به گزارش ایرنا، محمد علی علی مردانی دوشنبه شب در نشست بررسی طرح های راهسازی گچساران اظهار داشت: هم اکنون طرح های بزرگ راهسازی با میانگین پیشرفت فیزیکی 60درصد در این شهرستان در دست اجراست.
وی اظهار داشت: ساخت جاده نیمدور، محور گچساران به بابا کلان، جاده دیلم،گناوه- گچساران و چهار خطه بابامیدان، گچساران به بهبهان از مهمترین پروژه های در دست احداث این شهرستان است.
وی گفت: فاز 1 و2 جاده گچساران به باباکلان به طول 16 کیلومتر در دست ساخت است.
علی مردانی ادامه داد: این طرح ملی بطول 54 کیلومتر با اعتباری بیش از 620 میلیارد ریال اجرا می شود و تاکنون 22 کیلومتر از این مسیر به بهره برداری رسیده است.
علی مردانی طول محور جاده دیلم ،گناوه -گچساران را 54 کیلومتر ذکر کرد و گفت: این طرح در سه فاز با اعتباری بیش از 600 میلیارد ریال اجرا خواهد شد.
وی با بیان اینکه هم اکنون 28 کیلومتر از این مسیر با پیشرفت 50 درصد در حال اجراست ادامه داد: همچنین جاده روستایی نمیدور بطول هشت کیلومتر و پیشرفت 65 درصد در حال اجراست.
علی مردانی گفت: این طرح همزمان با هفته دولت بهره برداری خواهد شد.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد هم بر شتاب بخشی به اجرای طرح های راهسازی گچساران تاکید کرد.
عزیز فیلی با اشاره به کندی عملیات جاده گچساران باباکلان بیان کرد: این طرح مشکل اعتباری ندارد و به دلایل فنی نیاز به تلاش مضاعف مسئولان برای تکمیل دارد.
وی بیان کرد: برای بررسی دلایل و یافتن راهکارهای تخصصی شتاب بخشی به ساخت جاده گچساران به باباکلان کارگروه فنی با حضور عوامل اجرایی و مسئولان استانی هفته آینده در یاسوج برگزار خواهد شد.
فیلی گفت: با توجه به اهمیت این طرح ها در توسعه اقتصادی این شهرستان نفتخیز مسئولان ارشد کهگیلویه و بویراحمد بر تکمیل این طرح ها اهتمام ویژه دارند.
وی با یادآوری در دست اجرا بودن طرح های شهرسازی نظیر مسکن مهر، مجتمع های فرهنگی هنری پردیس و آفتابگردان در گچساران از تلاش مسئولان این حوزه قدردانی کرد.
405 کیلومتر راه روستایی، 27 کیلومتر چهارخطه، 90کیلومتر راه اصلی و 176 کیلومتر راه فرعی در شهرستان گچساران وجود دارد.
شهرستان 124 هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
8143/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.