یکی از این روش­های خاص برای بازاریابی و تبلیغات، بازاریابی پیامکی به وسیله خرید سامانه ارسال پیامک است، روشی که شما را به تعداد بسیار زیادی از مخاطبان وصل می­کند تا بتوانید با آنها ارتباط برقرار کنید. در این مقاله، قصد داریم بیشتر درمورد بازاریابی پیامکی و اینکه برای چه کسب ­و کارهایی مفید است، صحبت کنیم.

هدف اصلی همه کسب وکارها این است که بتوانند محصولات و یا خدمات خود را به جامعه هدف معرفی کنند. حتی معتبرترین برندهای دنیا نیز مدام به دنبال روشی برای جذب مشتری هستند. درواقع تلاش می ­کنند تا از بین تمام راه­های موجود برای بازاریابی و تبلیغات، بهترین گزینه را انتخاب کنند.

اگرچه روش­های مختلفی وجود دارد، اما این صاحبان کسب ­و کارهای مختلف هستند که با توجه به جایگاه بیزنس­شان، بودجه، نوع محصولات یا خدمات و... یک روش خاصی را انتخاب می­کنند.

یکی از این روش­های خاص، بازاریابی پیامکی به وسیله خرید سامانه ارسال پیامک است، روشی که شما را به تعداد بسیار زیادی از مخاطبان وصل می­کند تا بتوانید با آنها ارتباط برقرار کنید. در این مقاله، قصد داریم بیشتر درمورد بازاریابی پیامکی و اینکه برای چه کسب­ و کارهایی مفید است، صحبت کنیم.

 

2

 

منظور از بازاریابی پیامکی چیست؟

SMS marketing یا همان بازاریابی پیامکی به عنوان یکی از کم‌هزینه‌ترین و پربازده‌ترین روش‌های بازاریابی شناخته شده است. درواقع یک پیام در قالب متن است که خدمات، محصولات، شرکت و... حوزه فعالیت شما را معرفی می­کند.

همانطور که می­دانید روش­های مختلفی برای تبلیغات وجود دارد، اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و همینطور دسترسی اکثر افراد جامعه به گوشی موبایل، بازاریابی به کمک پیامک، پربازده­تر خواهد بود. این روش برای تمام یا اکثر کسب­وکارها مفید است و اگر طبق برنامه و مراحل مشخص پیش برود، به نتیجه می­رسند.

مراحل برنامه ­ریزی برای موفقیت در بازاریابی پیامکی

قطعاً می­دانید که لازمه موفقیت در هر کاری، برنامه­ریزی و هدف­گذاری است. بازاریابی پیامکی نیز از این قاعده مستثنی نیست و اصول و روش‌های خاص خود دارد. فکر نکنید چون صحبت از پیامک است، با یک متن ساده، کار تمام می­شود! بلکه مراحل و نکاتی هست که اجرای هر کدام از آنها، ضامن موفقیت شما خواهد بود. این مراحل عبارتند از:

  • مرحله اول- جامعه هدف خود را شناسایی کنید

 

فرض کنید یک فروشگاه لوازم خانگی تأسیس کرده­اید و قصد دارید به کمک بازاریابی پیامکی، دیگران را از محصولات و شرایط فروش­تان مطلع کنید. قطعاً مخاطب شما نوجوانان 12-18 ساله نیستند، بلکه دختر خانم­ها و یا خانم­هایی هستند که این لوازم برای­شان کارایی داشته باشد.

پس ابتدا باید مخاطبانی که پیامک قرار است به دستشان برسد تا مشخص کنید.

در غیر این صورت، اگر بی­گدار به آب بزنید و سنجیده عمل نکنید به مشکل برمی­خورید، زیرا با انتخاب نادرستِ جامعه هدف، پیامک­ها بازخورد خوبی نخواهند داشت و در نهایت هزینه­ شما به باد می­رود.

البته یک سامانه معتبر، مثل سامانه پیامکی ملی پیامک، با مشاوره رایگان قبل از خرید هر نوع پنل اس­ام­اس، به شما کمک می­کند تا بهترین انتخاب را داشته باشید و ضرر نکنید.

به طور مثال تبلیغات هدفمند استان مرکزی با ملی پیامک امکان پذیر است و خبر خوب اینکه پنل پیامکی ملی پیامک سایر شهرهای کشور را نیز به صورت هدفمند تحت پوشش دارد.

  • مرحله دوم- برای مخاطب، احترام قائل شوید

سعی کنید وقتی برای اولین‌بار پیامک­های تبلیغاتی ارسال می­کنید، در قالب یک متن، هدف خود را از ارسال این پیامک توضیح دهید و سپس از او اجازه بگیرید که آیا مایل به دریافت پیامک­های دیگر هست یا خیر؟! با این کار نه‌تنها به مخاطب خود احترام می­گذارید، بلکه غیرمستقیم او را جذب می­کنید.

