شهردار یاسوج امنیت فنی پل سوم بشار یاسوج را که 28 روز پیش با حضور مسئولان استانی و نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی افتتاح شد را تائید نکرد.

به گزارش ایلنا از یاسوج، نستهن مقدم در نشست رسانه‌ای گفت:‌ چون نمی‌توانستیم امنیت پل سوم بشار یاسوج را تایید کنم در مراسم افتتاح حاضر نشدیم.

وی افزود: پل سوم بشار با عمر حدود ۱۵ سال دارای ابنیه‌ای سست و ضعیفی است که احتمال خطرات را بالا می‌برد و از طرف دیگر از لحاظ ترافیکی دارای مشکلاتی است که سعی می‌کنیم با همکاری پلیس راهور، با انجام اقدامات و طرح های مشکلات ترافیکی این پل را برطرف کنیم.

شهردار یاسوج با اشاره به افتتاح پروژه پل سوم بشار بعد از ۱۵ سال اظهار داشت:‌ به دلیل رعایت‌نکردن مسائل ایمنی و ترافیکی در آئین افتتاح این پروژه شرکت نکردم.

مقدم گفت: احداث پل سوم بشار ربطی به شهرداری ندارد بلکه مجری آن اداره کل راه و شهرسازی بوده ولی شهرداری در یک اقدام جهادی و کمتر از 10 روز نسبت به اجرایی کردن جاده کمربندی یاسوج از حدفاصل گلزار شهدا تا پل سوم بشار به طول یک هزار و 500 متر اقدام کرد.

وی افزود: پروژه پل سوم بشار بعد از 15 سال به طور حتم به سمت استهلاک و فرسودگی می‌رفت که انتظار بود مجری پروژه با هماهنگی شهرداری و پلیس نسبت به برطرف‌کردن مشکلات ایمنی و ترافیکی اقدام می‌کرد.

از سوی دیگر نحوه اجرا و نقشه پل بدون اینکه نگاه و عینک مهندسی لازم باشد ایرادات جدی دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در آیین افتتاح این پروژه گفت: در سال‌های اخیر به ویژه سال ۹۶، با همت استاندار و نماینده شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس اعتبار خوبی به پروژه تخصیص یافت.

محمدعلی علیمردانی افزود: طی دو سال اخیر پروژه ۵۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و در حوزه تامین اعتبار نیز رشد مناسبی داشته است.

علیمردانی بیان داشت: این پروژه با طول راه رفت و برگشت، رمپ و زیرگذر شش کیلومتر طول دارد و ۱۱ میلیارد تومان برای تکمیل فاز دوم پروژه نیاز است.

علیمردانی گفت: از نظر ترانشه سازی و پل سازی، ایمنی پل نیز برای مقاومت در برابر سوانحی مانند زمین لرزه در نظر گرفته شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: با افتتاح این پل، پیش‌بینی معضل و چالش قطع ارتباط با شهر یاسوج از سمت گچساران در صورت بروز مشکل در پل اول بشار رفع شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.