حسن نوروزی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان اعتبار برای شهرستان ها و مناطقی است که اعتبارات یک سوم نفت مربوط به مناطق نفت خیز به آنها تعلق نمی گیرد.
از مجموع هشت شهرستان کهگیلویه وبویراحمد 2 شهرستان گچساران و بهمئی جزء مناطق نفت خیز محسوب می شوند.
نوروزی افزود: بر اساس قانون این میزان اعتبار ترمیمی (تملک و دارایی و سرمایه ای) به 6 شهرستان شامل بویراحمد، باشت، کهگیلویه، لنده، چرام و دنا تخصیص یافته است.
وی گفت: بیشترین سهم پرداختی از این میزان اعتبار ابلاغ شده به شهرستان های بویراحمد و کهگیلویه به ترتیب با 78 و 38 میلیارد ریال بوده است.
رئیس سازمان برنامه وبودجه کهگیلویه وبویراحمد گفت: بر اساس قانون همچنین 9 میلیارد ریال از این میزان در قالب کمک های فنی و اعتباری به صندوق حمایت از کشاورزان استان تخصیص یافته است.
وی رقم ابلاغ شده در قالب اعتبارات یک سوم نفت به مناطق نفت خیز استان را افزون بر یک هزار و 380 میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: سهم شهرستان بهمئی از میزان یک سوم نفت 140 میلیارد ریال ومابقی به شهرستان گچساران ابلاغ شده است.
نوروزی گفت: این میزان تخصیص بر اساس ابلاغی است که سازمان برنامه و بودجه کشور به استان اعلام کرده است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد همچنین گفت: کل میزان اعتبارات ابلاغی از محل توزان اعم از ملی و استانی افزون بر 2 هزار و 150 میلیون ریال است.
وی تصریح کرد: یکهزار و 890 میلیارد ریال از این میزان اعتبارات توازن استانی و مابقی نیز ملی است.
نوروزی هدف و رویکرد اصلی در زمینه توزیع اعتبارات توازن را پرکردن شکاف توسعه ای در شهرستان ها و مناطق مختلف استان دانست و تاکید کرد: عمده اعتبارات به 6 شهرستانی که از محل اعتبارات یک سوم نفت سهمی دریافت نکرده اند تخصیص یافته است.
وی افزود: حدود 46 درصد اعتبارات توازن به شهرستان های چهارگانه کهگیلویه، بهمئی، لنده و چرام تخصیص یافت.
نوروزی با بیان اینکه 540 میلیارد ریال از اعتبارات توزان نیز به شهرستان بویراحمد تخصیص یافته است، گفت: سهم شهرستان گچساران از این اعتبارات نیز 190 میلیارد ریال است.
وی با اشاره به نحوه توزیع 270 میلیارد ریال اعتبارات در قالب ارتقای شاخص ها نیز گفت: این میزان اعتبار بر اساس دستورالعمل ابلاغی سازمان برنامه و بودجه در حوزه حمل و نقل، راه، صنعت و معدن ، کشاورزی و گردشگری هزینه خواهد شد.
3016/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.