جی پلاس،‌ علاقه به زیورآلات به خصوص انگشتر در ایرانیان از گذشته تا به امروز رواج داشته و انسان به طور ذاتی به این انگشتر علاقه زیادی دارد به طوری که برای پیوند دادن قلب و شروع یک عشق و زندگی تازه از انگشتر الهام می‌گیرند و به نوعی آن را مقدس می‌دانند. اما در این بین انگشتر عقیق از همه نوع و جنس‌های دیگر پسندیده‌تر بوده و میزان اشتیاق مردم به این مورد ارزشمند و ستودنی است. در تولید و ساخت انگشتر عقیق که از بهترین هنرهای ساخت دست است و سرچشمه گرفته از عقیق‌های زیبا در رنگ‌های زرد و قهوه‌ای، کبود، سرخ و.. می‌باشد، استفاده می‌شود. حکاکی و امضای استادان سرشناسی که این انگشتر را تولید می‌کنند بر ارزش آن می‌افزاید. در مدل‌های زنانه و مردانه و در سایزهای بچگانه و بزرگسال نیز وجود دارد که بهترین راه برای به دست آوردن آن خرید اینترنتی انگشترهای فاخر ایرانی است.

انگشتر عقیق سبز

خرید اینترنتی یکی از راه‌های آسان برای این محصول فاخر ایرانی بوده که در این صورت نیازی به طی مسیر و سفر به مسافرت‌های طولانی ندارید. در گذشته انگشتر عقیق به عنوان یک سوغات ارزنده شهرهای زیارتی مثل قم یا مشهد بود، اما امروزه به لطف دنیای مجازی و گوشی‌های هوشمند خرید آن به آسانی صورت گرفته و شما می‌توانید با توجه به سایز انگشت و مدلی که می‌پسندید، انگشتر مورد نظر خود را انتخاب نموده تا به صورت آنلاین درخواست شما ثبت شود و در اسرع وقت و بدون دغدغه به دست شما برسد. حتی کادو دادن این انگشتر نیز نشان‌دهنده ذوق شما و علاقه قلبی شما به عزیزانتان است. انگشتر عقیق علاوه بر طرح اسپرت، بر روی آن اسامی امامان و معصومین نیز حک می‌شود که به ارزش معنوی آن افزوده و افراد به دلیل علاقه زیادی که به ائمه دارند آن را مقدس می‌دانند.

مزیت استفاده از انگشتر عقیق چیست؟

سنگ عقیق از ارزش مادی و معنوی بالایی برخوردار است و از سنگ‌های قیمتی محسوب می‌شود که علاوه بر زیبایی و ارزشمند بودن برای سلامتی جسم و روان مناسب است. به همین دلیل اسرار شده که مردان به جای استفاده از انگشتر طلا از انگشتر عقیق استفاده نمایند. در ادامه از مزایای انگشتر عقیق خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

اولین چیزی که قابل درک است اینکه افرادی که از انگشتر عقیق استفاده می‌کنند بسیار خوش خلق و صبور هستند. دارای اعتماد به نفسی بالا بوده و در امور، دارای مدیریتی عالی می‌باشند. از افسردگی و دل‌مردگی به شدت جلوگیری می‌کند و به دلیل بالا بردن قدرت تمرکز برای افرادی که مبتلا به آلزایمر هستند به نوعی شفا خواهد بود.

حتی در برخی از مواقع برای اینکه از چشم زخم دور بمانند نیز انگشتر عقیق در دست می‌کنند. استجابت دعا، تمرکز بین اعضا و جوارح بدن، افزایش روزی و ایجاد حس شادی در افراد از مهمترین ویژگی‌های انگشترهای عقیق است. خوشبختانه ایران از جمله کشورهایی است که سنگ عقیق به صورت فراوان در آن یافت و استخراج می‌شود، به همین سبب انگشتر و گردنبندهای زیبایی با این سنگ به دست استادان برجسته طراحی می‌شود.

