پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

با حضور قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی کلید خورد؛

طرح توسعه تولید کنتورهای هوشمند آب با حمایت آستان قدس رضوی

​با حمایت آستان قدس رضوی از یک شرکت‌ دانش‌بنیان، طرح توسعه تولید کنتورهای هوشمند آب کلید خورد تا گام بلندی برای حل یکی از مهم‌ترین مشکلات اساسی کشور یعنی جلوگیری از هدر رفت آب در بخش‌های کشاورزی و خانگی برداشته شود.

به گزارش آستان نیوز، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در آیین افتتاحیه طرح توسعه تولید کنتورهای هوشمند آب، با تأکید بر حمایت تمام‌قد از شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: برای حل مشکلات کشور باید اندیشه و مکتب «ما می‌توانیم» سرلوحه امور باشد و با اتکا به توان جوانان نخبه و دانشمند  در این مسیر حرکت کنیم.

دکتر مالک رحمتی تصریح کرد: آستان قدس رضوی رسالت خود می‌داند از شرکت‌های دانش‌بنیانی که در حوزه مسائل اساسی کشور فعالیت می‌کنند، حمایت کند و فعالیت‌هایشان را سرعت ببخشد تا این شرکت‌ها بتوانند  با اعتماد به نفس روی پای خودشان بایستند و این امر مصداق بارز اقتصاد مقاومتی یعنی تکیه بر توان توان تولید داخلی  است.

رحمتی با اشاره به این‌که در حال حاضر بسیاری از کشورها با مشکل کمبود آب روبرو هستند، گفت: بسیاری از کشورهایی که اوضاع آبی بدتر از ما دارند، توانسته‌اند با مدیریت صحیح، علمی و کارشناسی مشکلشان را حل کنند، پس راهکار این مشکل در کشور، مدیریت بهینه آب است و  همه دستگاه‌های مرتبط بایستی همین کار را انجام دهند. 

وی تصریح کرد: هدف اصلی، مدیریت بحران آب در کشور است و در این راستا کنترل هوشمند مصرف با استفاده از فناوری‌های نوین  بسیار موثر است.

وی افزود: امروز باید باور داشته باشیم ‌که ما می‌توانیم، مانند عزیزانی که در دوران دفاع مقدس، جانشان را دادند تا وجب به وجب خاک این کشور را حفظ کنند، ما هم باید تمام توش و توان خود را به کار گیریم  تا لیتر به لیتر منابع آبی کشورمان را که سرمایه‌ای خدادادی است برای مردم و نسل های آینده کشور  حفظ  و از آن به صورت بهینه استفاده کنیم.

وی به بازدهی اقتصادی قابل توجه طرح‌های دانش‌بنیان هم اشاره و اظهار کرد: آن‌طور که گفته شده، قیمت کنتورهای هوشمند تولید شده در این کارخانه، یک‌پنجم نمونه‌های اروپایی و یک دوم نمونه‌های چینی است و این نشان می‌دهد می‌توانیم در کنار خودکفایی در تولید تجهیزات لازم برای مدیریت منابع آب کشور، در کاهش وابستگی و ارزبری نیز نقش مهمی ایفا کنیم.

مجتبی بهنام تقدسی مدیرعامل شرکت صنایع پیشرفته رضوی نیز در این مراسم گفت: آستان قدس رضوی برای حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیان با تمام قوا ایستاده است.

وی ادامه داد: یکی از دغدغه‌های اصلی رهبر معظم انقلاب اسلامی، تبدیل علم به فن‌آوری و حرکت از دانشگاه‌های پژوهش محور به سمت دانشگاه‌های کارآفرین بوده و این همان اتفاقی است که در آستان قدس رضوی شاهد آن هستیم.

وی ادامه داد: برای تحقق این اهداف، تولیت آستان قدس رضوی، تمام قد از فعالیت‌های این شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت کرده‎اند که این اقدام و رویکرد، واقعاً جای تشکر دارد.

مدیر عامل شرکت صنایع پیشرفته رضوی افزود: طی دو سال اخیر در آستان قدس رضوی نگاه و رویکرد به حوزه دانش‌بنیان و طرح‌های این حوزه متحول شده است و در همین راستا، چهار شرکت دانش‌بنیان زیرمجموعه بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس از جمله شرکت صنایع پیشرفته رضوی، که متولی و مسئول حمایت از فعالان این حوزه هستند، در اکوسیستم نوآوری کشور نامدار شده‌اند و حرفی برای گفتن دارند.

وی با اشاره به ورود آستان قدس رضوی به حوزه‌های متعدد دانش‌بنیانی تصریح کرد: امروز افتخار می‌کنیم که با حمایت‌های تولیت و قائم مقام آستان قدس رضوی، این مجموعه بزرگ موقوفاتی، با توجه به نیاز روز کشور، در حوزه‌های متعدد دانش‌بنیان با قدرت وارد شده است.

با حمایت آستان قدس رضوی از این شرکت دانش‌بنیان، پیش‌بینی می‌شود سالانه 20 هزار کنتور هوشمند تولید شود که در مجموع سالانه بیش از 20 میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی نیز به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.