جزایر پرنس، جزایری زیبا و آرام هستند، که در انتظار مسافران استانبول می باشند. و تنها یک ساعت با این کلان شهر بزرگ فاصله دارند. جزایر پرنس استانبول در زمستان دارای آب و هوایی نسبتا سرد است، بنابراین رفتن به جزایر پرنس استانبول یکی از تفریحات تابستانی است.

جزایر پرنس، جزایری زیبا و آرام هستند، که در انتظار مسافران استانبول می باشند. و تنها یک ساعت با این کلان شهر بزرگ فاصله دارند. جزایر پرنس استانبول در زمستان دارای آب و هوایی نسبتا سرد است، بنابراین رفتن به جزایر پرنس استانبول یکی از تفریحات تابستانی است.

این مجمع الجزایر در سواحل آسیایی دریای مرمره، در جنوب شرقی انتهای جنوبی بسفر هستند. این جزایر جزو محله های ساحلی استانبول، قسطنطنیه باستانی بیزانس و کلان شهر بزرگ بسفر بوده اند. مجمع الجزایر پرانس از 9 جزیره تشکیل شده است، اما همه آنها به جز پنج جزیره کوچک هستند و هیچ سکونتگاه دائمی در آنها وجود ندارد.

 

مجمع الجزایر پرنس

در زیر به چهار مورد از معروف ترین جزایر استانبول پرنس از جمله  بویوکادا Büyükada،  هیبلیادا Heybeliada، بورگازادا Burgazada و کینالیادا Kinaliada اشاره می کنیم.

بویوکادا

این جزیره جزو بزرگترین و زیباترین جزایر پرنس است. این جزیر یکی از محبوب ترین تور استانبول تابستان است، که هرساله گردشگران بسیاری را به اینجا می کشاند. جزیره بیوکادا دارای مساحت 5.4 کیلومتر مربعی است، و از مجموع سه جزیره اصلی دیگر بزرگتر است.  جزیره بویوکادا همچنین پرجمعیت ترین جزیره به شمار می رود. جمعیتی که در طول سال به طور متوسط حدود 6500 نفر است،  و در تابستان به 40 هزار نفر می رسد.

این جزیره دارای دو قله مرتفع است قله ی مرتفع ایسا در جنوب که توسط یونانیان به نام هاگیوس جورجیوس شناخته می شود،. قله ی  والا همچنین بلندترین قله جزیره را تشکیل می دهد. بیشتر قسمت شمالی جزیره پر از ساختمان است. و جنوب آن بیشتر دارای  بیشه‌ های کاج دوست داشتنی و جنگل‌ های درختان است. در جزیره بویوکادا می توان دوچرخه کرایه کرد، و در سواحل اطراف آن دوچرخه سواری کرد.

مکان های دیدنی جزیره بویوکادا

  • آلاچیق قدیمی که ترکیبی از معماری غربی و ترک است
  • مسجد حمیدیه، که به دستور عبدالحمید دوم در سال 1895 این مسجد ساخته شد. دارای یک مناره با بالکن است
  • مسجد نظام، که به تازگی ساخته شده است.
  • کلیسا ی ایا یورگی، یک کلیسای کوچک ارتدکس است، که در سال 1751 ساخته شده است.
  • یتیم خانه یونانی، بزرگترین سازه ی چوبی در اروپا و دومین سازه بزرگ جهان است.
  • باشگاه آناتولی دارای مرکز قایق‌ های تفریحی است، که مصطفی کمال آتاتورک هر تابستان از آن بازدید می کرده است.

جزیره هیبلیادا

جزیره هیبلیادا دارای مساحت 2.35 کیلومتری و دومین جزیره بزرگ از جزایر پرنس است. این جزیره نام هیبلی را در زبان ترکی به دلیل شکل کیسه ‌ای تپه‌ ها و دره‌ هایش که از میان این تپ ه‌ها می ‌گذرد، گرفته است. تپه های اصلی جزیره، تپه اومیت است، که قبلا به نام کوه پاپاز شناخته می شد و در شمال جزیره قرار داشته است. مهمترین بخش شهر ساحل شمال شرقی است.

خانه های جزیره به صورت ردیفی در تپه اومیت، پراکنده شده اند. بستنی فروشی جزیره معروف است و همچنین رستوران هایی در ساحل وجود دارد که می توانید صبحانه را در آنها صرف کنید.

مکان های دیدنی جزیره هیبلیادا

حوزه علمیه ارتدکس و صومعه تثلیث مقدس، یک مدرسه علمیه ارتدکس است، که در سال 1844 در این جزیره افتتاح شد که قبلاً در یونان به نام Halki شناخته می شد.

