قشم جزیره‌ای زیبا و بسیار دیدنی در جنوب ایران و استان هرمزگان است. این جزیره شگفتی‌های فراوانی دارد که به خاطر دیدن آن‌ها هتل های قشم همواره مملو از گردشگر است. بیشتر کسانی که به دنبال تماشای شگفتی‌های طبیعی و تاریخی در جنوب ایران هستند، قشم را انتخاب می‌کنند. چگونگی رفتن به این جزیره نیز شاید مهم باشد. برخی ترجیح می‌دهند با ماشین شخصی خود به قشم بروند و برخی دیگر راحتی سفر با هواپیما مورد نظرشان است. در این مقاله از سفرمارکت توضیح می‌دهیم که سفر به قشم با ماشین شخصی بهتر است یا هواپیما.

 

معرفی جزیره قشم

جزیره قشم در چهار فصل سال بهترین مقصد برای گردشگری است. بکرترین جاذبه‌های طبیعی، تفریحی، مذهبی و تاریخی در قشم قرار دارد. این جزیره سالانه میلیون‌ها مسافر و گردشگر را با آداب و رسوم و غذاهای محلی خودش جذب می‌کند. بخصوص در فصل زمستان افراد زیادی از تهران با بلیط هواپیما تهران قشم به این جزیره سفر می کنند. واقعا این جزیره شگفت‌انگیز و بسیار تماشایی است که همیشه در لیست پیشنهادهای مقاصد گردشگری ایران قرار دارد. طبیعت قشم به قدری جذاب، بکر و شگفت‌انگیز است که از دیدن مناظر و جاذبه‌های آن سیر نخواهید شد. این جزیره زیبا در استان هرمزگان واقع شده و بزرگ‌ترین جزیره ایران و تنگه هرمز است.

 

 

بهترین زمان سفر به قشم

بهترین زمان برای سفر به جزیره زیبای قشم پاییز و زمستان است. در اواخر بهار و به خصوص در تابستان دما و رطوبت هوا افزایش می‌یابد. همچنین بسیاری از افراد اوایل بهار و تعطیلات نوروز را برای سفر با تور قشم انتخاب می‌کنند. در این بازه زمانی هوا هنوز گرم نشده است و زمان خوبی برای سفر به این جزیره است.

 

 

سفر با ماشین شخصی در مقابل سفر با هواپیما

حالا در این بخش می‌خواهیم به موضوع اصلی مقاله یعنی سفر با ماشین شخصی یا هواپیما به قشم بپردازیم. در ابتدا بیایید این دو روش سفر رفتن را با هم مقایسه کنیم:

سفر با هواپیما ممکن است ایمن‌ترین و سریع‌ترین راه برای سفر باشد، اما شما خیلی چیزها را از دست می‌دهید. سفرهای جاده‌ای مزایای خاص خودش را دارد که سفر هوایی ندارد. مزایای سفر با ماشین در مقابل هواپیما فراتر از تجربه یک سفر جاده‌ای عالی است.

 

سفر به قشم با ماشین شخصی یا هواپیما؟ (1)

 

۱زمان‌بندی انعطاف‌پذیر

تاریخ سفر شما شاید مناسب نباشد و ممکن است مجبور شوید چندین کار را قبل از پرواز انجام دهید. پس از خرید بلیط لحظه آخری، در ساعت و تاریخ مشخصی باید برنامه‌ریزی کنید. شما باید همه چیز را طبق آن زمان برنامه‌ریزی کنید و اگر پرواز خود را از دست دادید، از برنامه عقب افتاده‌اید.

اگر به جای پرواز رانندگی کنید، در برنامه خود انعطاف بیشتری به خود می‌دهید. می‌توانید وقت خود را برای جمع کردن وسایلتان صرف کنید و مطمئن شوید که قبل از سفر همه چیز مورد نیاز خود را دارید. اگر در این فرآیند عجله کنید، مطمئناً چیزی را فراموش خواهید کرد. رانندگی همچنین به شما این امکان را می‌دهد که یک روز بیشتر در مقصد بمانید. لازم نیست نگران دیر شدن پرواز برگشت خود باشید.

 

 

۲هر چقدر که می‌خواهید می‌توانید وسیله ببرید

هواپیماها قوانینی دارند در مورد این که چقدر می‌توانید بار با خود بیاورید. کیف و چمدان شما باید وزن مشخصی داشته باشد تا بتوانید از گیت رد شوید. شاید مجبور شوید برخی از وسایلتان را محدود کنید یا باید هزینه اضافی بپردازید. کیف دستی شما نیز باید در قسمت بالای سرتان در هواپیما قرار گیرد.

این قوانین حتی قبل از بلند شدن هواپیما، سفر شما را با مشکل مواجه می‌کند. وقتی رانندگی می‌کنید، این قابلیت این را دارید که هر چقدر که می‌خواهید با خود بیاورید. ممکن است بسته‌بندی‌هایتان زیاد باشد، اما همیشه آمادگی بیش از حد بهتر از آمادگی ناکافی است.

