دکتر ابراهیم خالقی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا  افزود: بیماران از نظر مرگ مغزی مورد تایید قرار گرفته اند اما به دلیل اینکه آنها قبلا در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری بودند بر طبق آزمایشهای  انجام شده نمی‌توانستیم به طور قطعی از احتمال آلوده نبودن آنها به کرونا اطمینان حاصل کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر فرآیند تایید بیماران مرگ مغزی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد طبق روال گذشته در حال انجام است اما به لحاظ احتمال ابتلا به کرونا در بیمار مرگ مغزی تصمیم‌گیری برای پیوند با حساسیت‌های خاص خود همراه است و بر طبق آزمایش‌ها هم به طور قطعی نمی‌توان عدم آلودگی را اثبات کرد.

مسوول فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: پارسال ۱۲۵ بیمار مرگ مغزی در مرکز پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد جراحی پیوند شدند که این میزان طی ۱۹ سال فعالیت این مرکز بالاترین آمار اهدای عضو بوده است.

خالقی افزود: حاصل اهدای عضو ۱۲۵ بیمار مرگ مغزی طی این مدت به جان ۶۵۸ بیمار نیازمند عضو در کشور حیاتی دوباره بخشید به طوری که بدین طریق ۱۱۵ پیوند کلیه، ۸۳ پیوند کبد، ۱۱ پیوند قلب، ۲۴۰ پیوند پوست و ۱۷۴ پیوند قرنیه انجام شده است و برخی از اعضا نیز برای پیوند به دیگر دانشگاههای علوم پزشکی کشور ارسال شده‌اند.

مرکز پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی مشهد که شمال شرق کشور را زیر پوشش دارد از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده است.

تا ظهر روز ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹،  ۱۰۷ هزار و ۶۰۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۵۱ تن طی ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در ایران به ۶ هزار و ۶۴۰ نفر رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.