استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد که پروژه آبرسانی از " تنگ کبوتری روستای مهریان" به روستاهای همجوار و بخشی از شهر یاسوج باید سرعت بیشتری به خود بگیرد.

به گزارش ایلنا از یاسوج، علی‌محمد احمدی در حاشیه بازدید از شرکت آب و فاضلاب شهری استان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج گفت:‌ باتوجه به کمبود آب در شهر مادوان، شرف آباد یاسوج و روستاهای بلهزار و مهریان که در مجاورت شهر یاسوج واقع شده‌اند آبرسانی از تنگ کبوتری مهریان برای این منطقه و رفع مشکل کم آبی آن در اولویت آب و فاضلاب شهری استان است.

وی بر تخصیص اعتبار برای اجرای پروژه تامین آب از تنگ کبوتری روستای مهریان به مناطق عنوان شده تاکید و اظهار داشت: روند عملیات اجرایی تامین آب از این تنگه با توجه به شرایط موجود باید شتاب گیرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت آبرسانی از سدتنگ سرخ و احداث این سد بعنوان یکی از راهکارهای مناسب و اساسی برای تامین آب شرب شهر یاسوج  و بخش اعظمی از زمین های کشاورزی و شهرهای اطراف این شهر اشاره کرد.

احمدی گفت: یکی از اولویت های اصلی دولت تامین آب شرب و کشاورزی است که می طلبد در روند اجرایی سد تنگ سرخ بویراحمد نهایت تلاش جهادی صورت گیرد.

وی افزود: مطالعه آب پایدار شهر یاسوج در دستورکار است که در کوتاه مدت و میان مدت آن را پیگیری می‌کنیم.

مسئول ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: چشمه آب محمود آباد، آب نهر و آبشار که از منابع تامین آب شهر یاسوج هستند این روزها به دلیل مصرف بالای آب از سوی شهروندان با کاهش دبی روبه رو شده اند می طلبد مدیران آبی استان مدیریت توزیع و مصرف آب را در دستور کار قرار دهند.

رفع مشکل آب شرب از مطالبات اصلی مردم استان است

وی مشکل آب شرب را از دغدغه ها و مطالبات اصلی مردم استان کهگیلویه و بویراحمد ذکر و خاطرنشان کرد: این مشکلات باید با برنامه ریزی صحیح و اصولی این موضوع مدیریت شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر مدیریت مصرف و توزیع آب شرب شهرها به ویژه شهرهای با تنش آبی بالا تاکید و تصریح کرد:‌ باید فرهنگ مصرف بهینه آب در بطن جامعه نهادینه شود.

احمدی گفت: آبرسانی به شهرهایی همچون باشت و برخی شهرهای گرمسیری که این روزها با کمبود آب روبه‌رو هستند از طریق حفر چاه و ارائه راهکار و راهبردهای کوتاه مدت و میان مدت در دستور کار قرار گیرد.

وی خواستار نظارت مستمر برعملکرد کاری پیمانکاران حوزه آب در بخش های خط انتقال و تاسیسات شد و ادامه داد: جمع آوری انشعابات غیرمجاز با شدت بیشتری نسبت به گذشته انجام و متخلفان به دستگاه قضا معرفی شوند.

به گفته استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نباید بروکراسی اداری و برخی نامه نگاری‌ها منجر به طولانی شدن حل مشکلات آبی استان شده و می‌طلبد مدیران باحساسیت و در کمترین زمان ممکن آب شرب مردم را تامین کنند.

احمدی باتاکید براینکه نقش رسانه‌ها در مدیریت مصرف آب انکارناپذیر است، اظهارداشت: انتظار می رود در فرهنگ سازی در زمینه مصرف بهینه آب بیش از پیش تلاش کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بلوک بندی مصرف آب و اطلاع رسانی به موقع و دقیق در این زمینه به مردم با ارائه برنامه زمانبندی باشد و آب مناطق براساس این جدول قطع شود تا شهروندان به موقع بتوانند نسبت به ذخیره سازی آب مورد نیاز اقدام کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.