پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

اطلاعات معاملات، مردم را از شرایط بازار مسکن آگاه می کند؛

هوش مصنوعی، کیلید اعمال سیاستگذاری آگاهانه در بخش مسکن

در بازاری همچون مسکن که نظارت بر آن، امری دشوار و پیچیده به شمار می­رود، آمار و ارقام دقیق و بروز که نشان دهنده شرایط بازار است، برای تحلیلگران، سیاستگذارن و تصمیم گیران این بخش می­تواند به عنوان راهنما عمل کرده و در نهایت سیاستگذاری درست و کاربردی را به همراه داشته باشد

در بازاری همچون مسکن که نظارت بر آن، امری دشوار و پیچیده به شمار می­رود، آمار و ارقام دقیق و بروز که نشان دهنده شرایط بازار است، برای تحلیلگران، سیاستگذارن و تصمیم گیران این بخش می­تواند به عنوان راهنما عمل کرده و در نهایت سیاستگذاری درست و کاربردی را به همراه داشته باشد. اما اینکه این اطلاعات چگونه به دست می آید و آیا می­تواند مردم را نیز به عنوان مصرف کننده راهنمایی کند، بحثی است که در ادامه به آن پرداخته ایم.

بررسی و مقایسه، پیش شرط یک معامله موفق؛

هنگامی که برای خرید روزانه یا یک کالا مثل گوشی همراه اقدام می­کنید، ابتدا تمام محصولات بازار را که با سلایق و بودجه شما متناسب است را بررسی کرده و با مقایسه آن با کالاهای دیگر، بهترین انتخاب را خواهید داشت. از طرفی دسترسی آسان به اطلاعات این کالاها که امروزه با پیشرفت تکنولوژی در حال توسعه بوده و این کار را بسیار آسان کرده و حتی روش های مقایسه را هم در اختیار کاربران قرار داده است.

در بازار مسکن نیز این ارزیابی توسط مردم صورت می گرفت و تا سالها پیش قبل از اقدام برای خرید یا اجاره، متقاضیان به اجبار به تمام بنگاه های ملکی مراجعه می کردند. اما با پیشرفت تکنولوژی فایلهای ملکی وارد فضای اینترنت شد و دیگر مراجعه فیزیکی به مشاورین املاک لازمه پیدا کردن واحد مناسب نبود.

کیلید، راهنمای هوشمند معاملات ملکی مردم؛

حال که بیشتر فعالیت های روزمره و موردی مردم در بستر بیگ دیتا"BIGDATA" و با استفاده از هوش مصنوعی روی می دهد، پروسه جستجو و مقایسه املاک برای خرید یا اجاره نیز در این بستر اتفاق می افتد. شایان ذکر است این امر مدتی است در مجموعه ای دانش بنیان به نام کیلید آغاز شده و تا امروز توانسته نظر مردم و مشاورین املاک را جلب کند.

گفتنی است سامانه کیلید اولین و تنها سامانه ای است که علاوه بر ابزارهای مختلف جستجو که در پیدا کردن خانه مناسب کمک رسان مردم و مشاورین املاک است، آمار معاملات و قیمت روزانه املاک را نیز توسط بروزترین ابزارهای کاربردی منتشر میکند تا مردم بتوانند بهترین تصمیم را برای خرید یا اجاره املاک خود بگیرند.

 

توسعه و افزایش آگاهی، دو عامل مهم پیشرفت بخش معاملات املاک؛

به این صورت متقاضیانی که قصد خرید آپارتمان در فرشته را دارند، می توانند با استفاده از بخش اطلاعات بازار مسکن کیلید، قیمت و نوسانات نرخ املاک این منطقه را مطالعه کرده و تصمیم آگاهانه تری بگیرند. گفتنی است متقاضیانی که برای فروش واحد های مسکونی خود نیز برنامه ای دارند، این بخش میتواند راهنمای آنها باشد. از طرفی تخمین قیمت مسکن کیلید نیز با استفاده از کدپستی ده رقمی املاک میتواند، در کمترین زمان، قیمت روز املاک مورد نظر را به کاربران ارائه دهد تا با دید کافی از میزان سرمایه خود، به سراغ معاملات ملکی بعدی بروند.

