در این مطلب به بررسی وضعیت مسکن میپردازیم و تفاوت خرید ملک آماده با پیش خرید در تهران را مقایسه خواهیم کرد که در برهه زمانی متفاوت خرید کدامیک به صرفه تر بوده و سرمایه گذاری در آن سودآور خواهد بود. در این مطلب زمان ثبات و افزایش قیمت که موجب رکود و رونق بازار مسکن خواهد شد را مورد بررسی قرار خواهیم داد و همچنین به مهمترین نکاتی که در انتخاب سازنده باید رعایت کنید میپردازیم زیرا در مواقع افزایش قیمت ها پشتوانه و انجام تعهدات سازنده مهمترین فاکتور سرمایه گذاری شما میباشد که در نهایت به این نتیجه برسیم که برای هر کدام از این موارد آینده پیش خرید آپارتمان در تهران چیست؟

در این مطلب به بررسی وضعیت مسکن میپردازیم و تفاوت خرید ملک آماده با پیش خرید در تهران را مقایسه خواهیم کرد که در برهه زمانی متفاوت خرید کدامیک به صرفه تر بوده و سرمایه گذاری در آن سودآور خواهد بود. در این مطلب زمان ثبات و افزایش قیمت که موجب رکود و رونق بازار مسکن خواهد شد را مورد بررسی قرار خواهیم داد و همچنین به مهمترین نکاتی که در انتخاب سازنده باید رعایت کنید میپردازیم زیرا در مواقع افزایش قیمت ها پشتوانه و انجام تعهدات سازنده مهمترین فاکتور سرمایه گذاری شما میباشد که در نهایت به این نتیجه برسیم که برای هر کدام از این موارد آینده پیش خرید آپارتمان در تهران چیست؟ با ما همراه باشید .

 

بهترین زمان پیش خرید آپارتمان در تهران

یکی از تفاوت های پیش خرید آپارتمان با خرید واحد آماده در تهران این است که در مورد اول شما میتوانید 40 الی 60 درصد مبلغ کل واحد را در هنگام عقد قرارداد پرداخت کرده و مابقی مبلغ را طی مدت زمان ساخت با پیشرفت پروژه پرداخت نمایید در حالیکه در خرید ملک آماده کل مبلغ میبایست پرداخت شود .

در پیش خرید آپارتمان اگر رشد قیمت مسکن و افزایش هزینه ساخت را پیش بینی میکنید و یا در فکر حفظ ارزش پول نقد خود هستید بهترین گزینه برای بیمه شدن سرمایه تان در مدت زمان ساخت است . زیرا بر اساس مبلغی که سازنده با شما تعهد مینماید باید واحد را به شما تحویل دهد و این نوع خرید مسکن میتواند برای شما سود ده باشد .

اما مهمترین نکته این است که هیچگاه در زمانیکه قیمت ها رو به افزایش است و یا قیمت دلار در حال افزایش است سازنده اقدام به پیش فروش نکرده و اگر نیز این کار را انجام دهد قیمت را بسیار بالاتر به فروش میرساند . مهمترین اصل سرمایه گذاری در این نوع خرید آپارتمان این است که همیشه پولتان در جریان این کار باشد گاهی ممکن است در برهه ثبات بازار باشد و گاهی هم ممکن است به رونق بازار باشد در هر 2 صورت اگر شما این نوع سرمایه گذاری را در یک بازه طولانی مدت انتخاب کرده باشید بالاخره هر 2 را تجربه خواهید کرد .

 

آینده پیش خرید آپارتمان در تهران چیست؟ (1)

 

پیش خرید آپارتمان در دوران رکود

همانطور که در بالا اشاره کردیم برخی مواقع ممکن است بازار در حالت رکود و رشد قیمت نیز آنچنان نباشد در این حالت بهترین کاری که میتوانید انجام دهید سرمایه گذاری در پیش خرید مناطقی است که رو به رشد میباشند . این بهترین استراتژی است که بازگشت سرمایه شما همیشه ارزش افزوده داشته باشد زیرا بطور کلی مناطقی که ساخت و ساز در آنها جریان دارد همیشه رشد قیمتی بابت آبادانی و رشد منطقه خواهند داشت و در واقع با پیش خرید در این مناطق یک تیر و چند نشان را خواهید زد .

هم میتوانید ارزش سرمایه خود را در مدت زمان ساخت بیمه کنید و هم میتوانید بابت سرمایه گذاریتان در منطقه ای جدید و رو به رشد سود مضاعفی کسب نمایید . اما همه این موارد به کنار و قسمت خوب ماجراست در روی دیگر مهمترین نکته این است که سرمایه تان را به چه کسی میسپارید و در واقع سازنده معتبری را انتخاب نمایید که پشتوانه قوی برای انجام تعهدات خویش را داشته باشد که سخت ترین قسمت کار است ! 