موزه خانه اینونو

کلیسای ایا یورگی، کلیسایی صورتی رنگ بروی صخره است، که در ساحل جنوبی جزیره هیبلیادا قرار دارد. آسایشگاه هیبلیادا، دارای جنگل های کاج و آب و هوایی بسیار خوب است.  خانه حسین رحمی گورپینار، خانه ای که نویسنده حسین رحمی گورپینار در آن زندگی می کرده است.

جزیره بورگازادا

جزیره بورگازادا، که سومین جزیره از جزایر پرنس است، دارای مساحت 1.5 کیلومتر مربع است. این جزیره در زمان های قدیم به پانورموس معروف بوده است. در دوره بیزانس نام آنتیگونی را به خود اختصاص داد. این نام هنوز توسط یونانیان استفاده می شود. در کنار اسکله  این جزیره، چایخانه های قدیمی بسیاری قرار دارد. خانه ای به نام Sait Faik Abasıyanık نیز در بین خانه های تاریخی جزیره قرار دارد، که گردشگران بسیاری را مجدوب خود می کند.

مکان های دیدنی در جزیره بورگازادا

  • موزه Sait Faik Abasıyanık موزه ای مهم در زمینه ی نویسندگان ادبیات معاصر ترکی است.
  •  کلیسای ایایان، کلیسایی بر روی تپه ای مرتفع که در سال 1899 ساخته شده است.
  •  کالپازانکایا در غرب جزیره قرار دارد، و رستوران های بسیاری برای خوردن یک غذای محلی دارد.

 

جزایره پرنس استانبول ترکیه را از دست ندهید (2)

 

هزینه رفتن به جزایر پرنس استانبول

جزیره کینالیادا

جزیره کینالیادا، جزیره ای با مساحت 1356 کیلومتر مربع، کوچکترین جزیره از چهار جزیره پرنس استانبول است. این جزیره نام خود را از رنگ صخره های ماسه سنگی گرفته است که عمود بر دریا در شرق قرار دارند. جزیره کینالیادا دارای سه تپه است.  سواحل این جزیره ی زیبا گردشگرانی که تور استانبول را تهیه کرده اند را مجذوب خود می کند. یکی از سواحل معروف آن ساحل آیازاما است. این جزیره همچنین دارای باشگاه های ورزشی و استخر است. یک صومعه ی کوچک در بالای تپه دارد، که توسط امپراتور بیزانس ساخته شد.

چکیده مطلب

جزایر پرنس مجمع الجزایری است که به اختصار جزایر نامیده می شود، این جزایر در قسمت شمال شرقی دریای مرمره، در سواحل جنوبی سمت آناتولی استانبول واقع شده است. مجمع الجزایر استانبول متشکل  از 9 جزیره بزرگ و کوچک است، اما همه آنها به جز پنج جزیره کوچک هستند. از معروف ترین این جزایر می توان به نام های بویوکادا Buyukada، هیبلیادا Heybeliada، کینالیادا Kınalıada، بورگازادا Burgazada اشاره کرد.

در طول ماه های تابستان، جزایر پرنس مقاصد محبوب برای سفرهای یک روزه از استانبول هستند. از آنجایی که تقریباً هیچ تردد موتوری در جزایر وجود ندارد، تنها وسیله حمل و نقل در این جزایر دوچرخه و اسب و گاری است. این جزایر با دامنه‌ های سرسبز، صخره‌ های دراماتیک و خلیج ‌های بی نظیر بسیار دیدنی هستند. همچنین چندین ساختمان تاریخی در جزیره بویوکادا Büyükada وجود دارد، مانند کلیسای ارتدوکس یونانی آگیوس جورجیوس و صومعه که قدمت آن به قرن ششم باز می گردد، کلیسای آگیوس دیمیتریوس و مسجد حمیدیه که توسط عبدالحمید دوم ساخته شده است.  آژانس مسافرتی الفبای سفر به شما این فرصت را می دهد، تا بلیط ها و تورهای ارزان قیمت را خریداری کنید و سفری خوش و بدون دغدغه داشته باشید. با خرید و رزرو تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و خارجی آژانس مسافرتی الفبای سفر، سفری عالی را در پیش دارید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا، تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور قطر، تور روسیه، تور قشم و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی الفبای سفر را در وبسایت این آژانس هواپیمایی به آدرس (www.alefbatour.com) مراجعه کنید.

 

*** این مطلب در سرویس گزارش آگهی منتشر شده و تبلیعاتی می باشد؛ لذا جماران هیچ توصیه در رابطه با انجام فعالیت فوق ندارد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.