انسان‌ها از قدیم الایام در حال ساختن چیزها بوده‌اند. همانطور که ابزارها و فناوری در اختیار ما کم کم پیشرفته و پیشرفته‌تر شد، مقیاس و بزرگی خلاقیت‌های ما نیز بهبود یافته است. برج‌ها و سازه‌های بلند همواره از مهم‌ترین نمادهای پیشرفت و ترقی در کشورها محسوب می‌شده‌‌اند.

انسان‌ها از قدیم الایام در حال ساختن چیزها بوده‌اند. همانطور که ابزارها و فناوری در اختیار ما کم کم پیشرفته و پیشرفته‌تر شد، مقیاس و بزرگی خلاقیت‌های ما نیز بهبود یافته است. برج‌ها و سازه‌های بلند همواره از مهم‌ترین نمادهای پیشرفت و ترقی در کشورها محسوب می‌شده‌‌اند. اگر بخواهیم از قدیمی‌ترین سازه‌ها صحبت کنیم احتمالا به اهرام مصر می‌رسیم، اما اجازه دهید آنقدر هم عقب نرویم.

 

برج ایفل احتمالاً نیازی به معرفی ندارد - نماد فرهنگی پاریس در سال 1889 به بلندترین نماد جهان تبدیل شد. ساختار مشبک فرفورژه نزدیک به 8 میلیون فرانک طلا یا 1.5 میلیون دلار هزینه برداشت و البته که سرمایه گذاری پر بازدهی برای آینده پاریس شد. اگر به تور اروپا و علی‌الخصوص تور فرانسه علاقه مند باشید، قطعا بازدید از این برج در برنامه‌های‌تان خواهد بود.

بازدید از برج ایفل با تور اروپا

مردم به برج ایفل می‌روند تا از جلوی نمای کلاسیک آن عکس بگیرند، از مناظر شگفت‌انگیز عرشه‌های رصد داخل آن لذت ببرند و نمایش‌های نور شبانه خیره‌کننده آن را ببینند.ایفل همچنین نقطه کانونی بسیاری از رویدادهای مهم، از جمله روز باستیل پاریس و جشن های آتش بازی سال نو است.

بازدید از یک بنای خیره کننده با تور اروپا

حتی برای چشمان معاصر، برج ایفل بی نظیر است. اما در اواخر قرن نوزدهم، چیزی شبیه آن دیده نشده بود. معماری مدرن در پاریس قبل از برج ایفل تازه در حال ظهور بود. آهن که به تازگی به عنوان مصالح ساختمانی به دلیل انقلاب صنعتی رایج شده بود، به سنگ بنای معماری مدرن تبدیل شد. اما در سال 1887، تنها در داخل و به عنوان سازه‌های پشتیبانی، یا در ساختمان‌های بی‌اهمیت مانند گرمخانه‌ها، کارخانه‌ها و پل‌ها ظاهر می‌شد. در واقع سازه‌ی برج ایفل جزو اولین سازه‌های زیبایی بود که در آن از مواد جدید برای مصارف زیبایی شناختی استفاده شد.

 

برج ایفل

 

چرا برج ایفل معروف شد؟

از نظر اعداد، 18038 قطعه آهنی که سپس با استفاده از 2500000 پرچ به هم متصل شدند. سیصد کارگر برای انجام این کار شریک بودند و البته افراد دست اندرکار دیگر هم فراموش نشد. گوستاو ایفل نام 72 مهندس، ریاضیدان و دانشمند فرانسوی را در اطراف اولین سکوی برج حک کرده بود.

پس از تکمیل، برج آهنی 300 متر ارتفاع داشت. امروزه ارتفاع آن (شامل آنتن) به 325 متر می‌رسد و به عنوان بلندترین بنای تاریخی در منطقه پاریس پابرجاست. این دومین سازه بلند فرانسه پس از پل میلاو (343 متر) است. ارتفاع آن شبیه به ساختمان کرایسلر در شهر نیویورک است که متعلق به سال 1930 است.

این برج دارای سه سکو برای بازدیدکنندگان است:

  • سطح اول 57 متر ارتفاع دارد.
  • دومی در 115 متری است.
  • آخرین سطح به 276 متر با منظره ای به طول 70 کیلومتر تا حومه پاریس، فرودگاه شارل دوگل و حومه شهر فراتر از حومه آن می‌رسد.

برج ایفل پربازدیدترین بنای تاریخی جهان است. از زمان ساخت این برج در سال 1889، بیش از 250 میلیون نفر از این برج بالا رفته‌اند. مثلا در سال 2011، این بنای تاریخی پذیرای 7.1 میلیون بازدید کننده بود که 75 درصد آنها خارجی بودند.