شایان ذکر است کیلید با ایجاد تنوع در ابزارهای جستجو، برای تمام نیازها یک روش عالی در نظر گرفته تا همه بتوانند به راحت ترین شکل خانه دلخواه خود را پیدا کنند. به عنوان مثال متقاضی خرید آپارتمان در ارم می تواند با استفاده از ابزاهایی همچون جستجو از روی نقشه، سیستم واقعیت افزوده، پیداکردن خانه با استفاده از اعمال فیلتر و جستجو با استفاده از هوش مصنوعی برای پیدا کردن خانه رویایی خود اقدام کند.

خرید آپارتمان در دریان نو؛

دریان نو را شاید بسیاری از مردم با همان نام قدیمی طرشت به یاد بی آورند. این محله بسیاری قدیمی که در منطقه 2 شهرداری تهران واقع شده، در میان خیابان های ستارخان، شهید بهبودی و بزرگراه های شیخ فضل الله نوری و یادگار امام قرار گرفته است. 

گفتنی است در گذشته، این محله باغ های بسیاری داشته که با توسعه تمام بخش های شهر تهران و این محله، به مرور تبدیل به آپارتمان های متعدد شده اند. اما همچنان در برخی از خیابان های دریان نو، معدود باغ هایی با دیوار کاهگلی مشاهده می شود که نشان از قدمت دیرینه این محله دارد.

شایان ذکر است قیمت خرید آپارتمان در دریان نو نیز با تورم قیمت مسکن در سه سال اخیر افزایش پیدا کرد. به طوری که در یکسال گذشته با 121 درصد رشد، از 19 میلیون و 980 هزار تومان به 44 میلیون و 320 هزار تومان در هر متر مربع رسید. شایان ذکر است خرید آپارتمان در دریان نو، نسبت به سایر محله های منطقه 2 تهران، از قیمت متعادل تری برخوردار است.

 

222222

 

خرید آپارتمان در فرشته

یکی از معروفترین محله های شمال شهر که با شنیدن نام لوکسگرایی بسیاری از مردم نام آن را به یاد می آورند، خیابان فرشته است. این نگاه کاملا صحیح است و خرید آپارتمان در فرشته صرفا از عهده افراد ثروتمند جامعه بر می آید و به همین دلیل در ساخت خانه ها و آپارتمان های آن توجه و دقت بسیاری به کار رفته است.

اما این لوکس گرایی که در کنار آرامش و امنیت یک سکونت فوق العاده را به همراه می آورد، هزینه بسیاری دارد. به این صورت که طبق آخرین برآورد بخش اطلاعات بازار مسکن سامانه کیلید، هر متر مربع آپارتمان مسکونی در خیابان فرشته از 50 میلیون تومان آغاز و به نسبت نوع ساخت، محله و سایر امکانات آن ملک مسکونی تا متری 75 میلیون تومان نیز قیمت گذاری شده است. از این رو در این محله فقط خانه هایی با کیفیت بسیار بالا که امکانات جانبی بسیاری دارند، ساخته شده است.

خرید آپارتمان در ارم

اما در غرب تهران یک منطقه بسیار آرام و خوش نقشه قرار گرفته که مدتی است متقاضیان زیادی برای سکونت در آن درخواست داده اند. این محله که ارم نام دارد در انتهای بلوار فردوس غرب قرار گرفته و یکی از بهترین محله ها برای سکونت به شمار میرود. اما چه مولفه هایی خرید آپارتمان در ارم را اینچنین جذاب کرده است؟ یکی از مهم ترین شاخصه های این محله دسترسی آسان از طریق وسیله نقلیه شخصی و حتی حمل و نقل عمومی است. از سوی دیگر، این محله آرامش و آسایشی قابل توجه دارد که در شهری همچون تهران یک مولفه بسیار مهم به شمار میرود.

گفتنی است قیمت هر متر مربع آپارتمان مسکونی در این محله نیز به نسبت سایر محله های منطقه 5 مناسب تر است. به طوری که خرید آپارتمان در ارم با متری 35 میلیون تومان امکان پذیر است و به نسبت مولفه های سکونت در این محله و میانگین قیمت املاک تهران، نرخی متوسط به شمار می رود.

شایان ذکر است تمام این نرخ ها همراه با تغییراتشان در 7 سال گذشته، در بخش اطلاعات سامانه هوشمند مسکن کیلید قابل مطالعه است. از این رو پیشنهاد می شود برای تمام فعالیت های ملکی خود، از ابزارهای هوشمند و نوین کیلید استفاده کرده و انتخابی هوشمندانه برای فعالیت های ملکی خود داشته باشید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.