نورژان عبدالله یف (Nurzhan Abdullayev) روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: همان گونه که رییس جمهوری ایران در مراسم افتتاحیه تبریز 2018 بر افزایش تبادل گردشگر بین کشورهای اسلامی تاکید کردند، ما نیز بدنبال تحقق این امر و معرفی جاذبه های ایران و تبریز برای هموطنان مان هستیم.
وی، تبریز را شهری زیبا، دارای آب و هوایی تمیز و مناظر دیدنی زیاد توصیف کرد و افزود: برای دیدار هموطنان مان از این شهر زیبا و تاریخی تلاش می کنیم.
عبدالله یف در مورد نحوه معرفی تبریز به عنوان پایتخت جهان اسلام برای هموطنان اش و ترغیب آنها به دیدار از این شهر گفت: بسته ها و نرم افزارهایی از طرف ایران به سفارت قزاقستان ارسال بشود تا ما آنها را به منظور شناساندن تبریز به کشورمان ارسال بکنیم.
معاون سفیر قزاقستان در تهران اظهار کرد: قزاقستان و ایران دو کشور دوست و برادر هستند و ما از پیشرفت ایران خوشحال می شویم.
وی در مورد تبادل گردشگر بین ایران و قزاقستان به 2 پرواز هوایی بین تهران و آلماتا در هفته اشاره کرد و گفت: وجود روادید بین دو کشور، تبادل بیشتر و بهتر گرشگر را با مشکل مواجه می کند که باید در زمینه لغو آن تلاش شود.
معاون سفیر قزاقستان در تهران، لغو روادید بین دو کشور را تسهیل کننده تبادل گردشگر و ورود بیشتر قزاق ها به ایران دانست و افزود: توافق شده است تا پایان سال آینده این امر محقق شود.
عبدالله یف خاطرنشان کرد: با توجه به دیدار اخیر روسای دو کشور ایران و قزاقستان در آلماتی و تاکید طرفین بر لزوم گسترش مبادلات فرهنگی بویژه تبادل گردشگر ما نیز امیدوار به تحقق این مهم در مورد تبریز و شهرهای مختلف قزاقستان هستیم.
رویداد بین المللی گردشگری تبریز 2018 دیروز با حضور رییس جمهوری و تعدادی از سفرا و وزرای گردشگری کشورهای منطقه به صورت رسمی آغاز شد.
نورژان عبدالله یف، معاون سفیر قزاقستان در تهران برای شرکت در آیین گشایش رسمی تبریز 2018 به تبریز سفر کرده است.
6132/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.