 

 

۳غذای بهتر

غذای هواپیما به ندرت مسافران خود را سیر می‌کند. اگر راه رسیدن به مقصدتان طولانی باشد، شاید غذای شما زود تمام شده باشد و تا رسیدن به مقصد گرسنه بمانید. ممکن است در هواپیما خوراکی‌های دیگری نیز وجود داشته باشد اما شاید مجبور شوید هزینه بالایی برای آن بپردازید. همیشه می‌توانید قبل از سوار شدن به پرواز، چیزی در فرودگاه بخرید. در یک سفر جاده‌ای، می‌توانید تمام تنقلات مورد نظر خود را بیاورید و یا برای صرف غذای مورد علاقه خود در یک غذاخوری یا رستوران توقف کنید.

 

 

۴جاهای دیدنی بیشتری را خواهید دید

یکی از بهترین چیزها در مورد سفر با ماشین شخصی تمام مناظری است که در راه می‌توانید آن‌ها را تماشا کنید. در سفر هوایی فقط در صورتی آسمان هواپیما را می‌بینید که خوش‌شانس باشید و روی صندلی کنار پنجره بنشینید.

بهترین قسمت تعطیلات شما از لحظه‌ای که ماشین خود را روشن می‌کنید شروع می‌شود. سفر را ماشین شخصی یا رزرو قطار به این معنی است که می‌توانید مسیر خوش‌منظره را طی کنید و همه مناظر را تحسین کنید. جادادن وسایل در ماشین و زدن به دل جاده به شما امکان می‌دهد تا بیشتر جاهای دیدنی مقصد خود را ببینید. با همه این‌ها سفر با هواپیما مخصوصا به مقاصدی که دورتر از محل زندگی شما هستند، بیشتر توصیه می‌شود. سفر با هواپیما ایمن‌تر است و خطرات جاده‌ای را ندارد.

 

 

چگونه به قشم برویم؟

برای رفتن به قشم دو راه وجود دارد: راه دریایی یا هوایی. به طور کل توصیه می‌کنیم با هواپیما و پرواز چارتر به آنجا بروید زیرا باعث صرفه‌جویی در هزینه، زمان و انرژی می‌شود. ایران ایر، معراج، ماهان، آتا، تابان خطوط هوایی هستند که از سراسر ایران به قشم پرواز دارند. اما بیشتر پروازها توسط قشم ایر انجام می‌شود.

اگر با ماشین شخصی قصد دارید به قشم بروید، باید راه دریایی را انتخاب کنید. در ادامه در مورد این روش سفر به قشم بیشتر توضیح می‌دهیم.

 

 

با ماشین شخصی چگونه به قشم برویم؟

چنانچه قصد سفر با ماشین شخصی به جزیره قشم را دارید، باید اول از همه با ماشین به بندرعباس بروید. بعد از آن باید خودتان را به بندر پل برسانید. بعد از آن باید به وسیله لندیگراف، ماشین خود را به جزیره قشم انتقال دهید. لندیگراف شناور دریایی هستند که کاربردشان جابه‌جایی اتومبیل‌هاست. این شناورها در تمام ایام هفته از ساعت ۶ صبح الی ۲۳ فعالیت دارند.

 

سفر به قشم با ماشین شخصی یا هواپیما؟ (2)

 

سفر به قشم با هواپیما یا ماشین شخصی؟

این که از طریق هواپیما یا ماشین شخصی به جزیره زیبای قشم سفر کنید، کاملا بستگی به خودتان دارد. شما مطابق شرایط و میل خود می‌توانید بهترین راه سفر به قشم را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید زودتر به مقصدتان برسید، سفر ایمن‌تری داشته باشید و رانندگی نکنید، بهتر است تهیه بلیط ارزان هواپیما را انتخاب کنید. چنانچه دوست دارید تماشای مناظر مسیر را از دست ندهید و به همه جاهای دیدنی قشم بروید، ماشین شخصی مناسب‌تر است. در هر صورت خود شما باید تصمیم بگیرید که بهترین روش سفر کدام است.

 

 

کلام آخر

قشم جزیره‌ای شگفت‌انگیز با جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و مذهبی متعدد است. این جزیره در کنار جزیره کیش، یکی از پرمسافرترین جزیره‌های جنوبی کشورمان است. چنانچه هنوز به این جزیره سفر نکرده‌اید، پیشنهاد می‌‌کنیم حتما یک بار هم که شده به قشم بروید. در این مقاله از سفرمارکت در مورد اینکه با هواپیما به قشم سفر کنیم یا ماشین شخصی به شما توضیح دادیم. از طریق سایت و اپلیکیشن سفرمارکت به راحتی می‌توانید اقدام به رزرو هتل، بلیط هواپیما و تور قشم کنید.

 

*** این مطلب در سرویس گزارش آگهی منتشر شده و تبلیغاتی می باشد؛ لذا جماران هیچ توصیه در رابطه با انجام فعالیت فوق ندارد

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.