طی مراسمی با حضور تولیت آستان قدس رضوی صورت گرفت؛

اهدای 600 قلم تجهیزات پزشکی به بیمارستان‌های مشهد توسط آستان قدس رضوی

برای تامین نیازهای بیمارستانی، حدود 600 قلم تجهیزات پزشکی مورد نیاز از جمله 100 تخت بیمارستانی، کپسول‌های اکسیژن و تعدادی ونتیلاتور، توسط آستان قدس رضوی خریداری و به دانشگاه علوم پزشکی مشهد اهدا شد که از همین امروز در بیمارستان‌های درگیر کرونا مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ در راستای حمایت از بیمارستان‌های درگیر کرونا در شهر مشهد، 600 قلم تجهیزات پزشکی بیمارستانی به ارزش 113 میلیارد ریال، با حضور تولیت آستان قدس رضوی و رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد، به این دانشگاه اهدا شد.

آستان نیوز در ادامه نوشت: این تجهیزات به ارزش بیش از 113 میلیارد ریال شامل اقلامی همچون 100 تخت بستری،23 ونتیلاتور پرتابل، 23 مانیتور علائم حیاتی،  100 کپسول اکسیژن، حدود100 هزار سرم تزریقی، 100 تشک بستری، 40 تشک مواج و 50 برانکارد است که با دستور تولیت آستان قدس رضوی، به دانشگاه علوم پزشکی مشهد اهدا شد.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در مراسم اهدای این تجهیزات که ظهر امروز در بیمارستان فوق تخصصی رضوی برگزار شد، گفت: پس از 8 دستور عملیاتی تولیت آستان قدس رضوی برای مقابله با بیماری کرونا، جلسات متعدد کارشناسی بین دانشگاه علوم پزشکی مشهد و آستان قدس رضوی برگزار و نیازهای بیمارستان‌ها برای تسریع در خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی مقابله در دو حوزه تجهیزات و دارو شناسایی شد. 

مالک رحمتی افزود: در این راستا برای تامین نیازهای بیمارستانی، حدود 600 قلم تجهیزات پزشکی مورد نیاز از جمله 100 تخت بیمارستانی، کپسول‌های اکسیژن و تعدادی ونتیلاتور، توسط آستان قدس رضوی خریداری و به دانشگاه علوم پزشکی مشهد اهدا شد که از همین امروز در بیمارستان‌های درگیر کرونا مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، نیاز به دارو به ویژه سرم را یکی دیگر از مشکلات موجود برای درمان بیماران کرونایی برشمرد و گفت: آستان قدس رضوی برای کمک به حل این مشکل نیز 100 هزار سرم تهیه و در قالب تجهیزات اهدایی، در اختیار بیمارستان‌های دولتی سطح شهر مشهد قرار داده است. 

رحمتی ادامه داد: آستان قدس رضوی طبق دستور تولیت محترم این آستان، برای خدمت به مردم و کمک به نظام بهداشت و درمان، در هر حوزه‌ای که مورد نیاز بوده وارد شده و در کنار کمک‌های تجهیزاتی و دارویی، با همکاری مدیران اجرایی استان به منظور پیشگیری از ابتلای شهروندان به بیماری کرونا، هزینه واکسیناسیون در حاشیه شهر مشهد را نیز تقبل کرد که این حمایت‌ها در مجموع با حدود 150 میلیارد ریال اعتبار انجام شده است. 

تشدید پروتکل‌ها و محدودیت تشرف به حرم مطهر

رحمتی به تمهیدات ویژه اجرا شده در حرم مطهر رضوی نیز اشاره و تصریح کرد: طبق دستور تولیت معزز آستان قدس، خادمان حرم مطهر قبل از هر مصوبه‌ای در ستادهای ملی و استانی، خودشان پای کار آمدند و با تشدید پروتکل‌های بهداشتی، هر آنچه برای قطع زنجیره بیماری کرونا لازم بود در حرم مطهر امام رضا(ع) اتفاق افتاد و در همین راستا محدودیت‌هایی نیز در تشرف زائران و مجاوران ایجاد شده است. 

وی افزود: با توجه به این اقدامات و بر اساس کارنامه عملکرد آستان قدس رضوی، در حرم مطهر رضوی شاهد بالاترین سطح رعایت پروتکل‌های بهداشتی نسبت به سایر شهرها و مراکز عمومی هستیم، ضمن آن که این دستورالعمل‌ها در شرایط کنونی تشدید شده است.  

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: در کنار این اقدامات، آستان قدس رضوی مواد ضدعفونی و ماسک لازم برای رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی در هیئت‌های عزاداری‌ سطح شهر مشهد تامین کرده و توزیع کرده است که ارائه این خدمت همچنان استمرار خواهد داشت. 

رحمتی با تأکید بر اهمیت عملیاتی کردن تصمیمات بهنگام و آگاهانه توسط مسئولان در این دوران حساس کشور گفت: امروز افتخار می‌کنیم که تولیت آستان قدس رضوی شخصاً بر اجرای 8 دستور صادره از سوی خودشان به طور مستقیم نظارت می‌کنند و امیدواریم با مجموع اقدامات نهادهای متولی و مردم، هر چه زودتر شاهد قطع زنجیره این بیماری و روند نزولی آن در سطح شهر مشهد مقدس و کشورمان باشیم.

دیدگاه تان را بنویسید