نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  نباید از تبریز 2018 ناامید شویم، تاکید کرد: هنوز وقت داریم تبریز را به ویترین گردشگری ایران تبدیل کنیم.
 
 
محمد اسماعیل سعیدی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی با بیان این مطلب گفت: انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 فرصت طلایی برای حل مشکلات بسیاری در سطح ملی و منطقه‎ای بود.
 
وی با بیان این که رویداد فرهنگی «تبریز 2018» فرصت مناسبی برای تغییر مسیر گردشگری کشورهای اسلامی به ایران بود، بیان کرد: در شرایط فعلی اقتصادی که دشمنان ملت ایران به دنبال این هستند که از به فروش رفتن نفت ایرن جلوگیری کرده و اقتصاد کشور را فلج کنند، بهره‎مندی از صنعت گردشگری راهکار مناسبی بود ه و اقتصاد گردشگری یکی از پایه‎های مهم اقتصاد بدون نفت است.
 
وی عنوان کرد: در همین راستا، جلسات متعددی با مسئولان اول اجرایی کشور برگزار شد و بسیار تلاش کردیم که بیشترین استفاده را از این فرصت بکنیم تا اقتصاد استان و کشور با جذب گردشگر، توسعه پیدا کرده و ظرفیت‎های و جادبه‎های گردشگری استان نیز به گردشگران شناسانده شود.
 
سعیدی با تاکید بر این که اقدامات انجام شده در رویداد تبریز 2018 نتوانست انتظارات را برآورده کند، تصریح کرد: برخی اقدامات در این راستا انجام شد، اما کافی نبود، دولت در لایحه بودجه سال 97، بودجه کمی برای این رویداد در نظر گرفته بود، در این راستا نمایندگان تبریز به همراه جمعی از نمایندگان شهرستان‎های استان با استفاده از اختیاری که ماده 180 قانون بودجه در اختیار نمایندگان قرار می‎دهد، خواستار افزایش بودجه تبریز 2018 شدند که با وجود پیگیری‌هایی که تا کنون از سازمان برنامه و بودجه داشته‎ایم، تخصیص بودجه صورت نگرفته است.
 
وی تاکید کرد: در حال حاضر زمان زیادی از شروع این رویداد سپری شده است و وقت زیادی برای اقدام کردن نداریم، با داشتن سرعت عمل بالا و حرکت جهادی، هنوز هم می‎توان به موفقیت در رویداد فرهنگی تبریز 2018 امیدوار بود، قبول ندارم  اقدامات و برنامه‎ریزی‎ها برای این رویداد با شکست مواجه شده است، از تبریز 2018 ناامید نشویم.
 
وی در ادامه همراهی برخی وزارتخانه‎ها را کمرنگ ارزیابی کرد و گفت: برخی وزارتخانه‎ها مانند وزارت ورزش و جوانان همکاری خوبی کرده و میزبانی بسیاری از مسابقات بین‎المللی را به تبریز سپردند، اما برخی وزارتخانه‎های دیگر بسیار کند حرکت کرده و آن گونه که از آنان انتظار می‎رفت عمل نکردند، رایزنان فرهنگی ما می‎توانستند، محورهای گردشگری تبریز را در خارج از کشور معرفی کنند.
 
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: جام جهانی 2018 روسیه فرصت مناسبی برای تبلیغات بخش خصوصی و تبریز بود، این انتظارات تا کنون برآورده نشده‎اند، اما امیدواریم از فرصت‎های باقی‌مانده خوب استفاده کنیم. کارهای ستادی، تصمیمات و تدابیر بسیاری انجام شده است که باید عملیاتی شود، تبلیغات در  این راستا کافی نیست، مثلا همدان که به عنوان پایتخت صنایع دستی انتخاب شده، همه جا تبلیغ می‎شود، اما در صداوسیمای ما خبری نیست، اگر تبلیغی هم باشد، به صورت منسجم و مستمر انجام نمی‎شود  با بهره‎مندی از ظرفیت فضای مجازی نیز می‎توان تبلیغات گسترده‎ای در رویداد تبریز 2018 کرد.

 وی در پایان خاطرنشان کرد: حال که توجه و افکار عمومی تمامی کشورهای مسلمانان و بسیاری از گردشگران به رویداد فرهنگی تبریز 2018 جلب شده است، چرا نباید از این فرصت استفاده نکنیم؟، جذب گردشگر منشا داخلی و خارجی دارد، مسئولان می‎توانند با ترغیب دستگاه‎های زیرمجموعه‎شان به اختصاص بودجه و اعتبارات در این راستا تلاش کنند. Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.