راه شناخت سنگ انگشتر عقیق اصل

انگشتر عقیق سیاه

داشتن انگشتری از جنس عقیق اصل برای خواهان این نوع انگشتر مهم است. مدل‌های متنوع و زیبایی در بازار دیده می‌شود که گاهی به نام انگشتر اصل به مشتریان عرضه می‌شود. اگر راه شناخت انگشتر عقیق اصل را بدانید به سادگی می‌توانید نوع اصل و تقلبی را تشخیص دهید.

  • در نگاه اول به شفافیت یا کدر بودن آن توجه کنید چون نمونه‌های تقلبی آن بسیار شفاف هستند و به نوعی شیشه بوده و کانی در آن وجود ندارد. سنگ انگشتر عقیق به دلیل داشتن کانی و مواد معدنی در بافت آن شفافیت نداشته و کدر بودن آن نشانه اصل بودن آن است.
  • عقیق در برابر گرما و آتش مقاومت بالایی دارد و آتش نمی‌گیرد و آب نمی‌شود، این در حالی است که نمونه تقلبی آن بر اثر گرمای بالا شکسته یا آب می‌شود و مقاومتی ندارد.
  • سنگ انگشتر عقیق را وقتی بر روی سنگی بسابید از خود کف به وجود می‌آورد و جالب‌تر آنکه این کف به دست آمده برای از بین بردن ترس برای افراد بسیار کارساز است به طوری که در گذشته فردی که از چیزی به شدت می‌ترسید با این روش درمان می‌کردند.
  • مسئله جالب توجه دمای سنگ عقیق می‌باشد. به این صورت که در دمای هر محیطی که قرار می‌گیرد کمی سردتر از دمای محیط است و آن هم به دلیل طبع سرد این سنگ است؛ به همین سبب برای مردان و افرادی که طبع گرم دارند بهترین انتخاب است.
  • اغلب انگشترهای عقیق رکابی که دارند از جنس نقره است، زیرا ترکیب این دو با هم بسیار زیبا و جالب توجه برای علاقمندان آن است. ولی به طور کلی در برخی از آنها استیل یا برنج نیز دیده می‌شود، اما یه هیچ عنوان طلا در این مورد وجود ندارد.

مدل‌های مختلف انگشتر عقیق را بشناسید

تنوع در طرح و رنگ این انگشتر بسیار زیاد است و هر فردی مناسب با سلیقه‌ای که دوست دارد آن را تهیه می‌کند. مدل‌های که در آن مجموعه دیده می‌شود با نام‌هایی مانند: انگشتر عقیق پرتقالی یمنی یا بقیه الله، سوسنی یمنی، سرخ یمنی، کبدی یمنی، پرتقالی یمنی و.. که با نام‌های متبرکه حکاکی شده‌اند. عقیق یمنی از معروف‌ترین مدل‌های موجود با اسم‌های متغیر است و حتما می‌دانید که متعلق یه یمن بوده و بسیار باارزش است. علاوه بر مدل‌های خطی این زینت‌دهنده، مدل‌های ساده نیز وجود دارد. این انگشتر در دست به قدری زیباست که کسی نمی‌تواند از خرید آن صرف نظر کند. انگشتر عقیق رومی، سلیمانی، شرف الشمس، خزه‌ای، آبدار، شجری، چشمی، مجوف، لایه‌ای، دژی و منظره‌ای مدل‌های مختلفی این انگشتر در سایت عیار گالری می‌باشد که در بسیار معروف و مثال زدنی است. 

 این سایت دارای نماد اعتماد و لوگوی طلایی ساماندهی کسب و کار اینترنتی می‌باشد. علاقمندان به انگشتر عقیق می‌توانید برای انتخاب انگشتر مورد نظر خود از عیار گالری دیدن کنید و نمونه‌های برجسته‌ای که وجود دارد و به نمایش گذاشته شده را ببینند. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به آدرس https://www.ayargallery.ir مراجعه نمایید. سایت عیار گالری زیباترین محصولات خود را به نمایش گذاشته و شما در هر کجای کشور که باشید می‌توانید آن را به صورت آنلاین سفارش دهید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.