به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید علی فتح میرمحمدی روز یکشنبه در نشست ستاد ساماندهی متکدیان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: فرهنگ کمک نکردن به متکدیان با اطلاع رسانی و آگاهی بخشی لازم توسط رسانه ها بین مردم این استان نهادینه شود.
وی افزود: وجود متکدیان علاوه بر نازیبا کردن چهره شهرهای مختلف کهگیلویه و بویراحمد از جمله یاسوج سبب گسترش انواع آسیب های اجتماعی نیز می شود.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: صدا و سیمای مرکز استان در صورت امکان یک فیلم مستند با موضوع پیامدهای منفی اجتماعی و فرهنگی تکدی گری و ناپسند بودن آن تهیه و پخش کند.
حجت الاسلام میرمحمدی عنوان کرد: هر 2 هفته یکبار برای جمع آوری و ساماندهی متکدیان در نقاط مختلف کهگیلویه و بویراحمد به ویژه شهر یاسوج توسط نیروی انتظامی، دادگستری و فرمانداری ها اقدام شود.
وی ابراز داشت: عملکرد دستگاه های اجرایی مربوطه در زمینه جمع آوری و ساماندهی متکدیان در شهرهای مختلف کهگیلویه و بویراحمد از جمله یاسوج چندان مطلوب و رضایت بخش نیست.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: باید از افزایش تعداد متکدیان در نقاط مختلف این استان به ویژه شهر یاسوج جلوگیری شود و می توان با یک برنامه ریزی اصولی آنان را جمع آوری و ساماندهی کرد.
حجت الاسلام میرمحمدی اظهار داشت: دستگاه های اجرایی مربوطه با روش هایی شامل حرفه آموزی و اعطای تسهیلات اشتغالزایی اقدام به توانمندسازی متکدیان شهرهای مختلف کهگیلویه و بویراحمد از جمله یاسوج کنند زیرا نقش مهمی در کاهش تعداد آنان خواهد داشت.
افزون بر 300 متکدی شامل کودک زیر 15 سال، سالمند، معلول و اتباع بیگانه در نقاط مختلف کهگیلویه و بویراحمد به ویژه شهر یاسوج و اطراف آن شناسایی شده است.
7535/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.