به گزارش ایرنا محمد صادق کریمی کیا روز چهارشنبه در نخستین همایش 'مددکاری اخلاق اجتماعی' در سرسرای گیت بوستان در اهواز اظهار داشت: دولت به تنهایی نمی تواند از کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در کشور بر بیاید بنابراین به انجمن های تخصصی مددکاری نیاز داریم تا باری را از دوش دولت بردارد.
وی افزود: مددکاری اجتماعی در جایی که دچار آسیب و بحران هستیم، بازوی دولت بوده و به کنترل و کاهش آسیبها و تلطیف فضا کمک می کند.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در کنترل آسیب های اجتماعی گفت: در حوزه آسیب های اجتماعی مناطق محروم، تلاش کردیم سیاست های دولت را با نسخه بومی اجرا کنیم و در همین راستا دفاتر محلی دایر شد و در اختیار برخی مددکاران اجتماعی قرار گرفت تا حوزه اجتماعی در مناطق کم برخوردار عملکرد بهتری داشته باشیم.
کریمی کیا با تاکید بر این که کشور باید به سمتی برود که از تخصص مددکاران اجتماعی بهره ببرد، عنوان کرد: با رویکرد اجتماعی می توان توانمندسازی و شکوفایی اجتماعی را در مناطق کم برخوردار و در مرحله بعد در حوزه کالبدی و عمرانی شاهد خواهیم بود.
*جای سلامت اجتماعی در طرح تحول سلامت خالی است
در ادامه این همایش غلامرضا صدیق راد مدیرکل بهزیستی خوزستان بیان کرد: در طرح نظام سلامت تنها به بیماری های جسمی توجه شده و جای سلامت اجتماعی در آن خالی است که باید تلاش کنیم تا جایگاه سلامت اجتماعی فعال و خوب دیده شود.
وی افزود: مسایل اجتماعی با سلامت جسمی ارتباط نزدیکی داشته به طوری که بیشتر اختلال ها و بیماری ها با مسایل اجتماعی ارتباط دارد.
مدیرکل بهزیستی خوزستان یادآور شد: آسیب های اجتماعی پس از اقتصاد مقاومتی، یک راهبرد مورد توجه و مهم بوده که نشان دهنده اهمیت فعالیت های اجتماعی و فعالان این حوزه است.
وی ادامه داد: در حال حاضر آسیب های اجتماعی تبدیل به بلا شده اند و به دلیل مسایل جدید حوزه اجتماعی نیاز به مددکاری و ورود افراد متخصص برای کنترل و حل آن ها بیشتر احساس می شود.
صدیق راد گفت: 20 مرکز اورژانس اجتماعی، 17 پایگاه خدمات اجتماعی در مناطق محروم و 15 کلینک فعال مددکاری با 450 متخصص مددکاری در سطح استان فعال هستند.

*پارسال 75 درصد مراجعات به کلانتری های استان به سازش رسید
در این همایش، همچنین سرهنگ علی قاسم پور معاون اجتماعی فرماندهی استان خوزستان نیز بیان کرد: در سال گذشته در خوزستان 52 واحد خدماتی در کلانتری های استان فعال بودند که به 10 هزار و 532 مراجعه کننده در بخش مشاوره و مددکاری داشتند.
وی با اشاره به صلح و سازش 75 درصد مراجعات به کلانتری های استان در سال 96 گفت: باید تشکیل کارگروه های تخصصصی فصلی با محوریت اولویت بخشی و مداخله در مسائل اجتماعی توسط مسئولان امر مورد توجه قرار گیرد.
معاون اجتماعی فرماندهی استان خوزستان یادآور شد: شرایط زندگی و تحولات پر شتاب در عرصه فرهنگ و اجتماع در جوامع امروزی، نیروی انتظامی را برآن داشته تا در کنار اقدامات سلبی و عملیاتی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی، اقدامات ایجابی و جامعه محورانه ای را در سطح کشور انجام دهد.
وی ادامه داد: خدمات مشاوره در کلانتری ها از سال 79 با هدف ارتباط نزدیک تر و صمیمی تر، شناسایی زمینه ها و بسترهای آسیب های اجتماعی و از بین بردن آن ها، آگاهی بخشی به مردم تاسیس شده است.
قاسم پور با اشاره به اقدامات نیروی انتظامی در بحث مددکاری اجتماعی تصریح کرد: علاوه بر بحث ارجاع مددجویان به مراکز تخصصی و توانبخشی، بحث پیش بینی از جمله برنامه های نیروی انتظامی استان بوده و در همین راستا اقدام به ارائه خدمات درمانی و مشاوره فردی و گروهی کردیم.
7148/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.