 

برج ایفل برای چه ساخته شد؟

برج ایفل در ابتدا به عنوان دروازه ورودی نمایشگاه بین المللی 1889 و همچنین گواهی بر نبوغ صنعتی فرانسه ساخته شد. هنگامی که دولت فرانسه نمایشگاه بین المللی 1889 را برای جشن صدمین سالگرد انقلاب فرانسه ترتیب داد، مسابقه‌ای برای طراحی یک بنای تاریخی مناسب برگزار شد. بیش از 100 طرح ارائه شد و کمیته صدمین سالگرد مهندس پل مشهور گوستاو ایفل را انتخاب کرد. پس از تکمیل، برج ایفل به عنوان دروازه ورودی به نمایشگاه عمل کرد. در مرز رودخانه سن، این طاق بلند بالا، ورودی به یادماندنی نمایشگاه جهانی 1889 بود و به غرفه‌های نمایشگاهی که در امتداد Champ de Mars برپا شده بود، منتهی می‌شد. از آن زمان به بعد نیز این برج زیبا شخصیت متمایز شهر پاریس را نشان می‌دهد. چراغ‌های آن نیز اغلب برای انعکاس یادبود رویدادهای مهم جهان روشن یا خاموش می‌شوند.

 

برج ایفل 2

 

بازدید از باغ‌های شان د مارس در تور اروپا

بسته به اینکه از کدام ورودی استفاده می‌کنید، احتمالاً در مسیر خود به سمت پلکاناد و بالا رفتن از برج از میان باغ‌ها عبور خواهید کرد. این مجموعه باغ‌ها در سال 2018 به پایان رسید و مسیرهایی وجود دارد که می‌توانید برای کاوش در نقاط برجسته مختلف باغ‌ها دنبال کنید که شامل درختان، برکه‌ها، حوضچه‌ها و حتی یک غار می‌شود. بازدید از این قسمت رایگان است و توصیه می‌کنیم قبل یا بعد از بازدید از برج یک گردش کوتاه داشته باشید.

 

بهترین زمان برای بازدید از برج ایفل با تور فرانسه

بازدید از برج ایفل چه در صبح، بعد از ظهر و عصر لذت‌بخش است و می‌توان گفت که زمان بدی برای بازدید از آن وجود ندارد. صبح و بعدازظهر می‌توانید مناظر عالی از پاریس را تماشا کنید. غروب خورشید زمان زیبا، اما بسیار محبوب برای بازدید از برج ایفل است. با نزدیک شدن به عصر، مناظر عالی در شب شهر را از شهر نورانی می‌بینید، اما دیدن شهر و گرفتن عکس با تاریک‌تر شدن هوا سخت‌تر می‌شود. کمترین زمان شلوغی معمولاً 9 تا 11 صبح و 8 تا 10 شب است. برج ایفل به طور معمول 365 روز از سال باز است، اما عرشه های رصد بالا گاهی اوقات برای تعمیر و نگهداری در زمستان و به دلایل مربوط به آب و هوا بسته می‌شوند.

جذابیت‌های دیگر تور فرانسه

در بین گزینه‌های مختلف تور اروپا، فرانسه کشور توریستی بسیار جذابی است و به جز برج ایفل، دیدنی‌های دیگر بسیاری نیز دارد که خیلی از آن‌ها حتی نزدیک ایفل قرار دارند:

گشتن در رودخانه با کروز

بسیار نزدیک به ایفل می‌توانید با کروزهای شیک گشتی در رودخانه سن بزنید و از زیبایی آن لذت ببرید. حتی می‌توانید یک سفر آبی کامل داشته باشید و البته شام‌های رویایی و رومانتیک روی آب از جذابیت‌های تور فرانسه است.

 

بازدید از موزه هنرهای مدرن پاریس

این موزه در واقع یک مجموعه عظیم است که حتی بازدید از آن هم رایگان است. بنابراین اگر اهل هنر و هنر مدرن هستید بازدید از این مجموعه را از دست ندهید، مخصوصا که تنها ۸ دقیقه تا برج ایفل فاصله دارد.

آکواریوم پاریس

خب، اگر هنگام سفر با تور فرانسه از موزه‌ها و بناهای تاریخی خسته شده‌اید، بازدید از چنین مکانی یک تنوع عالی است که کودکان هم از آن استقبال می‌کنند. این آکواریوم بیش از ۱۵۰۰۰ ماهی از ۵۰۰ گونه مختلف را به نمایش می‌گذارد و تنها حدود یک ربع تا برج ایفل فاصله دارد.

جمع بندی

برج ایفل یکی از نمادین‌ترین بناهای دیدنی نه تنها در پاریس، بلکه در جهان است. این برج آهنی هم یک شاهکار مهندسی شگفت انگیز و هم نمادی الهام بخش از شهر نورها است و دیدن آن برای همه بازدیدکنندگان از پاریس ضروری است. با همراهی آژانس مسافرتی ستاره ونک می‌توانید از یک تور فرانسه جذاب لذت ببرید و در کنار آن،‌ روزی را هم به بازدید از برج ایفل زیبا اختصاص دهید.

 

*** این مطلب در سرویس گزارش آگهی منتشر شده و تبلیغاتی می باشد؛ لذا جماران هیچ توصیه در رابطه با انجام فعالیت فوق ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.