به گزارش ایرنا، هادی زارع پور روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج، اظهار داشت: خبرنگاران از جایگاه رفیعی در نظام برخوردار هستند که با توجه به فرمایشات امام راحل (ره) که آورده‌اند «مطبوعات یک مدرسه سیار و یک بنگاه هدایت‌اند» به خوبی این مهم قابل لمس است.
وی افزود: یکی از رسالت‌های مهم یک خبرنگار اطلاع رسانی است که باید حق محوری و حق جویی اساس کار وی باشد و عین حقیقت را همیشه بازگو کند.
زارع پور بیان کرد: خبرنگاران حلقه اتصال مدیران و مردم هستند که باید این خبرنگاران با نقدهای منصفانه خود عاملی برای رشد و بالندگی جامعه شوند.
وی همچنین به برخی از اقدامات انجام شده توسط این اداره کل اشاره کرد و گفت: هم اینک هشت مرکز یادگیری محلی در کهگیلویه و بویراحمد فعال است که در سال جاری با هدف توسعه سواد آموزی هدفگذاری ایجاد هشت مرکز دیگر نیز انجام شده است.
زارع پور تصریح کرد: طرح راه اندازی مراکز یادگیری محلی به منظور توانمند سازی افراد برای رسیدن به یک زندگی عالمانه و هدفمند در دستور کاری سازمان نهضت سوادآموزی در چند سال اخیر قرار گرفته است.
مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: براساس سرشماری سال 95 جمعیت بی سواد گروه سنی 10 تا 49 سال استان 34 هزار و 106 نفر است که 9 هزار و 205 نفر مرد و 24 هزار و 901 نفر زن هستند.
وی افزود: در میان شهرستان‌ها نیز گچساران و بویراحمد با 96/6 و 93/8 بیشترین و کهگیلویه با 88/2 و لنده با 88/4 کمترین میزان باسوادی را دارند.
پنج هزار و ۶۳۵ نفر حجم ابلاغی سواد آموزی برای سال تحصیلی جدید در کهگیلویه و بویراحمد است.
زارع پور گفت: طی سال جاری در راستای ارتقای شاخص‌های سواد آموزی و افزایش نرخ سواد در کهگیلویه، این شهرستان به عنوان پایلوت سواد آموزی استان انتخاب شده است.
وی بیان کرد: کتاب شهروندان کوچک در قالب پنج فصل و در 45 صفحه برای 10 هزار دانش آموز دوره پیش دبستانی این استان در دست تدوین است.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: براساس ارزیابی و عملکرد وزارت آموزش و پرورش و سازمان نهضت سوادآموزی کشور عملکرد معاونت سوادآموزی استان هم اکنون در رتبه دوم در بین 32 استان کشور قرار دارد.
وی تصریح کرد: 775 مدرسه زیر 10 دانش آموز در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که این امر سبب ایجاد هزینه‌های بالا برای دولت در زمینه آموزش می‌شود.
زارع پور پراکندگی و سخت گذر بودن روستاها را دلیل اصلی بالا بودن تعداد مدارس کم جمعیت در این استان ذکر کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: هم اکنون سرانه جمعیتی دانش آموزان ابتدایی کشور 24 نفر است که این آمار در کهگیلویه و بویراحمد 17 نفر است.
وی افزود: طی چهار سال اخیر آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیش از 600 رتبه در مسابقات و جشنواره‌های مختلف به دست آورده است.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: هم چنین در طی چهار سال اخیر سهم دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد در مدارس غیر دولتی از 8.5 درصد به 16 درصد رسیده است.
زارع پور به درآمدهای این دستگاه اشاره کرد و گفت: طی همین چهار سال درآمدهای اختصاصی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از 11 میلیارد ریال به بیش از 39 میلیارد ریال در سال 95 افزایش یافته است.
وی عنوان کرد: تعداد نو آموز های استان سال‌های 91-92، سه هزار و 492 نفر بوده که این تعداد در سال‌های 97-96 به بیش از 10 هزار نفر رسیده است.
جمعیت دانش آموزان استان کهگیلویه و بویراحمد در سال تحصیلی 1396-97، ۱۵۳ هزار و ۶۷۰ نفر بوده است.
سه هزار و ۱۵ آموزشگاه با هشت هزار و ۶۰۲ کلاس درس در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد و ۱۰۲ هزار دانش آموز در شهرها و ۵۳ هزار نفر در روستاها تحصیل می‌کنند.
9868/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.