مهرزاد حمیدی چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در شیراز افزود: رویکرد تدوین دستورالعمل انجمن های ورزشی دانش آموزی این است که در پیشبرد فعالیت های دانش آموزی به نیروی جوان تکیه کنیم و با اقبالی که دانش آموزان دارند مهارت های مدیریتی آنان را تقویت کنیم و مسئولیت پذیری آن ها را افزایش دهیم.

** حرکت به سمت فعالیت های مدرسه محور
وی به دستاوردهای وزارت آموزش و پرورش در حوزه تربیت بدنی و سلامت اشاره کرد و افزود:درچهار سال اخیر هرم ورزش دانش آموزی تغییر کرده و از تمرکز روی برنامه های سراسری به سوی فعالیت های مدرسه محور و مشارکت محور سوق یافته است.
حمیدی ادامه داد: رویکرد و تلاش ما بر توسعه فعالیت های حرکتی در مدرسه متمرکز است و به همین دلیل سه ساعت به درس تربیت بدنی در مجموع کلاس ها اضافه کردیم؛ مجموع کلاس ها 21 ساعت بود که در حال حاضر 24 ساعت شده است.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت:همچنین تلاش کردیم اعتبارات ورزشی دانش آموزی افزایش پیدا کند و ردیف مستقلی برای این موضوع اختصاص یافت.
حمیدی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه احکام خوبی را با حمایت مجلس و دولت برای حوزه ورزش دانش آموزی تصویب کردیم گفت: بر روی افزایش فعالیت های فوق برنامه در مدرسه برای افزایش فعالیت های فیزیکی و حرکتی تمرکز کردیم که ورزش صبحگاهی، حیاط پویا، المپیاد درون مدرسه ای و کانون درون مدرسه از جمله برنامه ها است.
وی ادامه داد: حتی ورزش قهرمانی را در مدرسه دنبال کردیم و فعالیت های قهرمانی ما متمرکز به مدرسه است، مدرسه اگر در منطقه قهرمان شود به استان می رود، اگر در استان قهرمان شود به کشور می رود و اگر در کشور قهرمان شود به خارج از کشور می رود.
معاون وزیر ورزش و جوانان گفت:چهار و نیم میلیون دانش آموز در پوشش فعالیت های حرکتی داخل مدرسه در قالب المپیادهای ورزشی درون مدرسه ای ساماندهی شده اند و نهضت داوطلبی احیا شده است و از نیروی دانش آموز برای پیشبرد کار استفاده می کنیم.

**پیش بینی اعتبار برای تکمیل 800 فضای ورزشی نیمه تمام در کشور
حمیدی در ادامه به وجود سه هزار فضای ورزشی دانش آموزی در کشور اشاره کرد و افزود: حدود 800 فضای ورزشی نیمه تمام در کشور وجود دارد که خوشبختانه اعتبار خوبی برای تکمیل این پروژه ها پیش بینی شده است.
وی ادامه داد: در استان فارس 6 میلیارد تومان در سال جاری برای تکمیل فضای ورزشی دانش آموزی پیش بینی شده است که تا کنون 30 درصد این مبلغ تخصیص پیدا کرده و پیگیری می کنیم این اعتبارات افزایش یابد تا طرح های عمرانی که سال ها متوقف شده به مرحله اجرا گذاشته شود.
معاون وزیرآموزش و پرورش صبح امروز(چهارشنبه) به عنوان عضو هیات علمی همایش ملی کاربرد علوم ورزشی در سلامت در این همایش که در مجمع فرهنگی و رفاهی دانشگاه شیراز برگزار شد حضور یافت.این همایش علمی عصر فردا به پایان می رسد.
9254 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.