 

33

 

  • مرحله سوم- یک متن جذاب آماده کنید

متنی که آماده می­کنید تا در قالب پیامک برای مخاطب خود ارسال کنید، نباید خسته­کننده، طولانی و تکراری باشد، زیرا خواننده وسط کار خسته می­­شود و اصلاً به پیام شما و هدف­تان توجهی نخواهد کرد.

بنابراین باید سعی کنید با یک متخصص تولیدکننده محتوا، متخصص بازاریابی و افرادی از این دست مشورت کنید تا به بازخورد خوبی برسید. بهترین راهکار این است که خودتان را جای مخاطب فرض کنید و برای پیامک خود، یک متن جذاب آماده کنید. در ضمن فراموش نکنید که حتماً در متن خود از call to action نیز استفاده کنید؛ یعنی با معرفی شماره تماس یا آدرس سایت، او را به ارتباط بیشتر دعوت کنید.

برای اطلاعات بیشتر درباره نحوه ارسال پیامک بر اساس کدپستی ، تبلیغ در مناطق مختلف و... با شماره 02163404 داخلی 1 تماس بگیرید.

  • مرحله چهارم- پیامک را در زمان مناسب ارسال کنید

 

اگر تمام مراحل بالا را تا به اینجا موبه­مو انجام دهید، اما پیامک را 4 صبح و یا 12 شب ارسال کنید، به نتیجه­ای نخواهید رسید. البته لازم به ذکر است که زمان ارسال پیامک برای هر کسب‌وکاری متفاوت است، اما باید به این نکته دقت داشته باشید که  ارسال پیامک­های پشتِ سرِهم و بدون برنامه‌ریزی، تنها از محبوبیت شما می­کاهد.

بنابراین پیشنهاد می­شود، ساعاتی از روز را انتخاب کنید که مطمئن هستید، بیشترین تاثیرگذاری و بازدهی را خواهید داشت. اگر برای اینکار به سراغ سامانه پیامکی ملی پیامک بروید، دیگر مشکلی نخواهید داشت، زیرا این سامانه با قابلیت زمانبندی ارسال پیامک، کار را برای­تان راحت کرده است و شما دیگر لازم نیست نگرانِ زمان ارسال آنها باشید.

  • مرحله پنجم- یک پنل اس ­ام­ اس بخرید

همانطور که می­دانید تعداد پیامک­های تبلیغاتی از اعداد و ارقامی مثل 200، 500 و 1000 تا بیشتر است و بسته به جامعه هدف، ممکن است خیلی بیشتر هم بشود. پس فکر بازاریابی پیامکی با گوشی موبایل را باید از سرتان بیرون کنید! راهکار چیست؟

­­استفاده از پنل اس­ ام­ اس در سامانه­ ملی پیامک، روشی که برخلاف 10ها روش دیگری که وجود دارد، قابلیت­ها و امکانات زیادی را در اختیار شما می­گذارد.

 

55

 

  • مرحله ششم- نتیجه نهایی کار خود را بسنحید

وقتی به کمک یک پنل پیام کوتاه، پیامک­های تبلیغاتی ارسال شد، نوبت به آنالیز داده­ها می‌رسد. در این آنالیز باید یکسری نکات را مد نظر داشته باشید که شامل موارد زیر است:

  1. بررسی تعداد پیامک­های دریافت شده توسط مخاطب، تعداد پیامک­های ناقص و...،
  2. بررسی میزان بازخورد دریافتی از مخاطبان،
  3. محاسبه نرخ تبدیل،
  4. محاسبه هزینه­ها،

هر کدام از موارد بالا، به شما نشان می­دهد که آیا پنل اس­ام­اس که انتخاب کرده­اید، بانک اطلاعاتی قوی از مخاطبان دارد یا خیر؟! آیا اپراتورهای مختلف را تحت پوشش دارد؟ آیا امکان مشاهده بازخورد پیامک­ها را دارد؟ آیا هزینه­ای که بابت خرید پنل پیام کوتاه و بازاریابی پیامکی کرده­اید، به صرفه بوده است یا خیر؟!

با این کار نه تنها از قدرت و امکانات پنل اس­ام­اس مطمئن می­شوید، بلکه به نقاط ضعف و قوت خود هم پی می­برید.

ملی پیامک؛ بستری برای بازاریابی پیامکی همه کسب­وکارها

با توجه به آنچه در این مقاله گفته شد، بازاریابی به روش پیامکی برای تبلیغات، روش ساده و در دسترسی است. مهم این است که سامانه مناسبی را برای ارائه این خدمات انتخاب کنید. ملی پیامک یکی از بهترین­هاست که به دلیل امکانات زیاد پنل اس­ام­اسِ خود، توانسته است درصد بالایی از رضایت کاربران را جلب کند، چرا؟

زیرا یک سامانه معمولی نیست و تلاش می­کند در کنار همه قابلیت­های منحصربه­فردش، با کمترین هزینه، بهترین خدمات را ارائه دهد. کافی است برای اطلاع از جزئیات خرید پنل اس­ ام اس برای بازاریابی پیامکی و... به آدرس www.melipayamak.com مراجعه کنید و یا با شماره 02163404 داخلی 1 تماس بگیرید.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.