برای انتخابی مناسب می‌توانید با مراجعه به سامانه هوشمند و تخصصی کیلید با انتخاب نام محله موردنظر به مشاهده فایل‌های کارشناسی شده در این سامانه پرداخته و با دریافت اطلاعاتی جامع و کامل از ملک موردنظر و مشاهده تصاویر واقعی از آن اقدام به انتخاب کرده و حتی خود و خانواده را در آن تصور کنید.

درحالی‌ که باتوجه ‌به بحران کنونی مسکن و کاهش قدرت خرید بسیاری از شهروندان دست از خرید مسکن کشیده و به سمت اجاره سوق یافته‌اند در مدت اخیر خبرهایی مبنی بر افزایش وام مسکن جوانان منتشر شده است که محمود شایان مدیرعامل بانک مسکن خبر از پرداخت وام مسکن جوانان به یک میلیارد تومان داده است تا شاید با استفاده از این وام امکان خرید مسکن فراهم شود این در حالی است که جوانان با افتتاح حساب مسکن جوانان نزد شعب بانک مسکن در تهران یک میلیارد تومان، در مراکز استان‌ها و شهرهای بزرگ 850 میلیون تومان و در سایر استان‌ها 700 میلیون تومان دریافت خواهند کرد. اما باتوجه‌به افزایش شدید قیمت‌های طی سال‌های اخیر بازهم با پرداخت وام مسکن جوانان مشکلی از دغدغه افراد برای خریداری مسکن مرتفع نخواهد شد و کماکان خرید مسکن برای جوانان مشکلی جدی محسوب خواهد شد. حال با این وضعیت به بررسی وضعیت مسکن در برخی از مناطق تهران می‌پردازیم تا با دانش بیشتری اقدام به جستجوی ملک موردنظر خود بپردازید.

یکی از محله‌های که امروز به بررسی آن می‌پردازیم محله دریا به‌عنوان گران‌قیمت‌ترین بلوار در شمال غرب تهران است. این محله که از بلوار مدیریت آغاز می‌شود و تا خیابان شهید محمدمهدی فرحزادی ادامه دارد در منطقه 2 شهرداری قرار گرفته که در 6 ماهه ابتدایی سال 21/9 درصد رشد قیمتی را داشته است به همین دلیل افرادی که اقدام به خرید آپارتمان در دریا را می‌کنند در منطقه‌ای با کمترین میزان رشد قیمت زندگی خواهند کرد.

محله بلوار دریا که از شمال با اتوبان نیایش، از جنوب با خیابان دادمان، از شرق با اتوبان چمران و از غرب با اتوبان یادگار امام در ارتباط است یکی از مناطق خوش مسیر غرب تهران به شمار می‌رود که متقاضیان اجاره و خرید آپارتمان در دریا با سکونت در این محله بدون هیچ دغدغه‌ای می‌توانند خود را به نقاط مختلف کلان‌شهر تهران برسانند و نگرانی را در زمینه ترافیک‌های روزانه نداشته باشند.

امکاناتی که در محله دریا وجود دارد نیز شرایط یک زندگی مطلوب و مملو از آرامش را برای ساکنان فراهم کرده محله دریا که منطقه‌ای بین سعادت‌آباد و شهرک غرب است به لحاظ قیمتی در حد سعادت‌آباد و شهرک غرب نیست اما به لحاظ امکانات از شرایط بسیار مناسبی برخوردار است پس اگر علاقه‌مند به سکونت در محله‌ای همچون شهرک و غرب و سعادت‌آباد اما با قیمت به نسبت پایین‌تر هستید با اجاره و خرید آپارتمان در دریا به خواسته خود دست خواهید یافت.

بر پایه آمارهای منتشر شده بانک مرکزی در مردادماه تعداد معاملات در منطقه 2 شهرداری تهران حدود 486 فقره بوده است که دومین منطقه پرتقاضا بوده است.

به همین دلیل اگر شما هم تصمیم به خرید آپارتمان در دریا را دارید لازم است بدانید که بر پایه داده‌های سامانه هوشمند و تخصصی کیلید قیمت تخمینی یک مترمربع آپارتمان 62 میلیون و 50 هزار تومان است و شما برای خرید یک واحد مسکونی متوسط باید حدود 7 میلیارد و 503 میلیون تومان بودجه را در نظر بگیرید.

 

2

 

اما یکی دیگر از محله‌های پرطرف‌داری که امروز به بررسی شرایط خرید آپارتمان در آن خواهیم پرداخت محله صاحب‌نام و مشهور ونک است که کمتر کسی ممکن است نام این میدان معروف را نشنیده باشد.

