به گزارش ایرنا رضوان حکیم زاده روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری مراسم تجلیل از برگزیدگان آموزش و پرورش گیلان در حوزه آموزش ابتدایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اعتبار هدفمندی با توجه به ضرایب مشخص شده از سوی آموزش و پرورش، توزیع شده که دو زبانه بودن ، محرومیت مناطق و تعداد نوآموزان از مولفه های اصلی برای توزیع این بودجه است.
وی با اشاره به تداوم افزایش کیفیت عملکرد در دبستان های کشور و پژوهش های فراتحلیلی آسیب شناسی و اصلاح ارزشیابی توصیفی افزود : با توجه به اینکه یکی از وظایف آموزش و پرورش بررسی علل کاهش عملکرد دانش آموزان در پایه سوم و ششم بود، در این راستا طرحی تهیه و در شورای معاونان آموزش و پرورش تصویب شد.
حکیم زاده تصریح کرد : در این طرح برای اطمینان از میزان سطح سواد دانش آموزان، روشی غیر از روش توصیفی ارزیابی مورد استفاده قرار گرفته و اشکالات موجود برطرف می شود.
وی با اشاره به آسیب شناسی و رفع اشکالات برنامه در وزارت آموزش و پرورش افزود: در خصوص نظام سه - سه، با توجه به امکانات موجود در آموزش و پرورش ، تفکیک ها انجام شده و با توجه به اینکه این طرح نیازمند اعتبارات و نیروی انسانی زیادی است، در صورت فراهم شدن شرایط لازم آمادگی اجرای 100 درصد این طرح در مدارس کشور وجود دارد.
معاون وزیر آموزش و پرورش در خصوص متولی اصلی پیش دبستانی اظهار کرد: در طول دو ماه گذشته با برگزاری جلسات مختلف توافق های لازم با وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی انجام شد تا اختلاف بین نهادها، با گفتگو و تعامل حل شود.
حکیم زاده با اشاره به تشکیل کارگروه برای رفع موارد اختلافی افزود: آموزش و پرورش به وظیفه اصلی خود که نظارت بر برنامه ها، اهداف ، محتواها و تعیین استانداردهای لازم برای آنهاست، عمل می کند.
وی خاطرنشان کرد: مقرر شد تا این کارگروه پس از توافق با بهزیستی ، بسته پیشنهادی خود را به آموزش و پرورش ارائه کند تا آموزش و پرورش نیز با هم افزایی ، همفکری و تشریک مساعی در راستای نظارت بر برنامه ها و اهداف مورد نظر ، از تجربیات ارزشمند بهزیستی هم استفاده کند.
به گزارش خبرنگار ایرنا در مراسمی در دهکده ساحلی بندرانزلی 250 نفر از منتخبان جشنواره های تجارب برتر ، الگوهای برتر تدریس، مقاله نویسی و سایر برگزیدگان آموزش و پرورش در حوزه مدارس ابتدایی استان گیلان تجلیل شد.
375 هزار دانش آموز در مدارس گیلان مشغول به تحصیل هستند.
خبرنگار: رضا اکبری ** انتشاردهنده: کبیری
7471/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.