محمدرضا شاملو چهارشنبه شب در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طرح هادی روستاها در دوره 10 ساله پس از تهیه آن بازنگری می شود تا نیازهای جدید برای توسعه روستا شناسایی و برنامه ریزی لازم براساس نیازهای جدید انجام شود.
وی خاطرنشان کرد: امسال با توجه به محدودیت اعتباری تنها یکهزار روستا زیر پوشش بازنگری طرح هادی روستا قرار می گیرند.
معاون عمران روستایی بنیادمسکن انقلاب اسلامی اظهار کرد: در قانون برنامه ششم توسعه، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مکلف شده است که برای روستاهای هدف گردشگری و دارای بافت با ارزش روستایی طرح ویژه روستاها بافت باارزش تاریخی و گردشگری روستایی تهیه و اجرا کند.
وی خاطرنشان کرد:این طرح در 300 روستای هدف گردشگری طی برنامه ششم توسعه اجرایی می شود.
وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح در هر روستا 10 تا 15 میلیارد ریال اعتبار منظور می شود گفت: در هر سال طرح ویژه روستاها بافت باارزش تاریخی و گردشگری روستایی در 60 روستا اجرایی می شود.
وی افزود: کارگروه متشکل از نماینده سازمان برنامه و بودجه، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و این بنیاد شکل گرفته است و استان ها، روستاهای هدف گردشگری را برای بهره مندی از حمایت های این طرح، شناسایی و معرفی می کنند.
وی تصریح کرد: طرح های مزبور در روستاهای هدف گردشگری برای کمک به توسعه روستاها و رونق اقتصادی روستاها اجرایی می شود تا با بهسازی محیط روستا، بستر مناسب برای جذب و پذیرایی از گردشگران فراهم شود و روستاییان از مزایای اقتصادی حضور گردشگران در روستاها بهره مند شوند.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.