محله ونک که یکی از مناطق اصیل و قدیمی تهران به شمار می‌رود به دلیل وجود میدان اصلی ونک در بیشتر ساعات شبانه‌روز به‌شدت شلوغ بوده و پرتردد است زیرا شهروندان با استفاده از این میدان به‌راحتی می‌توانند با وسیله نقلیه شخصی و عمومی به نقاط مختلف تهران رفت‌وآمد کنند. به همین دلیل ساکنان و متقاضیان خرید آپارتمان در ونک در یکی از خوش‌مسیرترین و زنده‌ترین محله‌های تهران به سکونت خواهند پرداخت.

همان‌طور که گفت شد محله ونک منطقه‌ای بسیار قدیمی و اصیل است که هنوز هم آثاری از گذشته در این محله به‌خصوص در منطقه ده ونک به‌یادگارمانده است اما در سال‌های اخیر ساخت‌وسازها در این محله قوت گرفته و باعث شده که آپارتمان‌ها و ساختمان‌های لوکس و مدرنی در این محله ساخته شود تا ساکنان و متقاضیان اجاره و خرید آپارتمان در ونک بتوانند در آپارتمان‌هایی لوکس و مدرن زندگی کنند.

اما یکی از ویژگی‌هایی که محله ونک را به منطقه‌ای زنده و جذاب تبدیل کرده وجود مراکز خرید و همچنین فروشگاه‌ها و مغازه‌های متعدد و متنوع در این محله است که باعث شده بسیاری از شهروندان و متقاضیان اجاره و خرید آپارتمان در ونک مایحتاج و اقلام ضروری خود را از این مکان‌ها تهیه کنند.

باتوجه‌به ویژگی‌های محله ونک بهتر است به این نکته توجه کنید که بر پایه داده‌های بانک مرکزی در مردادماه سال جاری در منطقه 3 شهرداری تهران که محله ونک نیز در آن واقع شده 189 فقره معامله انجام شده که نشان‌دهنده میزان متوسط معاملات در مقایسه با  سایر مناطق 22 گانه شهر تهران است.

این در حالی است که بر مبنای داده‌های سامانه هوشمند و تخصصی کیلید در این محله قیمت تخمینی یک مترمربع واحد مسکونی حدود 59 میلیون و 5 هزار تومان است که هر فردی برای خرید آپارتمان در ونک باید به طور تخمینی هزینه‌ای بالغ بر 8 میلیارد و 308 میلیون تومان را در نظر بگیرد.

اما آخرین محله‌ای که امروز به آن خواهیم پرداخت محله جوان‌پسند و معروف بلوار فردوس در غرب تهران و منطقه 5 شهرداری است که به دو بخش بلوار فردوس غرب و شرق تبدیل می‌شود و هرکدام از این دو بخش طرف‌داران ویژه‌ای را دارند پس به‌صراحت می‌توان گفت که متقاضیان با هر سلیقه و نگرشی قادر به اجاره و خرید آپارتمان در بلوار فردوس هستند.

اگر علاقه‌مند به زندگی در محله‌ای زندگی با دسترسی بسیار آسان به مراکز خرید و امکانات دیگر هستید سری به منطقه بلوار فردوس شرق بزنید اما اگر به دنبال سکونت در محله‌ای آرام و دنج هستید اجاره و خرید آپارتمان در بلوار فردوس غرب می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای شما باشد.

برای سکونت در محله بلوار فردوس لازم است به این نکته توجه کنید که به دلیل وفور رستوران‌ها، فست‌فودها و همچنین کافی‌شاپ‌ها به‌خصوص در ساعات صرف ناهار و شام ترافیک‌های سنگینی در این محله به چشم می‌خورد و علاقه‌مندان به رستوران گردی و گردش‌های شبانه اوقات خوشی را در این محله سپری می‌کنند.

بر پایه آمارها و داده‌های بانک مرکزی در مردادماه میزان معاملات در منطقه 5 شهرداری که بلوار فردوس را نیز شامل می‌شود 888 فقره بوده است که بیشترین میزان معاملات را در بین مناطق 22 گانه شهر تهران به خود اختصاص داده است این امر بیانگر شمار بسیار علاقه‌مندان به خرید بلوار فردوس است.

بنابراین اگر شما هم از جرگه افرادی هستید که تمایل به خرید آپارتمان در بلوار فردوس را دارید باتوجه‌به داده‌های سامانه هوشمند و تخصصی کیلید لازم است بدانید که قیمت تخمینی یک مترمربع واحد مسکونی حدود 38 میلیون و 73 هزار تومان است و هر متقاضی برای خرید آپارتمان در بلوار فردوس باید به طور تخمینی بودجه‌ای حدود 3 میلیارد و 902 میلیون تومان را در نظر بگیرید این در حالی است که برای انتخابی مناسب نیز می‌توانید با مراجعه به سامانه هوشمند و تخصصی کیلید با انتخاب نام محله موردنظر به مشاهده فایل‌های کارشناسی شده در این سامانه پرداخته و با دریافت اطلاعاتی جامع و کامل از ملک موردنظر و مشاهده تصاویر واقعی از آن اقدام به انتخاب کرده و حتی خود و خانواده را در آن تصور کنید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.