انتخاب سازنده

در ابتدا باید به این نکته اشاره کنیم که سازنده های پروژه های پیش فروش چند نوع هستند شخصی ساز و تعاونی ساز که حتما در سایتهای آگهی املاک با عبارات پیش فروش چیتگر و دیگر مناطق مشاهده نموده اید . نوع اول را که حتما با آن آشنایی دارید و میدانید که نحوه خرید چگونه است و همچنین نحوه بررسی سابقه را نیز میدانید . به هر حال هر پروژه ای که اقدام به پیش فروش میکند سازنده اش سوابق خود را نیز اعلام میدارد . برخی سازنده های خصوصی در تهران وجود دارند که در بازه زمانی 1 تا 2 سال نزدیک به 4 هزار واحد مسکونی تحویل میدهند و این روال چند ده ساله آنهاست .

البته این نکته را هم اشاره کنیم که این سازنده های معتبر هنگام پیش فروش واحدهای خود قیمت را بسیار بالاتر از منطقه اعلام میدارند و دلیل این امر نیز سابقه و برند بودن آنهاست . در واقع اگر تصور نمایید که پیش خرید از اینگونه سازنده ها همیشه سود آور است خیر اینطور نیست بلکه به علت ضریب اطمینان بالایی که دارد افراد خاصی را به سوی خود جلب مینماید که با استراتژی مخصوص به خود اقدام به سرمایه گذاری در این پروژه ها خواهند کرد .

نوع دیگر تعاونی ساز ها هستند که میتوانند تعاونی مسکن دولتی یا خصوصی باشند . نوع دولتی آن بدینصورت است که معمولا زمینی که متعلق به ارگان بوده به اعضای آن سازمان در ازای مبلغی آن هم بصورت اقساط ماهیانه طولانی مدت واگذار میشود . در این حالت آنها مالک زمین هستند و برای ساخت اقدام به مشارکت با پیمانکار میکنند زیرا در این نوع تعاونی ها که تعداد اعضا به هزاران نفر میرسد تامین هزینه های ساخت کاری بسیار مشکل است .

تعاونی های خصوصی نیز از همان ابتدا با معرفی یک زمین و شرایط و امکانات سازه ای که میخواهند آنرا بسازند برای جذب سرمایه گذار دعوت به پذیره نویسی از عموم مردم مینمایند و کلیه هزینه های خرید زمین ، اخذ جواز و ساخت پروژه بر عهده همه اعضا میباشد و پروژه ماهور نمونه ای از این تعاونی ها میباشد .

 

آینده پیش خرید آپارتمان در تهران چیست؟ (2)

 

کدامیک برای پیش خرید آپارتمان در تهران بهتر است ؟

انتخاب هر یک از موارد بالا بستگی به میزان سرمایه اولیه و ریسک پذیری و همچنین انتظار شما از سرمایه گذاری در این نوع خرید دارد . سرمایه مازاد با کل دارایی و یا بخش بزرگی از دارایی یک شخص متفاوت است . اگر بخواهید بخش اعظمی از سرمایه خود را سرمایه گذاری نمایید باید ریسک را بسیار پایین بیاورید و قطعا سود کارتان نیز کمتر خواهد شد .

اما لازمه شروع هرگونه سرمایه گذاری همین است یعنی باید بدانید که اگر میخواهید در آینده وارد سرمایه گذاری های پر سود تری شوید میبایست با سودی که در ابتدا از فعالیت های کم ریسک بدست آورده اید اقدام به این کار نمایید و مدیریت مالی نیز همین نکته را تایید مینماید

اینکه میگوییم کم ریسک و پر ریسک معنی آن این نیست که در سرمایه گذاری پر ریسک پول شما از بین خواهد رفت بلکه به عنوان مثال شما پروژه ای را پیش خرید مینمایید که سازنده در تنگنای مالی برای تامین سرمایه به منظور تکمیل عملیات ساخت قرار دارد و بازار در حالت رکود است و مشتری چندانی نیز وجود ندارد . در این حالت شما قطعا میتوانید با قیمت مناسبی واحد را پیش خرید کنید اما استرس آن در مقابل پیش خرید از شخصی که ده ها سال است سالانه چند هزار واحد تحویل میدهد به مراتب بیشتر است .

کلام آخر

هر بازاری زماینکه به التهاب میرسد شاهد ورود افرادی خواهد بود که قصد سرمایه گذاری در آن بازار را دارند . اما معمولا این نوع سرمایه گذاری ها که تنها به دلیل التهاب بازار است چندان موفق نخواهد بود . این موضوع در بازارهای دلار ، سکه ، خودرو و مسکن و همچنین رمز ارزها پیش تر تجربه شده است . اما مسکن به عنوان کالایی مطمئن میتواند همیشه بازاری امن برای سرمایه گذاری باشد اما به شرطی که حضور شما در این بازار دائمی بوده و در پستی بلندی ها با آن همراه باشید .

به طور کلی هر بازاری برای افرادی که حضور آنها در آن بازار همیشگی است سودآور است و افرادی که بصورت مقطعی قصد سرمایه گذاری در یک بازار آن هم زمانیکه نگاه و هجوم عموم مردم به سمت آن است سودآور نخواهد بود . مطلبی که برایتان نوشته ایم با موضوع آینده پیش خرید آپارتمان در تهران چیست؟ به همین موضوع پرداخته تا شما را با مزایا و معایب ای نوع سرمایه گذاری آشنا کنیم .

 

*** این مطلب در سرویس گزارش آگهی منتشر شده و تبلیعاتی می باشد؛ لذا جماران هیچ توصیه در رابطه با انجام فعالیت فوق ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.