روابط عمومی آستان قدس رضوی در ماه محرم و ایام عزاداری سید و سالار شهیدان در خصوص تمهیدات پیش‌بینی شده موج پنجم کرونا اطلاعیه ای صادر کرد.

به گزارش جماران؛ متن این اطلاعیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ وَ عَلَى الاَرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ 

۱. از امروز تا رفع شرایط حاد موج پنجم کرونا و با هدف قطع زنجیره انتقال بیماری، اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در حرم مطهر رضوی و نظارت بر آن، به‌خصوص در رواق‌ها و شبستان‌ها تشدید می‌شود. 

۲. آستان قدس رضوی تمهیدات ویژه‌ای برای تامین داروهای مورد نیاز بیماران، حمایت از کادر درمان و پشتیبانی از دانشگاه علوم پزشکی اتخاذ کرده است 

۳. به اطلاع می‌رساند برای بهره‌مندی عموم محبان اهل بیت(ع) در ایران اسلامی و اقصی نقاط جهان، تمامی مراسم‌ و محافل عزاداری و آیین‌های حرم مطهر رضوی در دهه اول ماه محرم از طریق شبکه‌های مختلف رسانه ملی، شبکه‌های بین المللی و همچنین بسترهای رسمی آستان قدس رضوی در فضای مجازی پخش می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند از این طریق، مخاطب برنامه‌های معنوی آستان قدس رضوی باشند. 

۴. برای حفظ سلامتی زائران عزیز، آیین‌های عزاداری حرم مطهر رضوی که هرساله با حضور زائران و مجاوران انجام می‌شد، در شرایط کنونی صرفاً به‌صورت نمادین، بدون حضور مخاطبان و در فضای باز برگزار خواهد شد. 

۵. برای افزایش حمایت‌ها و پشتیبانی‌ها از نظام بهداشت و درمان، از ابتدای محرم امسال، ارائه خدمت در مهمانسرای حضرت رضا علیه‌السلام به طور موقت متوقف شده و تمامی امکانات و اعتبارات این حوزه، جهت تجهیز بیمارستان‌ها و تأمین نیازهای کادر درمان، در اختیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار داده شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.