به گزارش ایرنا، مشاور معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس دبیرخانه مجلس دانش آموزی کشور روز یکشنبه در حاشیه این نشست در یاسوج، اظهار داشت: این گردهمایی با هدف توجیه و تبیین دوره نهم مجلس دانش آموزی است که در آن نمایندگان مجلس دانش آموزی با آموزش آئین نامه‌ها، فن سخنوری، فن بیان، قوانین مجلس دانش آموزی و مکاتبات اداری آشنا می‌شوند.
زهرا پناهی روا افزود: در مجموع 150 نفر عضو مجلس دانش آموزی کشور هستند که به تناسب جمعیت، از هر استان 2 تا 12 نماینده دارد و از این تعداد 142 نفر عضو عادی، چهار نفر نماینده اقلیت‌ها، 2 نماینده مدارس خارجی و 2 نماینده استعدادهای ویژه (استثنایی) هستند.
پناهی روا بیان کرد: مجلس دانش آموزی نهاد صنفی و مشورتی است و نمایندگان آن برای 2 سال انتخاب می‌شوند و مشکلات جمعیت دانش آموزی را به مسئولان ارائه می‌دهند.
وی عنوان کرد: نمایندگان مجلس دانش آموزی باید صدای رسای جامعه دانش آموزی در کشور باشند و در تصمیم گیری‌های مهم در عرصه تعلیم و تربیت در وزارت آموزش و پرورش مؤثر واقع شوند.
مشاور معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس دبیرخانه مجلس دانش آموزی کشور ابراز داشت: هدف وزارت آموزش و پرورش این بوده که به نقش دانش آموزان اهمیت بدهد و در نظام تحولی این سیستم از خود دانش آموزان کمک بگیرد.
مدیرکل آموزش وپرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: 2 نماینده مجلس دانش آموزی در این استان با برگزاری انتخابات از بین 13 هزار و 500 عضو شوراهای دانش آموزی انتخاب شدند.
هادی زارع پور افزود: مباحث کنکور، فضای مجازی، آسیب‌های اجتماعی، موضوعات بودجه‌ای و مالی از مهمترین موضوع‌هایی است که ضرورت دارد با هم افزایی فکری دانش آموزان بررسی شوند.
زارع پور بیان کرد: مجلس دانش آموزی ظرفیت و فرصت ارزشمندی برای مشارکت فکری دانش آموزان و تقویت مسئولیت پذیری آنان است.
رئیس سازمان دانش آموزی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: نمایندگان مجلس دانش آموزی استان‌های اصفهان، ایلام، خوزستان، چهارمحال بختیاری، لرستان و کهگیلویه و بویراحمد در این گردهمایی حضور دارند.
سید نظام مرادی ابراز داشت: در این نشست 27 نماینده مجلس دانش آموزی آموزش‌های توجیهی و تبیینی را فرا می‌گیرند.
این گردهمایی در قالب کارگاه آموزشی به مدت 2 روز در یاسوج ادامه دارد.
9868/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.