان مسجد، بازار و تکیه و آب‌انبار قرار گرفته است. میدان امیرچخماق به‌عنوان نماد شهر یزد شناخته می‌شود و شما به‌راحتی می‌توانید با تهیه‌ی بلیط قطار یزد، به این شهر سفر کنید و از این نماد تاریخی بازدید کنید.

 

دیدنی‌های یزد را بشناسیم (2)

 

آتشکده ورهرام و آتش 1500 ساله

این آتشکده‌ی کهن در یزد، عبادتگاهی برای زرتشتیان یزد است که آتش آن 1500 سال بدون وقفه می‌سوزد اما بنای آتشکده در حدود 100 سال پیش ساخته شده است. با بازدید از این آتشکده‌ی مهم و تاریخی می‌توانید علاوه‌بر لذت‌بردن از فضا و محوطه‌ی زیبای آن، درباره‌ی آداب دین کهن ایران بیشتر بشنوید. زمان بازدید از آتشکده‌ی ورهرام همه‌روزه به‌جز روزهای تعطیل، از ساعت 8 تا 11:45 و 4 تا 6:45 است.

 

باغ دولت‌آباد

این باغ ثبت شده در یونسکو، بلندترین عمارت بادگیر جهان را در دل خود دارد. با بازدید از این باغ می‌توانید از قنات 200 ساله‌ی باغ و عمارت‌های باشکوه اطراف آن دیدن کنید. زمان بازدید از باغ دولت‌آباد یزد هر روز از ساعت 7 الی 22:30 است.

 

مسجد جامع یزد

آتشکده‌ی ساسانی که بعد از اسلام، بنای آن به‌عنوان یک مسجد تکمیل شد. ساخت بنای مسجد طی 1000 سال و در سه دوره تکمیل شد و بنای باشکوهی که امروز از مسجد جامع می‌بینیم در دوره‌ قاجار تکمیل شده است. هنگام مراجعه به مسجد جامع یزد می‌توانید موزه‌گنجینه‌ی مسجد که آثار تاریخی در آن نگه‌داری می‌شود را هم ببینید. زمان بازدید از مسجد جامع هر روز از ساعت 8 تا 19:30 است.

 

بهترین راه سفر به یزد

اگر اهل سفر باشید قطعا مسیر و مقصد به یک اندازه برایتان اهمیت دارد. برای سفر به یزد هم می‌توانید از راه‌های زمینی و هوایی استفاده کنید. اما اگر یک پیشنهاد خوب می‌خواهید، یک بلیط قطار یزد تهیه و لذت سفر به یزد را با لذت مسیر رسیدن ترکیب کنید. با خرید بلیط قطار یزد از تهران، در یک مسیر 6 الی 8 ساعته به این شهر زیبا، از مسیر کاشان، بادرود، اردکان و از دل مناظر کویری ایران عبور خواهید کرد. با رسیدن به ایستگاه قطار یزد که در داخل شهر یزد قرار دارد، به‌راحتی می‌توانید از وسایل نقلیه‌ای که در ایستگاه در اختیار مسافران قرار می‌گیرد استفاده کنید تا به محل اقامت خود برسید.

 

دیدنی‌های یزد را بشناسیم (3)

 

دیدنی‌های یزد را با فلای تودی ببینید

هر شهری داستان متفاوتی دارد و داستان شهر یزد با آیین مردمانش و اقلیم منحصربه‌فردش ساخته شده است. هرچه از یزد می‌بینیم متاثر از فرهنگ غنی سالیان دور است که هنوز در کوچه‌ها، بناها و حتی رفتار مردمش نمایان است. اگر هنوز یزد را ندیدید در اولین فرصت با تهیه بلیط قطار از فلای تودی می‌توانید خود را مهمان دومین شهر تاریخی دنیا کنید و جنبه‌ی متفاوتی از زندگی مردم ایران در جوار کویر را ببینید. یزد، شهری است که ما را با آیین‌های باستانی نیاکان زرتشتی‌مان آشنا می‌کند. در یزد گذشته و حال در هم تنیده شدند و به‌همین‌دلیل است که این شهر، مقصد عاشقان تاریخ و معماری است. اگر شما هم قصد بازدید از یزد را دارید، به‌راحتی می‌توانید در فلای تودی بلیط قطار یزد را تهیه کنید و سفری جذاب به قلب تاریخ داشته باشید.

 

*** این مطلب در سرویس گزارش آگهی منتشر شده و تبلیغاتی می باشد؛ لذا جماران هیچ توصیه در رابطه با انجام فعالیت فوق ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.