به گزارش خبرنگار ایرنا، معصومه ابتکار روز یکشنبه در نشست هم اندیشی با معاونان پرورشی و مشاورن آموزش و پرورش در مرکز مشاوره و خدمات روان شناختی دانش آموزی توحید با اشاره به ترویج درس محوری و کلاس محوری در مدارس اظهار کرد: متاسفانه دانش آموزان در دوران مدرسه مهارت های زندگی را نمی آموزند و باید تغییری در ساختار محتوایی آموزش و پرورش ایجاد و هفته ای 2 ساعت مهارت های زندگی به دانش آموزان آموزش داده شود.
وی گفت: در دوره های گذشته با توجه به مذاکراتی با مسئولان آموزش و پرورش مقرر شد که روزهای پنجشبه در مدارس به موضوع آموزش مهارت های زندگی پرداخته و در حوزه مهارت های زندگی کار تخصصی انجام شود.
ابتکار افزود: مهارت هایی زندگی از جمله مهارت های گفت و گو، حفظ محیط زیست، مهارت هایی برای تشخیص خطرات، مهارت «نه گفتن» باید به دانش آموزان آموزش داده شود.
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری با اشاره به افزایش هم افزایی میان سازمان ها و نهادها برای رفع مشکلات جامعه اظهار کرد: کشوری که اقتصاد مقاومتی را سرلوحه کار خود قرار داده باید خانواده ای سالم داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه بنیان های خانواده از مدرسه شکل می گیرد، گفت: زمانی که خانواده سالم باشد، آسیب های جامعه کمتر خواهد شد و جامعه ای با تعالی فرهنگی اجتماعی، خانواده ای سالم دارد بنابراین باید به آموزش مهارت‌های زندگی توجه شود.
ابتکار با بیان اینکه آموزش و پرورش مورد توجه بوده و برای ارتقای توانمندی نیروی انسانی و ارتقای دانش و مهارت دانش آموزان باید با نهادهای همکاری داشته باشد، افزود: معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهوری آمادگی کامل برای همکاری و توسعه فعالیت ها با آموزش و پرورش را دارد.
نشست هم اندیشی معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری با هدف هم اندیشی و آشنایی با مشکلات مشاوره روز یکشنبه با حضور مهدی فیض معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، مسعود شکوهی مدیرکل دفتر مشاوره و امور تربیتی وزارت آموزش و پرورش، مهناز احمدی معاون امور زنان و خانواده وزیر آموزش و پرورش و عبدالرسول کریمی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش تهران در مرکز مشاوره و خدمات روان شناختی دانش آموزی توحید برگزار شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7245/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.