به گزارش ایرنا در بین دو نیمه بازی ایران و اسپانیا فرش دستباف منقش به پرچم تیم های حاضر در جام جهانی توسط مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه به جیوانی اینفانتینو رئیس فدراسیون جهانی فوتبال با حضور محمدرضا ساکت دبیر فدراسیون فوتبال و مهدی مهدوی کیا بازیکن اسبق تیم ملی ایران اهدا شد.
این فرش نفیس منقش به تصویری از چند اثر تاریخی و گردشگری کشورمان بود و البته جای آثار باستانی پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین در نقشه این فرش گرانبها خالی بود.
هر چند تولید فرش دستبافت به طور قطع پروسه زمانبری بوده و مختص چند ماه اخیر نیست اما باید توجه داشت که به اذعان مسئولان اجرایی استان و مورخان تاریخ، همدان پیشینه ای چند هزار ساله دارد و به این ترتیب جایگاهش در فرش اهدایی به فیفا بسیار ملموس بود.
بدون تردید جام جهانی فوتبال مهمترین رویداد جهانی به شمار می رود که از حیث مخاطبان، بی شمار و از تبلیغات بسیار گسترده نیز برخوردار است.
از طرفی همواره فرش های دستبافت ایران زبانزد جهانیان بوده و کشورهای مختلف دنیا شیفته زیبایی ها و نقوش فرش نفیس ایران هستند.
فرش اهدایی ایران به رئیس فیفا منقش به جاذبه های گردشگری شهرهای تاریخی و مذهبی نظیر اصفهان، شیراز، تبریز و مشهد بود در حالیکه تاریخ و تمدن همدان نیز آوازه جهانی دارد.
هنرمندان تبریزی در دوره های گذشته نیز به بافت فرش جام جهانی فوتبال اقدام کردند و فرصت این بود تا مسئولان اجرایی استان همدان رایزنی های لازم را برای اختصاص قسمتی از فرش جام بیست و یکم به یک اثر تاریخی از همدان داشته باشند.
امروزه گردشگری به عنوان اولویت مدیریت ارشد استان همدان به شمار می رود و هزینه های بسیاری صرف تبلیغ و جذب گردشگر در حال انجام است.
تاکید مسئولان نیز بر ایجاد بسترهای تبلیغاتی مناسب برای جذب گردشگران خارجی است بنابراین می توان از چنین رویدادهای جهانی برای معرفی هرچه بهتر جاذبه های تاریخی و طبیعی همدان بهره برد.
در تصاویر از جام جهانی 2018 روسیه بارها رویت شده که هموطنان برخی شهرهای کشورمان نسبت به معرفی شهر و حتی جذابیت های گردشگری آن به هر نحوی اعم از تصویر و نوشته اقدام کرده اند که نگاه هواداران فوتبال سایر کشورها را نیز متوجه خود ساخت.
به طور قطع در این بین همدانی های پرشماری نیز رهسپار روسیه شده اند که امکان این را داشت که به نوعی سفیران گردشگری استان در این آوردگاه جهانی باشند.
ضمن اینکه مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه نیز اصلیتی نهاوندی دارد و ای کاش از این فرصت هم برای برداشت بهتر از موقعیت جام جهانی برای تبلیغ آثار تاریخی و گردشگری استان همدان استفاده می شد.
7520/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.