مدیرعامل شرکت راه‌آهن گفت: قطعا با حمایت وزیر راه و نظر مساعد وزیر دفاع، راه آهن به مرز خودکفایی واقعی در صنعت ریلی می‌رسد.

به گزارش روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران به نقل از خبرگزاری فارس، سعید رسولی در مراسم افتتاح نمایشگاه دائمی جهاد خودکفایی صنعت ریلی اظهار داشت: امروز ۱۱ هزار و ۶۰۰ کیلومتر خط آهن اصلی داریم که با خطوط فرعی و مانوری به ۱۴ هزار کیلومتر می‌رسد.

وی اضافه کرد: ۲۶ هزار دستگاه انواع واگن باری در کشور موجود است و ۱۷ هزار دستگاه واگن مسافری و ۹۰۰ دستگاه لکوموتیو در ناوگان داریم.

رسولی ادامه داد: شبکه مویرگی ریلی کامل نیست و مراکز بار کمتر به شبکه ریلی متصل هستند و اگر بخواهیم به هدف قانونگذار و جایگاه مطلوب ریلی برسیم کار زیادی داریم.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن اظهار داشت: ما در نشست‌های بین المللی می‌گوییم که راه‌آهن ایران مورد توجه ویژه مقام معظم رهبری و شخص اول نظام و کشور است. ایشان در بندهای ۲۴ و ۲۵ برنامه ششم تاکیدات زیادی در مورد حمل و نقل ریلی دارند.

وی افزود: اگر بخواهیم طبق بند ۲۴ مزیت رقابتی برای ریل ایجاد کنیم، باید راه‌آهن موجود را از نظر اقتصادی پایدار کنیم. وزیر راه و شهرسازی هم در اولین تاکیدات خود به اینجانب خواستند صنعت ریلی از جهت استفاده از توان داخل و خودکفایی تقویت شود.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن اظهار داشت: فرصت‌ها و ظرفیت‌های ارزشمندی از جهت منابع مالی و صنعتی در کشور وجود دارد. وضعیت ما طوری نیست که با یک تحریم و تهدید زمین‌گیر شویم.

رسولی با اشاره به همکاری با وزارت دفاع بیان کرد: طی مذاکرات مفصل با معاونان وزارت دفاع در بخش‌های زیرساخت، ناوگان، علائم، ارتباطات و سیگنالینگ بستر مهیایی در صنایع دفاعی کشور وجود دارد که ما در اداره صنعت ریلی به اقتصاد پایدار می‌رساند.

وی اضافه کرد: همچنین امروز از سامانه‌ای رونمایی می‌شود که بیش از ۴ هزار قطعه ناوگان که تولید داخل هستند معرفی می‌شود و قطعاتی از ناوگان که وارداتی هستند نیز معرفی می‌شوند تا شرکت‌های دانش بنیان با آنها آشنا شده و برای تولید داخل آن اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن تصریح کرد: امروز نمایشگاه دائمی جهاد خودکفایی صنعت ریلی در دل کارخانجات بازسازی و نوسازی ناوگان ریلی در تهران افتتاح شد که قطعات داخلی و همچنین قطعات وارداتی ناوگان در آن برای متقاضیان در معرض دید قرار گرفته است.

رسولی اضافه کرد: قطعا با حمایت‌های وزیر راه و نظر مساعد وزیر دفاع به مرز خودکفایی واقعی در صنعت ریلی خواهیم رسید. صنایع دفاعی کشور ظرفیت بالایی دارد و ما می‌توانیم در بازار و منطقه حضور مؤثر داشته باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.